Siófok  2.7  •  5.9 kn       

Keszthely  4.9  •  6 kn       

Balatonfüred  2.4  •  5.8 kn       

Balatonboglár  2.9  •  7.5 kn       

Orfű   •  5 kn       

Velencei-tó  0.7  •  7.6 kn       

Tiszafüred  -0.8  •  4.7 kn       

Mályi-tó  -0.7  •  4.7 kn       

2024. december 22., vasárnap

MVSZ 2013 -2017 1. - 2. rész

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

MVSZ 2013 -2017 1. - 2. rész

MVSZ 2013 -2017  1. - 2. rész

1.rész

Örökség, kezdeti lépések a kilábaláshoz

2013 májusában az MVSz tagegyesületek küldöttei kétharmados többséggel választották meg a szövetség elnökének dr. Kollár Lajost, és természetesen új tizenkét tagú elnökség is alakult. A megújult vezetés nehéz helyzetben vette át az irányítást. Szervezeti és gazdasági szempontból is komoly feladatok tornyosultak előttük. Mégis a következő három évet a magyar vitorlás sport rendkívül aktív átalakulása jellemezte, amelyhez kiemelkedő eredményesség párosult.

A legnagyobb problémát természetesen a fennálló 44 millió forintos tartozás jelentette, de az előző vezetés által a közgyűlésre beterjesztett költségvetés is nagymértékben megalapozatlan volt. A korábbi irodai személyzetből egyetlen ember maradt, elavult iratkezelési rendet, kedvezőtlen szerződéseket, elöregedett eszközállományt, elavult szabályzatokat örökölt az új vezetés, és akkor még csak az irodai munkát nehezítő tényezőkről beszélünk. Márpedig a vitorlás sportéletben is tele voltunk rossz tendenciákkal, évek, évtizedek óta gondozatlan területekkel, nehézségekkel.

Az új elnökség a főtitkári feladatok ellátásával Holczhauser Andrást bízta meg, aki – négy év elteltével nyugodtan kijelenthető - kitűnő választásnak bizonyult. Ő nagyszerű munkatársakat kerítve rendkívül gyorsan újjászervezte az irodai munkát, amivel jó hátteret biztosított a bajokból való gyors kilábaláshoz. A szervezethez az elnökségi tagok közül sportmenedzserként Brencsán Ábel csatlakozott, így teljessé vált az összetett feladatok megoldására alkalmas új csapat.

Az új elnökség aktívan és kreatívan dolgozott, már első ülésein a jó csapatmunkára és a szükséges dinamikus döntések meghozatalára alkalmasnak bizonyult. Bár az első évben, és különösen az első hónapokban folyamatosan likviditási problémákkal kellett szembenézni, mégis az első nagy döntések egyike nem valamilyen nadrágszíj meghúzás, hanem a nemzetközi szinten egyre eredményesebb élversenyzőink fokozott támogatása, tehát lényegében a kiadások növelése volt.

Az első ilyen élsportolói szerződés megkötésére már 2013 augusztusában sor került Berecz Zsomborral, majd folytatódott Érdi Márival, a Vadnai testvérekkel, Tomai Balázzsal. Az ő segítésük igazán megtérülő befektetésnek bizonyult! Kiváló és egyre jobb eredményeikkel a magyar vitorlás sportra irányítva a figyelmet lehetővé tették új támogatók és szponzorok elérését, illetve a sportot irányító szervezetekkel való együttműködés fejlesztését, vagyis az állami források bővülését is a vitorlás sport számára.

A magyar vitorlázók az azóta eltelt időszakban 49 világ- és Európa-bajnoki érmet szereztek, amelyek többsége a szerződött élsportolók nevéhez fűződik.

Tudatában annak, hogy minden mindennel összefügg, és egyszerre minden terület a fejlesztést, a fejlődést várja, az új szövetségi csapat 2013 őszén szinte egy időben kezdett foglalkozni a problémák megoldásával a sportág legkülönfélébb szegmenseiben. Egymás után születtek a szolgáltatások és a szervezet építéséhez elengedhetetlen döntések és tettek. Az online nevezés és adatkezelés lehetőségét biztosító IT fejlesztések mellett megkezdődött az utánpótlás-nevelés, az edzőképzés, az egyesületi műhelymunkát segítő szervezeti keretek felépítése. A nagyhajós élet problémáinak összegzése és a megoldások keresése, a kis tavak nehézségeinek áttekintése, nem utolsó sorban pedig a versenyrendezés és versenybíráskodás színvonalának emelését szolgáló szervezeti lépések elindítása.

Kezdetek, örökölt helyzet 2013-ban

Átvételkor nehéz helyzetbe került a szövetség vezetése

Egyetlen irodai alkalmazott maradt

A Szövetség iratkezelése nem felelt meg az előírásoknak

44 millió forintos hiány maradt

A közgyűlésre beterjesztett költségvetés megalapozatlan volt

Egy éven keresztül folyamatos likviditási problémákat kellett orvosolni

Több hosszú távú és előnytelen szerződést örököltünk

Az előző vezetés részéről néhány sértődött tag komoly ellenpropagandát folytatott

Kevés és felújításra szoruló eszközpark

Elavultak voltak a Szövetségi szabályzatok

Folyamatosan fogytak a nagyhajók a versenyrendszerben

Elaprózott, alkalomszerű pénzügyi támogatások nem segítették fejlesztések tervezhetőségét és az eredményességet

2.rész

Szolgáltatások, infrastruktúra fejlesztése

A 2013-as tisztújító közgyűlés előtt meghirdetett programjában Dr. Kollár Lajos sokszor elmondta, hogy decentralizált, szolgáltató MVSz-t szeretne, amely megkönnyíti és szolgálja a vitorlázók életét. Nem csak a versenyzőkét, hanem a teljes tagságét minden szinten, beleértve a versenyeket rendező, a vitorlázásért az egyesületekben tevékenykedők hétköznapjait is. Legyen persze könnyebb benevezni a versenyre, de ugyanannyira fontos a gyors és pontos tájékoztatás, illetve legyenek könnyen elérhetőek azok az anyagok és információk, amelyek nélkülözhetetlenek a színvonalas munkához.

Hogy is szól a bevezető cikkben felemlegetett, a kikötői beszélgetésekből vett mondat? „Ne mi legyünk a Vitorlás Szövetségért, hanem az MVSz legyen értünk!”

Ahhoz, hogy a vitorlázók mind inkább úgy érezzék, hogy ez meg is valósul, rengeteget kellett és kell dolgozni a jövőben is.

A kiindulási alap ezen a téren is meglehetősen szegényes volt 2013 nyarán, őszén, amikor az új MVSz csapat hozzáfoghatott a munkához. A technikai fejlesztés szinte nulláról indult. Az ígérteknek és a kor jogos elvárásainak megfelelő szolgáltatások felépítéséhez, megteremtéséhez olyan sokrétű fejlesztést kellett végrehajtani, hogy azt felsorolni is nehéz. Nem is teszem. A java megtalálható a cikket követő táblázatban. Azt érdemes böngészni.

A 2013 őszén elindított fejlesztés nem egyszerűen műszaki jellegű. Rendet kellett tenni a Szövetségen belül az irodai munka rendszerében, a különféle szabályzatokban, a bizottsági munkát meghatározó szervezeti kérdésekben.

A szövetségi munka szolgáltató jellegének javítását fejlesztését jelenti a folyamatosan javuló kommunikáció is. A megújult MVSz honlap nem pusztán azzal nyújt többet, hogy rendszeresen közöl cikkeket, híreket, szinte online vitorlás magazin jelleggel. Sokkal fontosabbak a versenyekre történő nevezést, vagy éppen a verseny megrendezését segítő gyorsan elérhető információk és segédanyagok. A versenynaptár online bevezetése már a tervezési szakaszban is megvalósul. Gyorsabb lett az eredményközlés, a ranglisták számítása, nyilvántartása.

Mindenki a saját bőrén érezheti a megújult Vihar 2 rendszer működésének áldásos hatását az így lényegesen meggyorsult és egyszerűsödött versenyekre való nevezés folyamata révén.

Az elmúlt négy évben megkezdődött az MVSz eszközeinek megújítása, fejlesztése, beleértve a motorosparkot és a versenyrendezéshez szükséges eszközöket, amelyek fő szövetségi rendezésű versenyek mellett a tagegyesületek által szervezett regatták színvonalas lebonyolítását is segítik vagy akár lehetővé teszik.

Persze a vitorlázók javára végzett szolgáltatások, fejlesztések és törekvések felsorolását nehéz behatárolni úgy, hogy ne kezdjünk el beszéli egy már függetlenül is bemutatásra érdemes területről. Így lesz még szó szövetségi szolgáltatásokról az utánpótlás-nevelés, az edzőképzés és oktatás vagy éppen a nagyhajózás változásairól szóló cikkekben is.

Szolgáltatások, infrastruktúra

MVSZ technikai fejlesztése szinte nulláról

Jelenleg is használt szerverállomás kialakításának előkészítése, bevezetése

Komplex IT tagnyilvántartó és versenyrendszer kialakítása

Új MVSz honlap kialakítása

Szervezeti felépítés gazdaságos átalakítása

Eszközök használati rendjének kialakítása (GSZ megújítása)

Iroda működésének megújítása

Iratkezelés megújítása

MVSz versenyek nevezéseihez a technikai háttér megteremtése

Éves versenynaptár online bevezetése már a tervezési szakaszban is átlátható folyamattá téve. Időben elkészülő online versenynaptár, egyedi szűrőkkel, telefonon is jól kezelhető kivitelben

Vihar2 rendszer megalkotása, bevezetése

Tagnyilvántartási rendszer megújítása

Pártoló tagság lehetőségének bevezetése

Etikai és sok egyéb szabályzat megírása

TB és YS bizottság megújítása

Társszervezetekkel a kapcsolat megújítása

Sok szakmai partnerrel született együttműködési megállapodás (VMSZ, OMSZ, HVE, TE, OSEI)

Téli nagy sikerű elméleti előadássorozat bevezetése, kiváló vitorlázóink közreműködésével

Regelspiel szabályjáték fordítása magyar nyelvre, publikálása a honlapon

Vitorlás képzési rendszer (NVKP) bevezetése

Logbook szakmai szövegének elkészítése

Oktató könyvek (3db) elkészítése - jelenleg zajlik, májusra várhatók

Kommunikációs fejlesztések

Megújult honlap, naprakész információkkal, online magazin módon friss hírekkel

MVSz hírlevelek

Javuló kapcsolatok a sportsajtóval és a közmédiumokkal

Versenyeinkről rendszeresen közvetítések folytak (többször élő adásban)

Kékszalag és más versenyek online és televíziós közvetítése

GPS vitorlás nyomkövető rendszer fejlesztését is segítettük

Ifjúsági ranglista versenyeinkről és a bajnokságairól filmek készíttetése a rendező klubok egyedi igényeit is figyelembe véve

Megállapodásokat kötöttünk több tv és rádiócsatornák műsoraival, ahol rendszeresen beszámolnak a sportág eseményeiről

MVSZ 2013-2017 és tovább Előző

MVSZ 2013-2017 és tovább

MVSZ 2013 - 2017 3. rész Következő

MVSZ 2013 - 2017 3. rész