Siófok  3.3  •  14.7 kn       

Keszthely  1.9  •  5 kn       

Balatonfüred   •  13.8 kn       

Balatonboglár  3.4  •  15.9 kn       

Orfű   •  2 kn       

Velencei-tó  0.6  •  7.3 kn       

Tiszafüred  0.3  •  2.4 kn       

Mályi-tó  0.5  •  2.2 kn       

2024. december 23., hétfő

Eljött az 50. Indul a jubileumi Kékszalag Erste Nagydíj

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Eljött az 50. Indul a jubileumi Kékszalag Erste Nagydíj

Eljött az 50. Indul a jubileumi Kékszalag Erste Nagydíj

A várakozások szerint 600 hajó vág neki csütörtök reggel az 50. Kékszalag Erste Nagydíjnak, ami rekordot jelenthet. Az élmezőnybe a legkorszerűbb technológiát képviselő többtestű hajókat várják. A jubileumi versenyen az Erste Bank Red Bull Team két hajót is indít, amelyek kormányánál Roman Hagara és Hans Peter Steinacher olimpiai, világ- és Európa-bajnokok állnak majd. A versenyt megrendező Magyar Vitorlás Szövetség szerint a kerek évforduló mérföldkövet jelent a magyar vitorlázásban és a balatoni turizmusban egyaránt. 

Az elmúlt évtizedek egyik legfontosabb balatoni sporteseménye következik: július 26-án reggel 9 órakor indul Balatonfüredről a jubileumi 50. Kékszalag Erste Nagydíj, amely Európa legrégebbi és leghosszabb tókerülő versenye. „Bár a versenyre szerda este 10 óráig lehet nevezni, eddig már több mint 400 hajó nevezett, így a várakozásainknak megfelelően rekordszámú – több mint 600 – hajó indulhat a regattán” – mondta Holczhauser András, a versenyt szervező Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára. A verseny útvonala: Balatonfüred – Balatonkenese – Siófok – Keszthely – Balatonfüred, ez légvonalban több mint 150 kilométer. Várhatóan a legkorszerűbb technológiát képviselő többtestű hajók lesznek leggyorsabbak. A verseny július 28-án, szombaton reggel 9 órakor ér véget. Összesen 48 óra áll a csapatok rendelkezésére, hogy még versenyben megtegyék a távot.
 
Díjak és gyorsasági verseny
A jubileumi versenyen sok díjat osztanak majd ki. Az abszolút értékelésben az első helyen végző csapat az idén is elnyeri a Herendi Porcelánmanufaktúrában készített díszes kupát, emellett minden hajóosztály helyezettjeit díjazzák. A klasszikus osztályok legeredményesebb hajója; a legjobban navigáló hajó csapata, továbbá a legidősebb és legfiatalabb versenyző is díjat kap. Az 1940-ben és 1942-ben rendezett Kékszalagon a győztes hajó kormányosáról, Gordon Evelynről elnevezett különdíjban részesül az abszolút értékelésben legeredményesebb női kormányos is.
 
Az 50. Kékszalag Erste Nagydíjat leggyorsabban teljesítő hajók július 27-én pénteken az Audi Speed Challenge-en újból összecsapnak a balatonfüredi partszakasz előtti pályán megrendezett gyorsasági vitorlásversenyen
 
Mindenki kapott lehetőséget 
Az ünnepi vitorlásverseny fő támogatója, az Erste Bank több rendhagyó megoldással készült a jubileumi regattára. A nagydíjra a pénzintézet közreműködésének köszönhetően benevezett Roman Hagara és Hans-Peter Steinacher – az Erste Bank Red Bull Team két hajót is indít a jubileumi regattán. Az olimpiai, világ- és Európa-bajnok vitorlázók vezette csapatok kemény küzdelemre készülnek, hiszen a versenyen a technikai tudás mellett szükség lesz a Balatoni víz- és időjárási viszonyok alapos ismeretére is ahhoz, hogy az élvonalban tudjanak maradni.
 
„Az Erste Banknak a verseny legizgalmasabb részét mégis az jelenti, hogy sikerül tizenkét pályázó számára olyan életre szóló, megismételhetetlen élményt adni, amit a Kékszalag legjobb hajóin lehet csak átélni” - hangsúlyozta Kállay András, az Erste Group Private Banking Kompetencia Központ Igazgatója. A bank tizenkét hajó kormányosával másfél hete választotta ki több száz jelentkező közül azokat a szerencséseket, akik a legjobb hajókon versenyezhetnek. A hat férfi és hat nő között van versenyző, aki most a legjobbakkal szeretne együtt dolgozni és olyan, aki életében nem ült még vitorláson. Van, aki vitorlázik ugyan a Balatonon, de eddig csak távcsővel követte a versenyt, és olyan is, akinek a gyerekkori álma valósul meg 40 évesen azzal, hogy elindul. Jogász, villamosmérnök, 17 éves gimnazista és gyermekét nevelő, a vitorlázásához visszatérő édesanya egyaránt van a szerencsések között, akik közös jellemzője a Balaton szeretete mellett, hogy hittek magukban, és elindultak a pályázaton.
 
Az Erste Bank ezen kívül a Vitorlás téren megnyitott retrospektív kiállításon mintegy hetven fotóval eleveníti fel az elmúlt 49 verseny történetét. A Balatonfüreden július 29-ig megtekinthető kiállítást a Paloznaki Jazzpiknikre is elviszik majd. A kiállításból kiderül, milyen galibákat okozhat egy fordítási hiba a versenyen, és milyen az, amikor a befutó előtt pár száz méterrel féltucatnyi hajó várja, melyiküket viszi el a dobogóig egy fuvallat. Az érdeklődők megtudhatják, hogy a versenyt meg lehet nyerni közel száz esztendős, műemlékké nyilvánított hajóval, és lehet valaki kategória győztes csapat tagja a nyolcvanadik életévén túl is.
 
A kiállítás anyagának alapját az az exkluzív könyv jelenti, amelyet az Erste Bank az 50. Kékszalag tiszteletére ad ki. Az ősszel 1500 példányban megjelenő kötet az ötven verseny képeit, eredményeit és élményeit gyűjti egy csokorba.
 
Két szalaggal a Kékszalagon
Az 50. Kékszalag Erste Nagydíj jó alkalmat teremt a jótékonyságra is: rendhagyó megoldással segíthetik ugyanis az autizmussal élőket az indulók. A versenyzők egy második kék szalag megvásárlásával a 10 autista lakóotthont támogató, és az otthonokban művészetterápiás foglalkozásokat tartó Autistic Art Alapítványt támogatják. A nevezésnél befizetett plusz összegért cserébe egy második kék szalagot is kitűzhetnek a hajókra a vitorlázók, amelyet Varga Máté autizmussal élő alkotó rajza díszít.

Amiben segít a Kékszalag
A Magyar Vitorlás Szövetség reméli, hogy az 50. Kékszalag Erste Nagydíj segítségével jelentősen növekedhet a vitorlázást, a sportot és a Balatont szerető emberek száma országszerte. A szövetség a tokiói olimpiai részvétel megszerzéséért az idén július végén versenybe szálló magyar vitorlázó élversenyzők támogatása mellett mindent megtesz azért, hogy a vitorlázás igazi tömegsporttá váljon. Kulcsfontosságúnak tartja a szövetség azt is, hogy a Balaton és a többi magyarországi tó belföldi és nemzetközi szempontból is még meghatározóbb turisztikai és vitorlásturisztikai célpont legyen.
 
Meglepetések a versenyre
A Magyar Vitorlás Szövetség partnerei és a jubileumi verseny támogatói sok meglepetéssel készültek az 50. Kékszalag Erste Nagydíjra. Elkészült a Kékszalag söre, a pasztőrözetlen, újhullámos, egyben selymes Horizont Delight IPA.
 
A verseny autós együttműködő partnere az Audi legújabb modelljeivel shuttle-szolgáltatást biztosít, emellett regisztráció után tesztvezetés keretében lehet kipróbálni a Q modelleket, a márka pedig bemutatja a legújabb SUV modelljét, az új Audi Q8-ast is.

A Kékszalagról
A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő, és a Balaton legtradicionálisabb vitorlásversenye, amelyet először 1934-ben rendeztek meg. A versenyt az a hajó nyeri, amelyik a Balatont leggyorsabban vitorlázza körbe. A verseny neve az idők folyamán fogalommá vált: ma már egybeírjuk, és Kékszalag néven évente rendezik meg. A balatonfüredi rajttól az ugyancsak itt elhelyezkedő célig légvonalban 155 kilométert kell megtenni, erre 48 óra áll a hajósok rendelkezésére. A távot évről évre közel 600 hajó, mintegy 3 ezer profi és amatőr sportoló teljesíti.

A Magyar Vitorlás Szövetségről
Az 1929-ben alakult Magyar Vitorlás Szövetség a tagegyesületek szervezete, az egyes vitorlázók egyesületi tagságukon keresztül válnak a sportág részévé. A szövetségnek közel A szövetségnek 140 tagszervezete van, amelyen belül közel négyezer engedéllyel rendelkező sportoló versenyez. Magyarország tavain a tagegyesületek évente összesen több mint kétszáz vitorlás versenyt rendeznek. A versenyzők 50-55 különböző kategóriában, hajóosztályokban mérkőzhetnek az országos bajnoki címekért. A magyar vitorlázás aktívan kapcsolódik a nemzetközi versenyélethez is. A Balatonon évente négy-hat alkalommal kerül sor különféle hajóosztályokban világ és Európa-bajnokságokra, Európa Kupa futamokra.
Beszámoló a Harcsa Kupa utánpótlás versenyről Előző

Beszámoló a Harcsa Kupa utánpótlás versenyről

Kékpántlika - fölényben voltak a 29er - ek Következő

Kékpántlika - fölényben voltak a 29er - ek