Siófok  10  •  3.9 kn       

Keszthely  8.1  •  0 kn       

Balatonfüred  9.6  •  3.5 kn       

Balatonboglár  9.4  •  3.8 kn       

Orfű   •  3 kn       

Velencei-tó  5.7  •  4.9 kn       

Tiszafüred  7.1  •  4.8 kn       

Mályi-tó  7.2  •  2.2 kn       

2021. szeptember 23., csütörtök

Elszánt női csapat a Balaton zászlóshajóján

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Nem akármilyen feladatra vállalkozik 12 hölgy. A Nemere II fedélzetén kizárólag nőkből álló csapat bizonyíthat az idei Kékszalag Balaton kerülő versenyen.

Elszánt női csapat a Balaton zászlóshajóján

A magyar tenger zászlóshajójaként jól ismert klasszikus oldtimer vitorlás nem egy tipikus női hajó. A Kékszalag rekordját 1955 óta, 10 óra 40 perccel tartó, legendás cirkáló korántsem hasonlítható össze egy átlagos balatoni vitorlással. A mahagóni fából készült, 70 lábas, majdnem 20 méter hosszú hajót, a 21 méter magas árbocával és hatalmas vitorla felületével már messziről megismerni a partról. Ezen a hajón óriási erők találkoznak, minden másodpercben &ou ml;sszpontosítania kell a legénységnek, mert egy apró hiba is végzetes lehet erős szélben. Ezért is példaértékű, hogy a hajó történetében először, női csapat teszi meg a 170 kilométeres távot a Kékszalagon. „Több, mint megtiszteltetés, hogy Láng Róbert, a hajó tulajdonosa bizalmat szavazott a csapatnak. Be fogjuk bizonyítani, hogy jól döntött. Elszánt női csapat vagyunk, felvesszük a harcot a mezőnnyel.” – mondta Magyar Vilma, a csapat kormányosa.

Küldetésük a vitorlázás népszerűsítése
Természetesen a női csapat tagjainak jelentős része már gyerek kora óta vitorlázik, többen azt mondják, hogy beleszülettek a vitorlázásba családjuk révén. De kevésbé tapasztalt, sőt kezdő vitorlázók is lehetőséget kaptak, hogy új lendületet vigyenek a magyar vitorlázásba. A csapat egyik küldetésének tartja a vitorlázás népszerűsítését, szeretnék szélesebb körben megismertetni ezt az egyedülálló életérzést; és rávilágítani, hogy tévhit elérhetetlen férfias, úri sportnak tekinteni a vitorlázást.

Láng Róbert, aki már ez idáig is számos rangos vitorlás projektet valósított meg – a Nemere II felújítása, az Adriatic Challenge vitorlás vállalkozás alapítása és a Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokságok szervezése, valamint az utánpótlás támogatása – eltökélt szándéka, hogy magasabb színvonalra emelje Magyarországon a vitorlázást. Ezért döntött úgy, hogy fejet hajt a kezdeményezés előtt és a lányokra bízza a hajót a Kékszalagon. „Volt pár álmatlan éjszakám, hiszen ez nem csak egy 20 méter hosszú „Stradivari”, de a K ékszalag rekord tartója is. Nehezen hoztam meg a döntést, mert a Nemerének már van egy kialakult, összeszokott csapata. De az edzések során a lányok meggyőztek, hogy megérdemlik a lehetőséget. Tetszik a lendület és az alázat, amellyel hozzáálltak, remélem, hogy ez valóban segít közös célunk elérésében, a vitorlázás népszerűsítésében. Nem csak erő kell ehhez a sporthoz, a jó taktikázás elengedhetetlen. Nagyon tetszett, hogy a kormányos és a taktikus már az első perctől kezdve remek összhangban volt.” – összegezte Láng Róbert döntésének okait.

Detre Dia a Kékszalagon Előző

Detre Dia a Kékszalagon

Megszületett a hatodik! Surgicare Orvos-Gyógyszerész Kupa a BFYC-ben Következő

Megszületett a hatodik! Surgicare Orvos-Gyógyszerész Kupa a BFYC-ben