Siófok  15.5  •  8.3 kn       

Keszthely  17.7  •  4 kn       

Balatonfüred  15.2  •  9.6 kn       

Balatonboglár  16.3  •  7.4 kn       

Orfű  16  •  9 kn       

Velencei-tó  19.3  •  7.7 kn       

Tiszafüred  16.1  •  6.7 kn       

Mályi-tó  17.2  •  6.5 kn       

2021. szeptember 23., csütörtök

Balaton 31-esek találkozója

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

2008. augusztusában kezdődött el a Balaton 31 típusú hajók találkozójának szervezése. A szervezők célja, hogy a versenyeken a sor végén csapató bútorszállítók eséllyel indulhassanak egy számukra kiírt versenyen.

Balaton 31-esek találkozója

 Azt szeretnék, hogy a Balatonon nagy számban megtalálható klasszikus hajók tulajdonosai egy jó buli keretében, létrehozzanak magunknak egy helyet, ahol dicsérhetik a nemritkán húsz éves hajóikat. Az idő múlásával, az elképzelés megvalósulni látszik. A tervek szerint 2009. május 23-án, Balatonlellén a BL Apartments & Yachtclubban gyűlnek össze Európa legnagyobb tavának B31-es lakói. Részvételi szándékukat előzetesen már többen jelezték. A hajók, melyek biztosan ott lesznek: Hvalross, Aladdin, Escape, Kata, Rozmaring, Spleen II, Dora-Sophia, Aquilla II, Beata, Dolphin, Memory.

A Balaton 31-es, névadójának emblematikus hajója, mely sikerrel szerepelt tengeri és óceáni megmérettetések alkalmával is. A Balatonfüredi Hajógyárban 1971-ben kezdődött a Balaton 31 típus gyártása, svéd tervek alapján. A Hajógyár korabeli ismertetőjében ez állt: 31 láb hosszú, túrázásra, sőt föld körüli tengeri utazásra is alkalmas, kerek bordaformájú vitorlás. A műanyag részek üvegszál erősítésű poliészterből, a berendezések mahagóni fából, a kárpitozás bútorszövetből, műbőrből és padlószőnyegből készül. A rudazat könnyűfém ötvözet, az állókötélzet és a veretek rozsdamentesek. A tágas belső terekben 6 kényelmes ágy, egy konyha, beépített WC, asztal és polcrendszer található. A különböző rakterek nagy rakodási lehetőséget biztosítanak. A hajóba segédüzemként 15-18 LE-s beépített motor szerelhető. Nagy stabilitású, jól manőverezhető és könnyen kezelhető vitorlás.
A gyártó casco kivitelben is értékesítette a hajót, így számtalan változattal találkozhatunk mind a belső kialakítást, mind a deck szerelvényezést, rudazatot tekintve. Általában kétféle belső elrendezéssel készült a hajó. A régebbi, melyben az orrkabin és a szalon között kapott helyet a WC és a mosdó, illetve a modernebb ahol a WC közvetlenül a bejárat mellett található és a szalonból nyílik.

A típus máig Magyarország legismertebb vitorlása, hírét a Salambo és a Szent Jupát emelte magasra. Fa Nándor és Gál József, elsőként Magyarországról ezzel a típussal kerülte meg a földet 1985-87 között. Kopár István 1990-91-ben első magyarként, egyedül teljesítette a földkerülést, majd 1992-ben Cittel Lajossal az Atlanti átkelést. 1992-ben csatlakozott a két híres B31-eshez a harmadik, a Deneb, mely még ebben az évben két Atlanti átkelést teljesített. A Szent Jupát ma is a Közlekedési Múzeum épületében, a Hírességek Csarnokában látható.
A Balatonon járva, találomra meglátogatunk egy kikötőt, abban biztosak lehetünk, hogy B31-es valahol ringatózik a vízen. A balatoni tulajdonosaik, ma már általában túrázásra használják a hajót, de versenyeken sem szokatlan a B31-esek jelenléte.

Osztályelőírások módosítása Előző

Osztályelőírások módosítása

Vendée Globe 3, 5, 6 Következő

Vendée Globe 3, 5, 6