Siófok 9.4 • 2.9 kn
Ragyogó Magyar szereplés a 29er EUROCUP döntójében Olaszországban
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
Ragyogó Magyar szereplés a 29er EUROCUP döntójében Olaszországban
119 induló és 20 nemzet csapatai álltak rajthoz az év egyik legrangosabb versenyén. Az öt résztvevő magyar egység (mindannyian a Spartacus Vitorlás Egylet versenyzői) közül három is az arany csoportban végzett Riva del Garda-ban. A Jeney - De Jonghe páros 13., a Kocsis - Pavlik kettős 25. helyezést ért el.
Goszleth Marcell edző beszámolója:
"A versenyt megelőzően három napon át készültünk a helyszínen. Meglepően jó idő fogadott bennünket. Még a reggeli északi szél sem volt olyan hideg, mint amire október végén számítottunk, míg a víz egyenesen meleg volt, így remek edzésekkel a hátunk mögött vártuk a folytatást. A verseny előtt részint külön, részben pedig olasz és amerikai edzőpartnerekkel gyakoroltunk. A verseny előtti napon a hajók felkészítése mellett pihenőre is jutott időnk, amit délután a gyönyörű massonei sziklák vertikális világában kalandozva töltöttünk.
A verseny első két napján szokatlanul gyenge szélben összesen 3 futamot tudtak csak megrendezni. Az első futam rajtját délután 13h-ra írták ki, bízva a jó termikben. Ez azonban elég haloványan fújdogált csak és azt sem sokáig. Egyöntetűen jól kezdett a csapat, mindenki a mezőny első felében várta a folytatást. A második napon megrendezett két futam már nem sikerült mindenkinek ilyen jól. Lászlófy Ábelék és Ralovich Dávidék két-két gyenge futamot produkáltak a reggeli északiban, ami ugyancsak bizonytalanul fújt. A harmadik futamban a szél leállása teljesen felkavarta az állást, lévén a második (kék) selejtezőcsoport hajói közül rengetegen nem tudtak időn belül befutni.
A kvalifikációs futamok a tervezettel ellentétben így a harmadik napon is folytatódtak, ugyanis legkevesebb 4 futamra lett volna szükség ennek lezárásához. Végre magára talált a reggeli északi, melyben 4 futamot rendeztek. Ezekben a Jeney - DeJonghe és a Kocsis Bálint - Pavlik Attila páros végig kiegyensúlyozottan szerepelt, számukra egy pillanatig nem volt kérdés az arany csoportba jutás. Lászlófy Levi és Arányi Barni szintén nagyon jól versenyzett, de az 5. és 6. futamban is mindkétszer top 10-es helyről felborultak és alaposan visszaestek. A 7. futamban aztán nagyobb hiba nélkül vitorláztak és egy 6. hellyel ők is biztosították helyüket a legjobbak között. Sajnos Lászlófy Ábel és Petrányi Boti, valamint Ralovich Dávid és Borbás Barna továbbra is sok hibát vétett, így nem kerültek az arany csoportba. Előbbi csapat elsősorban a technikai részletek kifinomulatlansága miatt, utóbbiak elsősorban gyenge rajtjaik miatt szorultak a mezőny második felébe.
Az egy naposra zsugorodott vasárnapi döntőben további két futam került megrendezésre az elég lyukassá váló, így nehéz körülményeket teremtő reggeli északiban. Sokan a menők közül is betliztek, mert egy rossz oldalválasztással pillanatok alatt nagy hátrányt lehetett összeszedni. Ebben a szélben a konzervatívabb stratégia sem volt kifizetődő, mert néha a pálya két oldalán volt szél és középen semmi. Szerencsére Jeney Mátéék és Kocsis Bálinték csak egy-egy gyengébb futamot produkáltak, így megtartották helyüket az összetettben. Az ezüst csoportban már jobban ment a Lászlófy-Petrányi és Ralovich - Borbás párosoknak is. Sikerült kijavítani a selejtezők alatt nagy hátrányt jelentő technikai hibákat, így sokkal eredményesebben vitorláztak és előrébb léptek az összetettben.
Összességében nagyon sikeres versenyen, és egy jó éven vagyunk túl. Egy hazánkban új hajóosztály legjobbjai jó tavaszi bemutatkozás óta is szintet léptek a nemzetközi mezőnyben, sokkal egyenletesebb teljesítményre képesek és szemmel látható a technikai fejlődésük.
Nagy eredmény, hogy itthon is rohamléptekben fejlődik a 29er, amiben komoly segítség, hogy az MVSz emberemlékezet óta először képes volt egy szakmai kérdésben elköteleznie magát és eszközök beszerzésével is segíti egy utánpótlás hajóosztály hazai fejlődését. Sokat jelent továbbá, hogy olyan szponzorok is fantáziát látnak a hajótípusban, mint a T-Systems Magyarország, amely két éves szerződés keretében célzottan támogatja a Magyar 29er Osztályszövetséget. Eredmények