Siófok  3.9  •  10.9 kn       

Keszthely  2.9  •  4 kn       

Balatonfüred  3.5  •  10.2 kn       

Balatonboglár  3.3  •  7.4 kn       

Orfű   •  9 kn       

Velencei-tó  4.5  •  14.1 kn       

Tiszafüred  3.7  •  17.3 kn       

Mályi-tó  1.2  •  13.6 kn       

2024. november 21., csütörtök

Egy elsüllyedt America's Cup hajó története

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Egy elsüllyedt America's Cup hajó története

Egy elsüllyedt America's Cup hajó története

Amikor San Diego – ban az 1995 – ös America’s Cup – on a One Australia elsüllyedt az óceán fenekére az nagyjából mindenki emlékezetébe belevésődött, de nem ez volt az egyetlen eset az IACC hajók történetében, bár kétségkívül ezt látták a legtöbben. 2002 júliusában is történt hasonló eset igaz nem versenyen, hanem edzés közben és az volt a különbség hogy az a hajó nem az óceán fenekén végezte, hanem még ki tudták vontatni a partra. Ez a hajó pedig a Stars & Stripes (USA – 77) volt. Épp a 2002 – as America’s Cup ra készültek egy edzésen Long Beach – en Californiában. Ez volt Dennis Conner utolsó America’s Cup – ja s nem mellesleg ez volt az a Kupa ahol Sir Russel Coutts nem kiwi színekben végig nyerte a selejtezőket majd a döntőben is 5 – 0 – ra nyert az ETNZ ellen. De visszatérve a süllyedéshez, amiről az S & S csapatának nagy része úgy vélekedett, hogy nem is volt igazi süllyedés, hiszen az árboc nagy része még kilógott a vízből. Az igazság viszont az, hogy a hajó kormányszerkezete eltört, a kormánylapot maguk mögött húzták és innen kezdett elég gyorsan megtelni a hajó vízzel majd süllyedni. A hajó mentésében éppen egy a környéken dolgozó vízi daru segített, hogy ne tudjon teljesen elsüllyedni. Dennis Conner – éket nem vetette vissza a „kisebb” technikai probléma folytatták a felkészülést. A hajó megmentett hátsó részét a csapat kijavította a hajó többi elemét pedig a New England Boatworks csinálta. A hajó még darabokban szállították Új- Zéland – ra ahol a Kupára már tökéletes állapotba került. Ez a Kupa szereplés nem a legsikeresebb volt Dennis Conner – ék számára, de valószínű a csapatnak igen emlékezetes maradt…

Föld és Víz között Előző

Föld és Víz között

Új Around the Isle of Wight rekord született Következő

Új Around the Isle of Wight rekord született