Siófok  6.6  •  11.6 kn       

Keszthely  4.9  •  10 kn       

Balatonfüred  6.3  •  13 kn       

Balatonboglár  6.2  •  12.9 kn       

Orfű  •  7 kn       

Velencei-tó  5.4  •  10.7 kn       

Tiszafüred  7.2  •  1.8 kn       

Mályi-tó  5.1  •  0.6 kn       

2024. április 19., péntek

Vitorlazzitthon.hu: Ilyen volt a Balaton ünnepe a győztesek szemével

Vitorlazzitthon.hu: Ilyen volt a Balaton ünnepe a győztesek szemével

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Józsa Márton a Fifty kormányosa úgy nyilatkozott: a túledzettség esete nem állt fent, ugyanis a mostani Kékszalag előtt csupán néhány napot tudtak menni a hajóval.

Rekordot hozott az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj, az első helyen befutó Raiffeisen Fifty-Fifty ugyanis 7 óra 13 perc 21 másodperc alatt teljesítette a légvonalban  155 kilométeres távot. Ezzel megdöntötte az általa 2014-ben ugyancsak általa felállított rekordot, mintegy 36 másodperccel. A kétárbócos Pauger műhelyben épített, magyar tervezésű és építésű kéttestű az idei esztendőben hatalmas változásokon ment keresztül, az új testekkel, közel fél tonnával könnyebb lett a hajó.

Józsa Márton a Fifty kormányosa úgy nyilatkozott: a túledzettség esete nem állt fent, ugyanis a mostani Kékszalag előtt csupán néhány napot tudtak menni a hajóval. Gyenge szélben nem is tudták kipróbálni. Elárulta: ez egy teljesen más hajó lett, a svertet például előrébb helyezték, így jobban kiegyensúlyozottabb lett a hajó. Józsa Márton szerint ez valóban az ő szelük volt. “Ez a hosszú kreutz-szakasz nekünk kedvezett. Bő szélben nagyon jó számokat hoztunk, az elején volt alkalmunk együtt menni a többiekkel, sőt még gyorsabbak is voltunk. Mi ezt egy kétéves fejlesztésre terveztük, jövőre az árbocok cseréje van tervben, ami szintén súlycsökkenést hozhat, és a geometriájuk is jobb lesz.”

A katamaránok mezőnyében a második helyen futott be a Virág Flóra kormányozta Team Kaáli, őt követte a Kaiser Kristóf kormányozta Prospex Delta.

Az egytestűeknél  Király Zsolt és csapata a Raffica győzedelmeskedett.  Az idén harminc éves születésnapját ünneplő hajó kormányosa szerint az ilyen szélben az elmúlt években a nagy vetélytárs libera a Principessa szokott jobban szerepelni, ugyanakkor most egy új genuával őrölték fel az ellenfelüket. “Badacsonynál szinte még lőtávolban voltunk egymástól, a keszthelyi bemenetel volt a vízválasztó. Amikor ők kiértek a Keszthelyi-öbölből, mi már Fonyódon voltunk, és ezt már nehéz lett volna nekik megfogni.”

Kerekes Kázmér aki immáron huszadik alkalommal rendezte meg a Kékszalagot úgy értékelt, hogy az idei verseny ha nem is az elmúlt húsz, de az elmúlt évtized legjobb Kékszalagja volt. “A Kékszalag időrekord megdöntésén túl annak örülök a legjobban, hogy a mezőny közel kilencven százaléka be tudott futni. Ez számomra nagyon fontos, hiszen azok, akik elindulnak a verseny, azoknak egy felejthetetlen élmény, hogy végigcsinálták a Kékszalagot és ez most nagyon sokaknak megadatott.”

A verseny biztonságát a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata biztosította. Bagyó Sándor a szervezet elnöke úgy értékelt: a mostani Kékszalag annyiban különbözött az előzőektől, hogy idén volt szél. A versenykoordinációs központ adatait ismertetve elmondta: két rosszulléthez hívták őket az első éjszaka derekán a Keszthelyi-öbölbe, a második riasztás hajnalban történt, mindkét esetben a személyeket partra juttatták. Hozzátette: a verseny előtt viszont volt egy súlyos fejsérülés, a rajt felé haladt egy vitorlás, amikor egy spontán halzolásból lett a sérülés és bordatörés, ott a sürgősségi mentőhajó érkezett a segítségre, a sérültet kórházba szállították, állapota stabil. A verseny alatt a kenesei bója előtt a rajt után szintén halzolásból egy huszonhat lábas hajó feküdt el, és kezdett süllyedni. Itt az elsődleges az volt, hogy a vízimentők a négy főt azonnal lementették, az eszköz kimentésére viszont akkor nyílt lehetőség, amikor a keleti-medencét az utolsó hajó is elhagyta. A hajót másnap csaknem három óra alatt emelték ki a vízből. Csütörtök éjszaka egy jól vitorlázó csapat borult meg, a Samuraj Jack tőkesúly nélküli hajó került bajba, akik a cél elől pár kilométerre estek ki. Mentésükre azonnal megérkeztek a mentőegység, személyi sérülés ez esetben sem történt.

A különböző hajóosztályok győzteseinek értékelkése a Vitorlázzitthon.hu részletes cikkében, itt olvasható. 

Forrás: Vitorlázzitthon.hu 

Fotók: Tumbász Hédi, Cserta Gábor, Szántó Áron / Magyar Vitorlás Szövetség.

A Kékszalag rekord szürke eminenciása Előző

A Kékszalag rekord szürke eminenciása

Véget ért az EUROSAF Kalóz Junior EB és a Magyar nyílt Kalóz Bajnokság Következő

Véget ért az EUROSAF Kalóz Junior EB és a Magyar nyílt Kalóz Bajnokság