Siófok  16  •  17.4 kn       

Keszthely  15.9  •  12 kn       

Balatonfüred  15.7  •  17.4 kn       

Balatonboglár  16.1  •  19.1 kn       

Orfű  15  •  10 kn       

Velencei-tó  15.8  •  10.1 kn       

Tiszafüred  15.5  •  10.5 kn       

Mályi-tó  16  •  9 kn       

2024. március 29., péntek

Összehangolt csapatmunka a BYC Kupán – Versenyrendezői beszámolók

Összehangolt csapatmunka a BYC Kupán – Versenyrendezői beszámolók

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Így lehetne röviden összefoglalni a 2022. évi Rooster-Monautix BYC Kupa három napját.

A versenyrendezői összefoglalók következnek:

Böröcz Bence versenyvezető, Optimist és RS Feva pályafelelős az Alfa pályán
A Rooster-Monautix BYC Kupa – V4 Olimpiai Reménységek Versenyére a nemzetközi résztvevőkkel összesen 255 hajó nevezett, a sportolók hat hajóosztályban mérették meg magukat. Nyár eleje van, szép idő, vége az iskolának. A verseny főként a fiatal korosztályt érintette; azokat, akiknek most ért véget a tanév. Mindenki nagyon várta azokat szünidőt, amikor nem az iskola padjait kell koptatni, hanem jöhetnek vitorlázni.
A három nap változatos körülmények között telt. Pénteken sikerült három futamot rendeznünk. Szombaton kis halasztást követően mentünk a vízre és forgolódó szélben rendeztünk egy futamot az osztályoknak. A vasárnap egy klasszikus nyári déli és délnyugati szelet hozott, amiben megrendeztük a 6. futamot az Optimist ezüst, illetve a 7. futamot az Optimist arany csoportnak és az RS Feva osztálynak.
Magyarország egyik legnagyobb utánpótlás ranglista versenye nagy rendezvény volt nagyon sok hajóval. 30-40 főt számlált az a csapat, akik csak a vízi lebonyolításban működtek közre a versenyrendezésben. Az ő összehangolt munkájukra volt ahhoz szükség, hogy a pályák kitűzése és a versenyzők befuttatása profi módon valósulhasson meg. Ebben nagy segítségemre volt Rauschenberger Miklós a másik pályán.
Számomra ennek a regattának a különlegessége a logisztika volt. Jól összehangolt előkészületeket igényelt. A Balaton körül nincsen most olyan parti létesítmény, ahol ennyi hajót és ennyi versenyzőt egyszerre vendégül láthatnánk. Így az online térbe költöztettünk rengeteg információforrást. A hirdetőtáblákat, a versenyirodai kapcsolódási pontokat, az óvások beadásának a lehetőségét, az eredmények közlését is. Ezen kívül pedig egy kommunikációs csatornát is működtettünk a felek közötti párbeszédek  gördülékeny lebonyolításáért. Köszönet mindenkinek a profi csapatmunkáért!

Az én feladatom a Bravo pályán a versenyrendező csapat irányítása és a négy hajóosztály versenypályájának biztosítása volt ezen a regattán. A háromnapos verseny során a versenyprogram szerint tervezett kilenc futamból hetet sikerült megtartanunk a 420, az ILCA 7, ILCA 6, illetve hatot az ILCA 4 osztálynak.

Az időjárással szerencsénk volt. Az első napon egy hidegfront végében sikerült három jónak értékelhető futamot lebonyolítanunk. A szombat egy kissé gyenge szeles, egyfutamos nap volt. Versenyrendezői szemmel ez volt a legjobban kihívásokkal teli. A szék gyenge volt és forgolódott is. A négy hajóosztály különböző sebességekkel, ugyanolyan idővel kellett beérniük. A remek csapatomnak köszönhetően sikerült ezt megoldani. Vasárnap kis várakozás után megérkezett egy friss déli szél, amit a meteorológia ígért és gyönyörű három futamot tudtunk rendezni a 420, az ILCA 7, ILCA 6 osztályoknak, az ILCA 4-nek pedig kettőt.
A 420-as osztályban ez a regatta egy fontos állomás volt, aminek köszönhetően volt öt külföldi egység is, mert Magyarországon lesz az idei világbajnokság. Ők eljöttek felmérni a rendezést, a helyi viszonyokat. Ennek ellenére az ILCA osztályokban is szép számmal képviseltették magukat versenyzők a környező országokból is.
Egy ilyen ranglista versenyre az edzők olyan sportolókat küldenek, akik elég tudásszinttel rendelkeznek; így azt gondolom, ennek megfelelő is volt a verseny színvonala. A fizikai adottságokból kifolyólag valakinek az erős szél okozott kisebb-nagyobb fejtörést, illetve nehezebben megoldható feladatok elé állította a fiatalokat, de ez is a tanulási folyamata része. A versenyzők fegyelmezetten, remekül vitorláztak.
Számomra mindig különleges alkalom és lehetőség a BYC-ben versenyt rendezni. Itt nőttem fel, itt értem el a legjobb eredményeimet. Ifjúsági versenyzőként ugyanazt az utat végigjártam, amit most ezeket a gyerek. Nagyon jó érzés, hogy talán tudom egy kicsit segíteni a klub munkáját és részt tudok venni a fiatal sportolók fejlődésében – mondta el Rauschenberger Miklós, a 420, az ILCA 7, ILCA 6 és az ILCA 4 osztályok pályafelelőse a Bravo pályán.

Váradi Imre, az Óvási Bizottság elnöke így foglalta össze a három nap eseményeit:

Nagy reményekkel indultam neki a hétvégi versenynek, hiszen ahogy korábban már említettem, mindig nagy boldogsággal tölt el abban a klubban tisztséget vállalni, ahol felnőttem. A magas színvonal és a jó hangulat ismét tudott kéz a kézben járni. A népes mezőny sok munkát adott nekünk versenybíróknak, de szerencsére külön öröm volt látni, hogy szabálykövető magatartást mutattak a versenyzők, és partnerek voltak abban, hogy a ‘fair play’ szellemében mehessen végig a verseny. Remélem, jövőre ugyanitt találkozunk és ez a jó szokás mindenkiben megmarad!

Sikerült a díjátadó végén Bite Pál Elődöt, az Optimist ifjúsági kategória győztesét pár mondat erejéig “lencsevégre” kapni:

122-en voltunk az Optimist mezőnyben. Szerintem eddig ez volt a legnagyobb szám a BYC Kupán. Voltak külföldi versenyzők is, akik megnehezítették a küzdelmet, és sok ellenfelem van a magyar mezőnyben is, szóval voltak jó „meccsek” a vízen. Elég erősek idén a magyar versenyzők; meglátjuk, jövőre hogyan alakul majd. A versenyzést nagyon élveztem, mert az első nap jó szél fújt. A többi napon a változó, forgolódó szél nagy kihívást jelentett. Másfajta szélhez másfajta taktikát kellett választani, ezért másképp kellett vitorlázni. Egyszer jobban kellett a hullámokra dolgozni, máskor inkább élességért kellett menni. Ettől volt különleges a verseny.

A versennyel kapcsolatos információk a regatta ONLINE HIRDETŐTÁBLÁJÁN találhatók.

Szöveg: Böröcz Berta

Fotó: Aron Szanto Photography | Facebook

Út a fedélzetre - Mozgáskorlátozott gyermekek ismerkedtek meg a vitorlázással Előző

Út a fedélzetre - Mozgáskorlátozott gyermekek ismerkedtek meg a vitorlázással

Tramontana - Sennebogen Kupa 2022 Következő

Tramontana - Sennebogen Kupa 2022