Siófok 2.7 • 3.6 kn
Eredményesen szerepelt a Raffica Sailing Team a 2018-as Bol d’Or vitorlásversenyen
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
Eredményesen szerepelt a Raffica Sailing Team a 2018-as Bol d’Or vitorlásversenyen
A Bol d’Or a világ legjelentősebb belső tavi regattája, amelynek története egészen 1939-ig nyúlik vissza, és minden évben vitorlázók százait mozgatja meg. A verseny helyszíne a svájci Genfi-tó, ahol a több mint 500 hajó mintegy 123 kilométert (66,5 tengeri mérföldet) tesz meg Genftől egészen Le Bouveret városáig vitorlázva. A Raffica Sailing Team számára idén ez volt az első külföldi megmérettetés, ahol az egytestűek között a rangos második helyet szerezték meg.
Immáron 7. alkalommal indult a svájci versenyen a Raffica Sailing Team, akik számára ismét a vándorkupa elnyerése volt a cél. Király Zsolt, a csapat kormányosa szerint felkészülten vágtak neki a versenynek – a hajó kitűnő állapotban volt, a csapattagok megfelelő technikai ruházatáról pedig a Helly Hansen gondoskodott. Elmondása alapján a reggeli 10 órás rajt kimondottan lassú volt, a gyenge szélben csendesen haladtak át a mezőnyön, majd kerültek az élre. Kisebb erősödésben a katamaránok között is forgolódtak, majd Lausanne városától gyenge szélben töltöttek el megszámlálhatatlan órákat. A fordító bójánál egy 20 perces vihar áztatta el őket, azonban ez sem hozott semmi szelet.
A fordítónál 9 órás vitorlázásnál tartottak, ellenben a korábbi évekhez képest, amikor már kora délután általában a visszafelé út felénél jártak. A délipart és vízközép között haladtak a befutó irányába, állandó követő hajójukkal, a TBS – Psaros 40-es típusú – osztrák csapattal. A korábbi években a Syz&Co volt az ellenfelük, ők azonban menet közben már korábban feladták.
Király Zsolt szerint a francia partvonalnál hajózni egy örökkévalóságnak tűnt. A lelkesedésük persze még tartott, de az állandó szélcsend a teljes sötétségben kifejezetten fárasztó volt, hiszen lassan 18 órája vízen voltak. A TBS csapata végig mögöttük haladt, de mivel tisztes távolságban voltak, nem érezték magukat veszélyben. Egyre csökkent azonban a távolság a két hajó között, hiába fogták előről, a másik csapat gyorsabban tudott haladni. Közel a befutóhoz, körülbelül 15 km-rel a cél előtt a TBS végül utolérte a Raffica hajóját és megelőzte őket. Hajnali 3 óra 51 perckor, 17:51 óra vitorlázás után a Raffica Vitorlás Sportegyesület összetettben a 24. helyen futott be, az egytestű hajók kategóriájában a II. helyen.
A Helly Hansenről
A Helly Hansen márkát 1877-ben, a norvégiai Moss-ban alapították, és azóta segíti azokat, akiknek munkájuk vagy kalandjaik során az elemekkel kell megküzdeniük. A ruházatokat a skandináv dizájnnak és a legszélsőségesebb időjárási viszontagságoknak megfelelően tervezték, hogy magabiztosságot nyújtsanak a profiknak, amikor munkájuk során szembeszállnak a természet erejével.
A vállalat készítette el az első vízhatlan anyagot a világon, 140 évvel ezelőtt, majd az 1960-as években bemutatta az első Propile™ fleece középső réteget. Az 1970-es években bemutatta az első LIFA® StayDry technológiával készült technikai aláöltözetet, napjainkban pedig a díjnyertes H2Flow hőmérséklet-szabályozó technológiával rukkolt elő.
A Helly Hansen vezető a technikai vitorlásruhák forgalmazásában. Emellett a márka öltözeteit a világ száznál is több síterepén dolgozó több mint 50 000 hivatásos szakember viseli, illetve a hegymászók, válogatott versenyzők, olimpikonok és a kifinomult ízlésű kirándulók kedvelt viselete is. A Helly Hansen felsőruházatai, aláöltözetei, sportruházati termékei és cipői jelenleg a világ több mint 40 országában kaphatók.
Ha többet szeretne megtudni a Helly Hansen legújabb kollekcióiról, látogasson el a www.hellyhansen.com oldalra.
fotó:hajozas.hu