Siófok 5.5 • 1.4 kn
Az ötödik versenyévad
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
A Balatoni Hajózási Zrt. népszerű nagyhajós versenysorozata hamarosan megkezdi ötödik szezonját.
A hajózási társaság, kikötői ágazatánál 2004 őszén született meg a versenysorozat ötlete és azóta folyamatosan igazolást nyer, hogy szükség van rá. A kikötő-üzemeltető felismerte, nem elég ha csak az alapszolgáltatást nyújtja bérlőinek, programlehetőségeket is kell teremtenie. Ezen elképzelés két meghatározó eleme a Balaton Boat és a versenysorozat. Az alapkoncepció szinte semmit nem változott az elmúlt öt évben, yardstick rendszerű, nagyhajós túraversenyek, májustól szeptemberig, más-más Bahart kikötőkben. Bevált recepten ne változtass, szokták mondani, így amikor a kikötői ágazat élén személyi változás történt, az új vezető bölcsen és zökkenőmentesen vezette tovább a bevált úton, az Aranysekliként elhíresült programsorozatot. A részvénytársaság életében meghatározó jelentőségű lett a versenyszervezés kapcsán szerzett népszerűség, ezért az alkalmazottak munkarendjét is a versenyek időpontjainak figyelembevételével szervezik. Feltétlenül említést kell tenni a sorozat emblematikus, minden versenyző által jól ismert alakjáról, a versenyvezető Dániel Gáborról. Siófokon a „Mahart Klubban” nem kell a versenynaptárra tekinteni, hogy feltűnjön, szombaton verseny lesz. Van ott egy ember aki a versenyt megelőző pénteken, már reggeltől készülődéssel tölti az idejét. Rendezgeti a bójákat, ellenőrzi a motorosba rejtett felszereléseit, kellékeit, egyeztet, szaladgál, majd bepattan „szolgálati járművébe” és a siófoki kikötőből nyugat felé fordulva eltűnik a horizonton. Ő Dániel Gábor és amikor ezt teszi, lehet tudni, szombaton verseny lesz. Nem csak szorgos rendezője, de feltétlen híve is a versenysorozatnak, tapasztalhatjuk ezt amikor az internetes fórumokon védelmezi az olykor rosszindulatú és alaptalan kritikáktól a neki köszönhetően is népszerű kezdeményezést.
A Balatonnak van tradicionálisabb és professzionálisabb versenysorozata is, de talán ez a sorozat tette a legtöbbet az utóbbi időben a vitorlázás népszerűsítése terén. Megmozgatta a Balaton nyugati medencéjének „állóhajóit”, versenylehetőséget biztosított olyanok számára, akik korábban elképzelni sem tudták, hogy valaha a rajtvonalra kormányozzák vitorlásukat, miközben órájuk másodpercmutatóját bámulják. Belépőt teremtett a vitorlásversenyzés világába és alapokat ad a továbblépéshez a fejlődéshez. Bebizonyosodott, hogy csak az eredeti formájában tudja megtartani népszerűségét a versenysorozat, futamai nem keverhetők össze más érdekeket preferáló rétegregattákkal. Tisztelni és becsülni kell a „sekli menőket”, ugyanis ők azok akik váratlanul nagy bázist teremtettek a hazai versenyvitorlázásnak. Amikor az alapok megteremtéséről beszélünk, nem csak az utánpótlás fejlesztését kell értenünk alatta, ide tartozik a kedvtelési célú vitorlázók versenyrendszerekbe történő integrálása is, melynek egyik úttörője a Balatoni Hajózás versenysorozata lett.
Véglegessé váltak a verseny időpontok és helyszínek, melyek többségében a megszokott kikötőket jelölik meg egy-egy hétvége házigazdájaként. Aliga az egyetlen kakukktojás a sorban, ami ugyan távolinak tűnhet a sorozat bázismezőnyét jelentő nyugat-balatoni hajósoknak, de az újdonság varázsa feltehetően legyőzi a távolságokat.
A versenysorozat állomásai:
I. futam | Badacsony | 2009.05.23 |
II. futam | Balatonföldvár | 2009.06.06. |
III. futam | Balatonboglár | 2009.06.27. |
IV. futam | Szigliget | 2009.07.11 |
V. futam | Balatonlelle | 2009.08.01. |
VI. futam | Balatonaliga | 2009.08.15. |
VII. futam | Balatonszemes | 2009.09.05. |