Siófok  12.7  •  3.9 kn       

Keszthely  12.9  •  5 kn       

Balatonfüred  12.4  •  7 kn       

Balatonboglár  13  •  2.4 kn       

Orfű  12  •  4 kn       

Velencei-tó  12  •  6.5 kn       

Tiszafüred  11.2  •  2.3 kn       

Mályi-tó  11.2  •  5.9 kn       

2024. április 19., péntek

Európai Cadet Kupa 1.

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A magyar cadet válogatott idei első nemzetközi versenyén vett részt Poznanban, kiegészülve négy másik hajóval, így összesen 14 versenyzőnk vágott neki a cadetos berkekben a nagynevű lengyel versenynek.

Európai Cadet Kupa 1.

A válogatott tagjai:
Bors Máté és Kanyicska Márk (THE) ebben az évben kezdte a közös versenyzést. Máté a verseny előtt közvetlenül töltötte be a 13. születésnapját (hozott tortát is), de az egyik legjobb és legrutinosabb tagja a csapatnak.
Weidinger György és Horváth Balázs (THE) második szezonjukat kezdték az idén. Nemzetközi versenyen most méretik meg magukat igazán.
Mészáros Laura és Molnár Zsófi (THE) szintén idén ültek össze, ők az egyetlen ifjúsági korúak a válogatottban.

További magyar résztvevők a versenyen:
Bagyó Áron és Polgár Lukács (THE) szintén fiatal páros, Áronnak első cadet kormányosi szezonja az idei.
Kristóf Julcsi és Németh Márton (BYC) szintén a fiatal vonalat erősíti. Idén ültek össze, de Julcsi már tavaly is kormányosként versenyzett.
Böröcz Berta és Kovács Levente (BYC) idén ültek össze, és Bertának is ez lesz az első éve kormányosként.
Jósa Blanka és Andorka Rudolf (BYC) szintén idén versenyeznek először együtt, sőt Blankának ez lesz az első éve a cadetban.

62 hajó nevezett a versenyre, Lengyelországból, Csehországból és Magyarországról, a versenysorozaton szereplő németek sajnos nem érkeztek meg. A helyszínről annyit érdemes tudni, hogy nem tartozik a legnagyobb tavak közé, rendkívül változatos szélviszonyok uralkodnak a tavon.
A tizenkét órás fárasztó utazás után már csak a pihenésre gondolt mindenki, hogy a másnapi versenyen minden a legjobban alakulhasson. Szerencsére minden rendben is volt. A verseny első napján három futamot bonyolítottak le 1-3 bft-os keleti szélben, ami rendkívül csíkos, forgolódó és pöffös volt. Ezek a körülmények nagyon próbára tették a gyerekek türelmét, de szerencsére a magyar csapat állta a megpróbáltatásokat. Kiszámíthatatlanul érkezett a szél a pálya különböző pontjaira és szinte megjósolhatatlan volt melyik irányból. A rajtoknak ennek ellenére nagy jelentősége volt, mivel nagyon rövid vonalat tűztek a rendezők.

A hirtelen, gyors változásokhoz legjobbjaink nagyon ügyesen alkalmazkodtak, mind a hajóvezetésben, vitorlaállításban és taktikailag egyaránt. Az idősebb lengyelekkel szinte minden futamban versenyben voltak és nagyon egyenletes futameredményeikkel az összetettben az első tíz helyen négy magyar hajó szerepelt! A változatos körülmények miatt nagyon szétszakadt egy-egy futam végére a mezőny, így az egyik futamban időntúli értékelést kapott a résztvevők fele.
A rendezők nem voltak szigorúak a rajtokkal, ezért szinte mindegyik futam visszalőtt rajttal kezdődött. Számunkra ez nem volt probléma, hiszen alkalmunk nyílt nagy mezőnyben a rajtokat gyakorolni. Második nap már mindannyian lemondtunk a versenyről, olyan reménytelenül esett az eső a szélcsendben. Délután négy órakor aztán elállt, 3-4 bft nyugati szél érkezett és három remek futamot teljesítettek a gyerekek.
Ez a szél nem volt olyan szeszélyes mint a keleti, de a 30-40 fokos pörgések és pöffök nem hagyták nyugodni a csapatot. Nagyon rövid pályán az elrontott első futam és némi edzői zsörtölődés után nagyon szépen vitorláztak a gyerekek. Többen több olyan rajttal hagyták állva a mezőnyt, amire nagyon büszkék lehettünk. A futamgyőzelem nem sikerült, de összességében nagyon jó teljesítményt nyújtott mindenki. A manőverekkel vagyunk egy picit lemaradva a többiekhez képest, illetve a hajókezelés és hajóvezetésnek kell még sokat javulni. Ezt tudjuk, meg azt is, hogy minél több időtöltés a hajóban ezek a dolgok annál jobban fognak menni majd. A hajóbeállításban legjobbjaink teljesen egyenrangú partnerei a legjobbaknak. Ez a gyenge és középszélben meglátszik a hajóink sebességén. Ezen a téren jó úton járunk, és ez már több külföldi kollégánknak is feltűnt.

Összegezve a dolgokat egy nagyon hasznos, jó felkészülési versenyt zártunk. Ismét tapasztalhattuk, hogy egy ilyen versenyen mekkora hangsúlyt kapnak a gyerekek. Rengeteg parti program (légi parádé, vízimentő-bemutató, RC repülő és hajóbemutató, ici-pici de annál nagyobb örömöt okozó ajándékok), figyelmes rendezők és versenyvezetők, mind-mind hozzájárultak, hogy minden gyerkőcünk szeretne ide jövőre is eljutni.

A végeredmény is nagyon szemet gyönyörködtető, hiszen négy hajónk az első húszban szerepelt, és serdülőben az első három helyen magyar egységek végeztek.
 
Eredmények:
1. Wierzbicki Szimon - Lewandowski Wojcieck 5.0
2. Osinska Julita – Terpilowska Karolina 12.0
3. Cherubin Pawel – Kowalewski Lukasz 18.0
....
5. Bors Máté – Kanyicska Márk (THE) 36.0
8. Weidinger György – Horváth Balázs (THE) 49.0
13. Bagyó Áron – Polgár Lukács (THE) 59.0
19. Mészáros Laura – Molnár Zsófi (THE) 91.0
28. Kristóf Júlia – Németh Márton (BYC) 128.0
38. Böröcz Berta – Kovács Levente (BYC) 176.0
54. Josa Blanka – Andorka Rudolf (BYC) 256.0

A Marina megkezdte a Casio Yacht Timer-ek forgalmazását Előző

A Marina megkezdte a Casio Yacht Timer-ek forgalmazását

MVSZ tisztújítás: megtörtént a választás! Következő

MVSZ tisztújítás: megtörtént a választás!