Siófok 1.1 • 5.8 kn
Majtényi Szabolcs a magyar fejlesztésű smart tracking rendszert választotta az Ezüst szalag nyokövetésére
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
Majtényi Szabolcs a magyar fejlesztésű smart tracking rendszert választotta az Ezüst szalag nyokövetésére
Idén első alkalommal rendezte meg a Spartacus Vitorlás Egylet Balatonföldváron az Ezüst Szalag éjszakai túraversenyt. Az időpontot, ahogy a Kékszalagét is, a telihold határozta meg, az útvonal Balatonföldvár-Györök-Balatonföldvár volt. Az erős, 20-25 csomós észak-északkeleti szélben 40 hajó vágott neki a távnak. A legelső mindössze 3 óra alatt teljesítette a 80 kilométeres távot, de az utolsó hajó sem várta meg a napfelkeltét, hajnali fél 4-re befutott.
A versenyt a KWINDOO nyomkövetése kísérte: kötelező jelleggel minden hajónak el kellett indítani a trackinget. A rendezők és a nézők – ki otthonról, ki a parton található óriás kivetítőn – az weboldal élőképén vagy a KWINDOO Live View alkalmazáson keresztül követhették, merre jár a mezőny. A verseny szervezőjével, a Spartacus VE egyletigazgatójával, Majthényi Szabolccsal beszélgettünk tapasztalatairól.
Először használtátok a KWINDOO-t, milyen volt vele versenyt rendezni?
Nagyon pozitívak a tapasztalataink a rendszerrel! Mind a versenyrendezés, mind a nézők szempontjából értéket képvisel a használata. A versenyrendezőknek segítség volt, hogy tudták, mikor számíthatnak a hajókra a györöki bójánál, a befutónál, látták, merre jár az utolsó hajó, és kinek van szüksége esetleg segítségre. A nézők számára pedig a KWINDOO-val látványos és követhető lesz az egyébként szabad szemmel nem látható vitorlásverseny.
Az Ezüst Szalagon volt egy biztonsági vetülete is a nyomkövetés használatának a verseny éjszakai mivolta miatt.
Igen, hiszen este 6 órakor volt a rajt, és a mezőny nagyja már sötétben futott be. Az éjszakai vitorlázás természetesen sokkal több veszélyt rejt magában, a kockázatot a mi esetünkben az erős szél is fokozta. A KWINDOO-ban van lehetőség segélyhívás indítására, és a mentőhajók pontosan látják, merre van a bajba jutott egység - szerencsére nem kellett élni ezzel a lehetőséggel az Ezüst Szalagon, de megnyugtató volt a tudat, hogy ha szükség van rá, a hajósok elérnek minket a rendszeren keresztül.
Te magad is részt vettél az Ezüst Szalagon, a Fantomassot kormányoztad és kategóriátokat meg is nyertétek. Versenyzőként mi volt a tapasztalatod?
Nagyon tetszik, hogy a verseny után az Analytics-ben ki lehet elemezni a megtett útvonalat, és sok értékes adatot meg lehet tudni a menetről. Sajnos még nem volt időm kiértékelni a trackingünket, de ez biztos nem fog elmaradni. Más versenyzőktől már hallottam, hogy megtették, és nagyon elégedettek voltak az elemzésből nyert információkkal.
Versenyrendezőként dolgoztál már más nyomkövető rendszerekkel. Miben különbözik a KWINDOO ezektől?
A legfontosabb különbség a KWINDOO javára, hogy más rendszerekkel szemben ehhez nem kell egy külön eszköz, hanem a versenyzők saját okostelefonjukra tudják letölteni az alkalmazást, elindítani a nyomkövetést. Ez jelentősen megkönnyíti a rendszer használatát a versenyzők és a szervező számára is, mert nem kell külön stáb, aki kiosztja és beszedi az eszközöket. Bármilyen nagyhajós és túraversenyeken abszolút jól működő megoldás.
Emellett nagyon megbízhatónak találtuk a KWINDOO-t, ha valami miatt nem ment egy hajón, az mindig egyéni hibából fakadt, például hogy lemerült a telefon menet közben – ezt azzal, ha elindítjuk másik telefonon, vagy viszünk hozzá töltőt, könnyen lehet orvosolni.
A szponzorok szempontjából is van előnye a KWINDOO-nak?
A rendszer plusz megjelenést biztosít a verseny támogatóinak, a mi esetünkben például a főszponzor kint van a nyomkövetésen a rajtvonalon. Jövőre is megrendezzük az Ezüst Szalagot, és majd a szponzortárgyalások során biztosan nagy előnyt fog jelenteni, hogy ilyen lehetőséget is tudunk biztosítani számukra.
Fotó: Cserta Gábor / Spartacus VE