Siófok  3.3  •  7.3 kn       

Keszthely  2.9  •  2 kn       

Balatonfüred   •  6.4 kn       

Balatonboglár  3.7  •  7.4 kn       

Orfű   •  6 kn       

Velencei-tó  1.1  •  5.7 kn       

Tiszafüred  3.3  •  5.6 kn       

Mályi-tó  2.4  •  2.4 kn       

2024. december 21., szombat

A Flaar 18 hajóosztály 2024-es éve

A Flaar 18 hajóosztály 2024-es éve

A Magyar Vitorlás Szövetség novemberi döntése értelmében 2025-ben aktív osztályként vesz részt a Flaar 18-as a versenyzésben, amely méltó elismerése az osztály aktivitásának és fejlődésének.

A Magyar Vitorlás Szövetség novemberi döntése értelmében 2025-ben aktív osztályként vesz részt a Flaar 18-as a versenyzésben, amely méltó elismerése az osztály aktivitásának és fejlődésének.

A 2024-es szezon csúcspontja a balatonföldvári flottabajnokság volt, amelyen kilenc egység vett részt.

Stabil, 8-14 csomós északkeleti szélben összesen hét futamot tudtunk futni, amelyek során kiélezett küzdelmet folytattak az egységek a dobogós helyekért - még az utolsó nap is nyitott volt a második és a harmadik hely sorsa. A Gábor Illés - Hodács Attila páros nyerte a bajnoki aranyat. A földvári helyszín kiváló volt a sólyázható vitorlásainkak, a szervezés pedig igazán szuper volt, ezért 2025-ben is biztosan visszatérünk ide a One-Design Balaton Tour, illetve az országos bajnokság keretében.

A Flaar 18, hazai osztály lévén, nem indult nemzetközi versenyeken.

A 2024-es szezonban nagy hangsúlyt fektettünk az elméleti és a technikai fejlődésünkre, ezért a szezont egy közös edzéssel kezdtük, amelynek része volt egy száraz edzés, valamint egy két napos vízi edzés, ahol a hajókezelési feladatoktól kezdve a gyenge szeles hajóbeállításon át a versenytaktikai és mezőnytaktikai gyakorlásokig több területen is fejlődtünk.

Az őszi szezonzáró hétvégénken Böröcz Bence tartott szabályismereti továbbképzést kifejezetten a versenytaktikára fókuszálva.

A közös szakmai munka hatása szemmel látható a versenyeken, a mezőny egyre szorosabb, egyre kiélezettebb versenyt vívunk egy-egy futam során.

Az idei (és tavalyi) visszajelzések alapján 2025-ben több közös edzést tervezünk, ahol specifikus feladatokkal fejleszthetjük a technikai tudásunkat.

Nagy öröm, hogy folyamatosan jelennek meg új arcok és új hajók a mezőnyben, idén 12 egység vett részt rendszeresen a versenyeken, és ez a szám 2025-ben nőni fog.

Az idei szezon egyik legújabb hajójának tulajdonosa, Benson Marcel nagy lelkesedéssel vágott neki a versenyzésnek, meghatározó egységgé vált az idényben. Alázatos hozzáállásával már egy szezon alatt is nagyot fejlődött, kitartásáról többször tett tanúbizonyságot, az Őszi Regattán például a szervezők különdíjjal jutalmazták sportszerűségét és csapata kitartását. A 2025-ös szezont reményeink szerint két újabb egységgel kezdhetjük meg, ugyanis a két legújabb Flaar 18 tulajdonosa már jelezték, hogy aktív tagjai szeretnének lenni az osztálynak.

A Flaar 18 népszerűségének az okairól a hajó tervezője, Déry Attila így beszélt az országos bajnokság után:

A negyvenegyedik Flaar 18-as épül, és a hajók nagy része Magyarországon van. A hajó kis méretei és dinamizmusa miatt megadja a kishajós versenyzés teljes élményét, ám stabilitása, relatív alacsony riggje és a reffsora miatt nehezebb körülmények között is uralható. Jó példa erre, amikor néhány éve a Horváth Boldizsár Emlékversenyen Gond Gergővel és Szellem Balázzsal abszolút elsőként futottunk be a 25-40 csomós szélben, magunk mögött hagyva a sokkal nagyobb karbon versenyhajókat, 70-es és 75-ös cirkálókat is. Jóindulatú viselkedése miatt kiválóan alkalmas arra, hogy valaki kevés (vagy akár nulla) tapasztalattal beleüljön, és élvezze a vitorlázást. Kiváló első versenyhajó is. Több tulajdonosunk a 30+ lábas túrahajója mellett második hajónak vette a Flaar 18-ast, ám belekóstolva a kishajós versenyzés izgalmaiba, a nagyobb túrahajók a használtpiacon találtak/keresnek maguknak új tulajt.”

A Magyar Vitorlás Szövetség a Flaar Kft-vel együttműködve fejlesztette az utánpótlás-nevelés igényeinek megfelelően a Flaar 18 SE hajókat. Ezekkel a hajókkal a szezonban Berecz Zsombor és Ian Ainslie szövetségi kapitányok irányításával több programot is rendeztek az utánpótlás korú vitorlázók számára. A CarNet Pénteki Liga sikerein felbuzdulva reméljük, hogy a program jövőre még nagyobb létszámmal fog zajlani, illetve reméljük, hogy a fiatalok, akik ezáltal megismerkedtek a hajó képességeivel, egy-két éven belül csatlakoznak a One Design osztály versenyeihez.

A szezon végén tartottuk meg a már szokásossá váló záró hétvégénket, amelynek része volt Böröcz Bence már említett szabályismereti workshopja, illetve a gálavacsora, amely részeként kihirdettük a flottabajnokság eredményét. A kétnapos esemény erősítette a csapatösszetartást, volt alkalmunk kibeszélni a szezon érdekesebb pillanatait, a versenyeken előforduló szituációkat és már neki is álltunk a következő szezon tervezésének.

Az idei szezonban a Flaar 18 igazi osztályként élt és versenyzett. A tavaszi edzéstől kezdve a rekordszámú, hét osztályversenyen és a sikeres flottabajnokságon át a záróhétvégéig mindig egységesen tudtunk vitorlázni. Külön kiemelnénk, hogy amelyik versenyen elindultunk, ott mindig külön osztályértékelésben vettünk részt, volt olyan verseny, ahol egyedül csak a Flaar 18-at értékelték külön. A szezon meghatározó fejlődése, hogy a One-Design Balaton Tour új belépő osztályaként három versenyen tudtunk részt venni, a rengeteg pozitív visszajelzés alapján pedig izgatottan várjuk a 2025-ös, négy fordulós sorozatot.

Komoly fejlesztések a Regina osztályban Előző

Komoly fejlesztések a Regina osztályban

95 éves a Magyar Vitorlás Szövetség Következő

95 éves a Magyar Vitorlás Szövetség