Siófok  18.3  •  3 kn       

Keszthely  17.9  •  2 kn       

Balatonfüred  19.1  •  1.7 kn       

Balatonboglár  19.4  •  3.4 kn       

Orfű  19  •  2 kn       

Velencei-tó  17.5  •  2.3 kn       

Tiszafüred  14.9  •  3.5 kn       

Mályi-tó  17.3  •  3.3 kn       

2024. május 20., hétfő

Vízre került Weöres Szabolcs IMOCA - ja

Vízre került Weöres Szabolcs IMOCA - ja

Június 9-én pénteken, több mint 4 hónapos szárazföldi munka után végre megint vízre került a hajó.

Weöres Szabolcs és a Szabi Ocean Racing projekt újabb mérföldkőhöz érkezett a 2024-es Vendée Globe-ra való felkészülés során. Június 9-én pénteken, több mint 4 hónapos szárazföldi munka után végre megint vízre került a hajó.

Szabi célja az, hogy 2024-ben második magyarként elinduljon a Vendée Globe-on és Fa Nándor nyomdokaiba lépve újra egy magyar versenyzőnek szurkolhassunk a "vitorlázás Everestjének" is nevezett egyszemélyes, kikötés és segítség nélküli földkerülő vitorlásversenyen. Ehhez beszerezte a hajót, megismerte annak tulajdonságait, csapatával együtt versenyzésre alkalmassá tette és komoly munkát végzett annak érdekében, hogy lépésről lépésre haladva minél többet tudjon kihozni belőle.

2022-ben Weöres Szabolcs volt az első magyar versenyző, aki teljesítette az egyik legnépszerűbb Atlanti-óceán átkelő egyszemélyes vitorlásversenyt, a négyévente megrendezett Route du Rhum-ot. Szabi 14 nap 22 óra 19 perc alatt vitorlázott a franciaországi Saint Malo-ból a karib-térségi Guadeloupe legnagyobb kikötőjéig, Pointe-à-Pitre-ig, légvonalban 3543 tengeri mérföldet versenyezve. Ezzel kvalifikálta magát a 2024-es Vendée Globe-ra.

A hajó nem új, még 2007-ben készült Új-Zélandon. Építése óta már többször körbevitorlázta a Földet, plusz az IMOCA-k az elmúlt 15 évben nagyon nagy fejlődésen mentek keresztül, így itt volt az ideje egy igazi, nagy átépítésnek. A tavalyi Route du Rhum sikeres teljesítése, és az onnan való hazatérés rendkívül jó lehetőséget kínált Szabinak, hiszen a majd 4 hét vitorlázás alatt pontosan fel tudta mérni, milyen átalakításokra lenne szüksége.

A csapat januárban érkezett Santanderbe, ekkor kezdték el a hajó teljes szétszedését és átvizsgálását. A fő munkák közé tartozott a tőkesúly hidraulikájának teljes szervizelése, az összes szerelvény hazahozatala, felújítása, visszavitele és újra felszerelése.

Az egyik leglátványosabb változtatás pedig a kabintetőt érintette, aminek a tervezése már múlt decemberben elkezdődött.

Mint minden módosítás a hajón, ez is a gyorsaságot szolgálja, bár nem teljesen közvetlenül. A legújabb IMOCA-kban a kormányosok fedett cockpitből irányítják a vitorlást, amivel rengeteg energiát spórolnak meg maguknak. Ezután Szabi is hasonló körülmények között fog vitorlázni.

Az IMOCA60-as vitorlások kiváló példái a modern technológiai fejlődésnek, amelyekben számos bonyolult berendezés használ áramot a navigációs és kommunikációs rendszerek mellett. Mivel a hajót szinte teljesen szétszedték, egyértelmű volt, hogy az elektronikai rendszer is kiszerelésre kerül. Ennek védelme amúgy is kulcsfontosságú a sós környezetben, mivel a tengervíz és az elektronika nem a legjobb barátok. A hajó felújítása során ezért a legbiztonságosabb megoldás az volt, hogy az egész rendszert átnézték, kicserélték, a vezetékeket újrahúzták.

A vízretétel után a hajó Szabival a fedélzetén hamarosan elindul vissza Les Sable d'Olonne-ba, hogy elkezdhessék a felkészülést a következő megmérettetésre, a Rolex Fastnet-re, ami az IMOCA osztálynak egy négykezes kvalifikációs mérföldgyűjtő verseny lesz, Weöres Szabolcsnak pedig egy újabb lépés élete legnagyobb kihívása felé.

További információ:

https://szabiracing.com/

Fotók: szabiracing

A Raffica egytestű kategóriában megnyerte a Bol d'or - t! Előző

A Raffica egytestű kategóriában megnyerte a Bol d'or - t!

Öt fős Magyar csapat indul Costa Brava - n az Optimist VB - n Következő

Öt fős Magyar csapat indul Costa Brava - n az Optimist VB - n