Siófok 1.6 • 11 kn
MVM Asso99 és Melges24 Országos Bajnokság beszámoló
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
2012. augusztus 21-26. között az MVM Sportegyesület szervezésében került megrendezésre a 2012. évi MVM Asso 99 Európa Kupa és Magyar Bajnokság, valamint az MVM Melges 24 Országos Bajnokság az MVM Társaságcsoport részét képező Paksi Atomerőmű tulajdonában levő balatonfüredi Koloska Marina Vitorlás Kikötőben.
A versenyvezető szerepét, valamint a Melges 24 hajóosztály versenyrendezői tisztét Hegedűs Tibor, az Asso 99 hajóosztály versenyrendezőjének szerepét Kerekes Kázmér, a Versenybíróság elnökének posztját Hantó István töltötte be.
A két bajnokság egy időpontban, egy helyszínen, azonban két külön – mindkét esetben Up&Down - pályán valósult meg. Az Asso 99 hajóosztályban 17 magyar és 4 német egység, a Melges 24 hajóosztályban 11 hazai csapat nevezett és csatázott a dobogós helyekért.
A szélviszonyok nem kedveztek túlságosan a versenynek, a bajnokságok első napján az Asso mezőny részére egy, a Melges hajóosztály részére két gyenge szeles futamot sikerült megrendezni. A verseny másnapján a koradélutánig tartó parti halasztást követően két-két futammal zárta a napot mindkét osztály. Harmadnap, köszönhetően a fokozatosan erősödő délnyugati szélnek, amely a második futamban 10-12 csomóra is felerősödött, három-három izgalmas futamra került sor. A verseny negyedik napján a folyamatos 2 csomó alatti szél parti halasztásra kényszerítette a Versenyrendezőséget, és csak a késő délutáni órákban erősödött fel annyira, hogy a csapatok egy futam erejéig ismét vízre szálljanak és összemérjék erejüket és tudásukat. A verseny utolsó napja erős, viharos erejű északi széllel és még erősebb ráfújásokkal köszöntötte a résztvevőket, így a Versenyrendezőség ismét a parti halasztás mellett döntött. A szél kismértékű gyengülésének köszönhetően a koradélutáni órákban egy futamot sikerült mégis megrendezni mindkét hajóosztály részére, legénységet és hajót próbáló szélerősség mellett, amelynek ereje 21-25 csomó között ingadozott, azonban időszakonként 26-30 csomós ráfújások nehezítették a csapatok helyzetét. Az öt nap során a versenyzőknek tehát mindenféle széllel lehetősége nyílt megküzdeni.
A futamok során négy versenybíró két motorosból felügyelte a versenyszabályok betartását és a sportszerű versenyzést. A Versenybíróság a futamokat követően sem unatkozott, hiszen az óvások nagy száma sokszor éjszakába nyúló tárgyalásokat eredményezett.
Az ötnapos bajnokságon az embert próbáló utolsó futam lezárulását követően az alábbi eredmények születtek:
A Melges hajóosztályban a megrendezett kilenc futam eredményei alapján a BYC képviseletében versenyző Seiran csapata végzett az első helyen és szerezte meg a bajnoki címet Kaiser Kristóf kormányzásával, a második helyet a Bujáky Attila által vezetett Hód csapat szerezte meg a TVSK színeiben, a dobogó harmadik fokára pedig Gémesi Gyula és csapata állhatott fel a Vírussal. A Versenyrendezőség a IV-VI. helyezetteket is díjazta, a negyedik helyet az MVM SE Favonius csapata, az ötödiket a Nadinnye! LVE csapat, a hatodikat pedig a Siófok hajó legénysége szerezte meg.
Az első futamgyőzelemért járó Tóth László emlékdíjat az MVM SE Favonius csapata szerezte meg Csoltó Ákos kormányzásával.
Az Asso 99 megmérettetése nyolc futamnyi versengést követően Nyári Zsolt és csapat győzelmét hozta a Yuppie nevű hajóval, a dobogó második fokára a Fantomasso legénysége állhatott fel Majthényi Szabolcs vezetésével, míg a harmadik helyet a Litkey Farkas által kormányzott Asso le Mio csapat szerezte meg. Negyedik lett a német Spasso per sei hajóegység, ötödik a Peecasso csapat, hatodik helyen pedig a BDO hajóegység végzett. Az Asso bajnokság egyben Európa Kupa is volt, amelyben a dobogós helyezések a magyar bajnoksággal megegyezően alakultak.
A Tóth László emlékdíjat az Asso 99 hajóosztály első futama győzelemért a Yuppie hajóegység vihette haza Nyári Zsolt vezetésével.
A díjkiosztó ünnepséget megtisztelte jelenlétével Nagy Csaba, az MVM Zrt. gazdasági vezérigazgató helyettese, valamint Szoják Balázs, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára is, akik a díjak átadásában is közreműködtek. A díjazottak a Kutassy László által készített egyedi üveg serlegeket és érmeket, valamint a Magyar Vitorlás Szövetség által biztosított országos bajnoki díjakat vehették át. A Tóth László emlékserleget szintén a Magyar Vitorlás Szövetség biztosította.
Az MVM Sportegyesület igyekezett a versenyfutamok mellett kiegészítő programokkal színesíteni az ötnapos rendezvényt, így napközben és a futamokat követően D-One hajóbemutatóra és teszthajózásra, valamint az Opel Southeast Europe Kft. közreműködésének köszönhetően Opel Ampera villanyautó tesztvezetésre is lehetőség nyílt. E mellett a csapatok focizással, röplabdázással, csocsózással ütötték el a parti halasztások sokszor több órásra nyúlt várakozását. A szervezők esténként ízletes többfogásos vacsorával, frissítő italokkal vendégelték meg a résztvevő csapatokat, amely programoknak szintén a hangulatos Koloska Kikötő adott otthont.
A verseny megvalósításához a bajnokság névadó szponzora a Magyar Villamos Művek mellett az OPEL Southeast Europe Kft., az ERANDO Kft., valamint a PricewaterhouseCoopers Kft. támogatása is jelentősen hozzájárult.
Az MVM Sportegyesület köszöni a csapatverseny megvalósításában közreműködő versenyrendezők, versenybírók, szervezők közreműködését, a Magyar Vitorlás Szövetség, a Magyar Asso99 Osztály, valamint a Magyar Melges 24 Osztályszövetség együttműködését, valamint a versenyzők nagyszámú részvételét.