Siófok  5.5  •  12.6 kn       

Keszthely  5.9  •  7 kn       

Balatonfüred  5.2  •  11.6 kn       

Balatonboglár  5.5  •  13 kn       

Orfű   •  13 kn       

Velencei-tó  5.9  •  13.4 kn       

Tiszafüred  8.3  •  4.1 kn       

Mályi-tó  6.7  •  2.4 kn       

2024. december 21., szombat

Flaar 18 Flottabajnokság beszámoló

Flaar 18 Flottabajnokság beszámoló

A körülmények álomszerűek voltak mind a vízen, mind a parton: mindhárom nap egyenletes, ÉK-i 8-14 csomós szélben tisztességes méretű up&down pályán kellett futamonként két kört megtenni, így összesen 7 futam alapján lehetett bajnokot hirdetni.

Balatonföldváron, a Spartacus Vitorlás Egylet szervezésében tartotta a Flaar 18-as flotta az éves flottabajnokságát szeptember 6-8 között, a Repülő Hollandi Országos Bajnoksággal, a Star és az F18 katamarán flottabajnokságokkal egy időben.

A körülmények álomszerűek voltak mind a vízen, mind a parton: mindhárom nap egyenletes, ÉK-i 8-14 csomós szélben tisztességes méretű up&down pályán kellett futamonként két kört megtenni, így összesen 7 futam alapján lehetett bajnokot hirdetni. Az első futamban a Nempiskótával Gábor Illés és Hodács Attila rögtön az élre állt, és meg is szerezték első futamgyőzelmüket, amelyet még egy másik követett. A második napon azonban Bacsek Borka és Bacsek Péter kicsit jobban uralta a mezőnyt, és ekkortól már mások is egyre inkább beleszóltak a küzdelembe, így futamról futamra izgalmasabbá vált a verseny. 9 egység közül végül a bajnoki címet Illésék szerezték meg. Pénteken és szombaton is a parton jó hangulat és finom vacsora várta a versenyzőket.

Hodács Attila, Optimist edző, a győztes hajó mannschaftja:

Szeptember első hétvégéjén rendezésre került Flaar18-as flottabajnokságot (más hajóosztályokkal együtt; FD - OB, Csillaghajó és F18 katamarán flottabajnokság) a Spari, mint rendező egyesült abszolút rutinosan „hozta le” mind a vízi, mind pedig a parti szervezést illetően! Szerencsénkre az időjárás is rendkívül kedvező volt. A magyar tervezésű Flaar 18-as hajót már korábban láttam, de alapvetően egykori koleszos szobatársam, jelenlegi kormányosom Gábor Illés Áron hívásának köszönhetően ismerhettem meg még jobban. Két évtizednyi versenyzői „kihagyás” után rendkívül kellemes élményt nyújtott a hajóval való versenyzés. Teljes mértékben nyújtja a kishajós élményeket, a versenyzésre készülődéstől fogva a szerelésen, állításon keresztül az adrenalindús rajtokig és taktikai csatározásokig. Egy jól kormányozható, dinamikus kishajó, melynek mezőnye heterogén összetételű vitorlázói ismeretekkel rendelkezik, de egyben rendkívül összetartó, segítőkész társaság, akik versenyről versenyre fejlődnek. A mezőny mindegyik pontján van két-három olyan egység, akik komoly csatákat vívnak egymással, így az egészséges versenyszellem is adott a versenyzés során. Azt hiszem bátran írhatom, hogy Illés és magam nevében is köszönjük a klubnak a szervezést, a flottának a versenyzést és természetesen gratulálunk a díjazottaknak és helyezetteknek!

Forintos Norbert, a Flaar 18 osztály kapitánya:

A flotta egységei nagyon különböző háttérrel rendelkeznek. Vannak néhányan kishajós versenyzői múlttal, de többen csak nagyhajón, vagy egyáltalán nem versenyeztek régebben. Ez néhány éve még elég nagy különbségeket eredményezett a mezőnyben. Mára azonban jól összeérett a társaság, valódi küzdelmek alakultak ki. A dobogó legfelső fokáért küzdő csapatok többször kerültek olyan helyzetbe, amit utólag a parton is meg kellett vitatni – volt, hogy óvás keretein belül. De nem csak az élen, a középmezőnyben is voltak nagy „újraosztások”, mindenkiben dolgozott a versenyszellem. A one design hajók között nincs olyan, amelyik esélytelen lenne a győzelemre, így tényleg mindenki igyekezett a legtöbbet kihozni magából és a hajóból. Büszke vagyok rá, hogy Udvaronki Dániel kapitányommal végig jól helyezkedve, kiegyensúlyozottan versenyezve megérdemelten lettünk bronzérmesek vasárnap.

Déry Attila, a hajó tervezője:

A 41. Flaar 18-as épül, és a hajók nagy része Magyarországon van. A balatoni hajóknak nagyjából a fele szokott indulni versenyeken. A hajó kis méretei és dinamizmusa miatt megadja a kishajós versenyzés teljes élményét, ám stabilitása, relatív alacsony riggje és a reffsora miatt nehezebb körülmények között is uralható. Jó példa erre, amikor néhány éve a Horváth Boldizsár Emlékversenyen Gond Gergővel és Szellem Balázzsal abszolút elsőként futottunk be a 25-40 csomós szélben, magunk mögött hagyva a sokkal nagyobb karbon versenyhajókat, 70-es és 75-ös cirkálókat is. Jóindulatú viselkedése miatt kiválóan alkalmas arra, hogy valaki kevés (vagy akár nulla) tapasztalattal beleüljön, és élvezze a vitorlázást. Kiváló első versenyhajó is. Több tulajdonosunk a 30+ lábas túrahajója mellett második hajónak vette a Flaar 18-ast, ám belekóstolva a kishajós versenyzés izgalmaiba, a nagyobb túrahajók a használt piacon találtak/keresnek maguknak új tulajt.

Kép: Kézai Zsolt/Tenke Botond

Szerző: Visy László

Hat futammal zárult a Dragon OB Balatonfüreden Előző

Hat futammal zárult a Dragon OB Balatonfüreden

29er Európa - kupa és OB: csodás első nap Következő

29er Európa - kupa és OB: csodás első nap