Siófok  3.9  •  10.9 kn       

Keszthely  2.9  •  4 kn       

Balatonfüred  3.5  •  10.2 kn       

Balatonboglár  3.3  •  7.4 kn       

Orfű   •  9 kn       

Velencei-tó  4.5  •  14.1 kn       

Tiszafüred  3.7  •  17.3 kn       

Mályi-tó  1.2  •  13.6 kn       

2024. november 21., csütörtök

Hajóra száll a rallykrossz bajnok

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Hajóra száll a rallykrossz bajnok

Hajóra száll a rallykrossz bajnok

Szabó Krisztián az Elanor fedélzetén keresi a kihívásokat

Szereti az embert próbáló feladatokat Szabó Krisztián rallykrossz Európa-bajnok autóversenyző: egy vadonatúj versenyhajóval elindul a csütörtökön rajtoló 51. Kékszalag Nagydíjon. 

Az év magyar autóversenyzőjének kétszer is megválasztott Szabó Krisztián a magyar rallykrossz legendás alakja. Az Audi által támogatott ötszörös Európa-bajnok versenyző idén egyedüli magyarként versenyez Mattias Ekström csapatában, az EKSRX Racingben a világbajnokságon.  „Egész pályafutásom alatt kerestem az érdekes kihívásokat, a vitorlázás pedig sokban hasonlít az autóversenyzéshez” – mondta Szabó Krisztán, aki számára a táv hossza, a nagy sebességből fakadó kihívások, a gyors irányváltások sokasága és az időjárás kiszámíthatatlansága teszik vonzóvá a Balaton legnagyobb versenyét. 

Az autóversenyző egy ELAN E4 típusú, több mint 10 méter hosszú vitorlás fedélzetén, az Audi versenycsapatával vág neki a 155 kilométeres távnak a Balaton körül. Az Elanor névre keresztelt hajó kormányosa ifj. Scholtz Imre lesz, aki tavaly a Vígkender II. nevű hajót vezetve nyerte meg a tókerülő versenyt Yardstick II. osztályban. „A Kékszalag elsősorban a jó döntésekről szól” – mondta korábban a versenyről. Szerinte a Yardstick I/2. osztályban induló Elanor jó döntés lesz, mivel az ELAN ezen típusa azon performance cruiserek sorába tartozik, ahol nem kell a kompromisszumokat kötni a versenyteljesítmény és a túrázás között.

A vitorlást forgalmazó Elan Magyarország teljes egészében a balatoni szélviszonyokra optimalizálta a hajót annak érdekében, hogy a csapat minél jobb eredményt érjen el Európa legnagyobb tókerülő versenyén. A főpróba sikeres volt, mivel az Elanor az abszolút 32. helyen végzett a Kékszalag „előszobájának” tartott Fehér Szalag regattán, ami az osztályában a negyedik helyet jelentette.

Szabó Krisztiánt az Audi támogatja, ahogy az autós cég idén a Kékszalag egyik főtámogatója is. Az Audi számos rendezvénnyel (többek között Audi E-tron bemutatóval és tesztvezetéssel) várja a Kékszalag ideje alatt 2019. július 18-20. között a versenyre látogatókat, Audi Race Cup néven pedig teljesen megújította a leggyorsabb hajók versenyét a balatonfüredi mólónál.

A Raffica Sailing Team megállíthatatlan az idei vitorlás szezonban – már két rangos európai tókerülő győzelmet zsebeltek be Előző

A Raffica Sailing Team megállíthatatlan az idei vitorlás szezonban – már két rangos európai tókerülő győzelmet zsebeltek be

A Raffica Sailing Team nyerte a Kékszalagot az egytestűek kategóriájában Következő

A Raffica Sailing Team nyerte a Kékszalagot az egytestűek kategóriájában