Siófok  1.6  •  1.5 kn       

Keszthely  -3.1  •  4 kn       

Balatonfüred  1.3  •  2.3 kn       

Balatonboglár  1.6  •  2.5 kn       

Orfű   •  6 kn       

Velencei-tó  0.5  •  3.3 kn       

Tiszafüred  0.6  •  4.7 kn       

Mályi-tó  0.5  •  6.5 kn       

2024. december 27., péntek

Scholtz 22: Örvendetes gyarapodás, de még nincs vége

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Scholtz 22: Örvendetes gyarapodás, de még nincs vége

Scholtz 22: Örvendetes gyarapodás, de még nincs vége

Jó évet zárt a nagyhajós közösség, több versenyen rekordot döntött az induló és befutó hajók száma. A Magyar Vitorlás Szövetség annak érdekében, hogy szorosabbá tegye a hajóosztályokkal kialakított kapcsolatot és aktívabbá váljon a párbeszéd, most kíváncsi volt arra, hogyan látták a hajósok a szezont. Megkértük valamennyi nagyhajós osztály kapitányát, képviselőjét, mondják el, hogyan látták a versenyeket, milyen célokkal vágnak neki a következő időszaknak. Örömteli, hogy nagyon sok osztály élt a lehetőséggel. Sorozatunkban ismertetjük az osztályok, osztálykapitányok válaszait. Több hajóosztály után most a Scholtz 22 osztály képviselője, Veisz Miklós összegzi a szezont.

A nagyhajós osztályok beszámolóit ismertető sorozatban szereplő cikkek annyiban rendhagyóak, hogy az osztályok, osztálykapitányok észrevételeinél indokolt esetben megjelentetjük a Magyar Vitorlás Szövetség álláspontját is és várható intézkedéseit, amelyek a nagyhajósok, versenyzők és túravitorlázók érdekeit szolgálják. A cikkek az osztálykapitányoktól, -képviselőktől kapott szövegek szerkesztett változatai, tartalmi szempontból lényegében azonosak az eredeti szöveggel. Érkeztek olyan beszámolók, amelyekben akadnak pontatlanságok, esetleges tárgyi tévedések, ezek a félreértések elkerülése érdekében nem szerepelnek a publikált cikkekben. A tavalyi MVSz-es versenyeken összesen 1539 hajó indult, ez 13 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A szóban forgó versenyeken 6787 vitorlázó vett részt, ami 16 százalékkal, 927 fővel haladja meg a 2017-es szintet.

Remek szezont futottak a Scholtz 22-esek a 2018-as szezon során, elmondható, hogy az osztály utóbbi pár éveinek a legaktívabb szezonja volt. Ranglistaversenyeiken egy kivételével mindegyiken legalább 8 induló hajóval részt vettek, MVSZ rendezésű ranglistaversenyeiken pedig jellemzően több mint 10 egység állt rajthoz. Így a versenyeken való részvételt tekintve nem lehetnek elégedetlenek, főleg annak tudatában, hogy 3-4 éve sokkal többet küzdöttek a minimális létszámért. Továbbra is céljuk, hogy a létszám növekedése folytatódjon a következő szezonokban is.

Veisz Miklós szerint az MVSZ rendezésű versenyekkel teljes mértékben elégedettek, többek között ezért is MVSZ rendezésű ranglistaversenyeik fele. Az osztálykapitány kedvezőnek tartana egy olyan lehetőséget a nevezési procedúrában, ahol nem kellene személyesen megjelenni, aláírni a felelősségvállalást, a Nagyhajós Bizottság úgy tudom már felvetette a gondolatot, sok reményt fűznek hozzá.

A Magyar Vitorlás Szövetség véleménye:

A versenyrendelkezések megvitatása során a Scholtz 22 osztályjavaslatának hatására a munkacsoport megvitatta a kérdés. Amennyiben a verseny szervezői a helyszíni regisztrációt nem teszik kötelezővé, úgy a VIHAR rendszerben a fizetéskor elfogadott nyilatkozattal a nevezés érvényessé válik. Az MVSz saját versenyein kommunikálni fogja, hogy mely esetekben kötelező a helyszíni regisztráció és mikor nem. Azokban az esetekben, amelyeknél nem kötelező a nevezésen megjelenni, szükséges, hogy a nevezési ajándékok átvételi lehetősége valamilyen módon megoldott legyen.

Lesznek azonban olyan  versenyek, kiemelten ilyen a Kékszalag, ahol erre nem tudunk lehetőséget biztosítani. Ezeken a versenyeken a versenykiírás vagy -utasítás kötelezően előírhat például GPS vagy hajómatrica-szám viselést, amiket csak személyesen tudnak majd átvenni az egységek, de itt is igyekszünk kedvezőbb feltételeket biztosítani versenyzőink részére.

A keleti medencében több kikötő, több klub, több aktív egység található, és szerintükemiatt úgy alakult, hogy több a verseny is. Jövő évi illetve középtávú célkitűzés: fenntartani és tovább emelni az induló egységek számát, felzárkóztatni a hátrébb lévő egységeket, valamint további új csapatok indulását segíteni.

Aarhusi élmények és kihívások - Böröcz Bence előadása Előző

Aarhusi élmények és kihívások - Böröcz Bence előadása

Hírek a Hídról 2019 február Következő

Hírek a Hídról 2019 február