Siófok  3.9  •  16.6 kn       

Keszthely  3.9  •  3 kn       

Balatonfüred  3.5  •  16.4 kn       

Balatonboglár   •  16.6 kn       

Orfű   •  12 kn       

Velencei-tó  4.3  •  14.9 kn       

Tiszafüred  3.3  •  13.8 kn       

Mályi-tó  0.7  •  7.5 kn       

2024. november 22., péntek

Űrtechnológia és antik favitorlások

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Az idei Budapest Boat Show szervezői érdekes témát választottak, ami nem csak a szakértőknek, de a hajózásban kevésbé jártas érdeklődőknek is bőven tartogat látnivalót.

Űrtechnológia és antik favitorlások

A február 14-17. között nyitva tartó hajókiállítás középpontjába az innovációt és a tradicionális vitorlázást helyezték, aminek köszönhetően igazi kuriózumokkal gazdagodik az ez évi kínálat.

A legújabb hazai fejlesztések
Talán még azokhoz is eljutott a tavalyi Kékszalag győzelem híre, akik nem figyelik annyira a Balaton-kerülő verseny híreit. A nyertes kétárbocos katamarán, a Fifty-Fifty ugyanis egy 1955 óta tartó rekordot döntött meg a múlt évi megmérettetésen. A nagyközönségnek eddig még nem volt alkalma közelről megszemlélni a kéttestű hajót, amely nem csak hazánkban, de világszinten is különlegességnek számít. Büszkék lehetünk arra, hogy egy minden szempontból magyar fejlesztésről van szó. És ha már a büszkeségnél tartunk, biztosan hallunk még Fekete László nevéről a jövőben. Ő az, aki három év fáradságos munkájával és kitartó lelkesedésével elkészítette az első magyar merevszárnyat, ami a Hungarian Wing nevet kapta. A vitorla helyettesítését szolgáló, 19 m magas monstrumot eddig csak egyszer, a budaörsi repülőtéren állították fel tavaly ősszel. Most először debütál tehát hajós környezetben az űrtechnológiával készült szárny. A karbonszálas technika legújabb vívmányai közül ott lesz többek között egy Carbon Moly, amely nem csak úszni, de "repülni" is képes a vízen. A zöld energia már a vízen is hódít, Szabó Levente spirál hajtóműve is a Budapest Boat Show-n lesz látható először. Az újabb vívmány a szél energiáját használja a hajók meghajtására.

Klasszikus vitorlázás
Érdekes ellentétet alkotnak majd az innovációk mellett a klasszikus vitorlázást képviselő, fából készült hajók. A Lady nevű Binnen 30-as 1927-ben épült, több mint 9 méter hosszú, szivar alakú szépség. A karbon technikával készült hajók elődjeként egy 22-es Binnenjolle és egy háború előtti, fellelt állapotban látható olimpiai jolle mutatkozik be. Nem minden nap leshetünk be egy fa hajó építésének kulisszatitkaiba, de a Budapest Boat Show-n ezt is megtehetjük, hiszen hajóépítő mesterek élőben készítik el egy Kalóz testét.

Vízi kiválóságok a színpadon
A Budapest Boat Show díszvendége az orfűi Pécsi-tó, akik sok-sok hírességgel, többek között Székely Antal vitorlázó olimpikonnal és ifj. Csóka Lászlóval, a jelenlegi legeredményesebb magyar modellvitorlázóval érkeznek a színpadra. A rendezvényen jelen lesznek földkerülő vitorlázó hírességeink is: Fa Nándor legújabb óceáni kalandjainak terveiről mesél, a kiállításra haza érkezik Méder Áron és bemutatkozik a legújabb tehetség, Kovács Tamás földkerülő szóló vitorlázó is.

További részletek és kedvezményes online jegyvásárlás a kiállítás honlapján: boatshow.hu. A belépőjegy érvényes az egyidejű FeHoVa kiállításra is. A legfrissebb hírek nyomon követéséhez pedig érdemes csatlakozni az esemény rajongói oldalához: facebook.com/budapestboatshow.

Elhunyt Timár Péter Előző

Elhunyt Timár Péter

Földkerülő vitorlázók, egy tízszeres Kékszalag győztes és olimpikonok a Budapest Boat Show-n Következő

Földkerülő vitorlázók, egy tízszeres Kékszalag győztes és olimpikonok a Budapest Boat Show-n