Siófok 4.4 • 18.6 kn
320 milliárd forintból fejlesztenék a Balatont
Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.
A cél az egységes kisvárosi arculat és az ország legélhetőbb régiójának a megteremtése.
A Balaton térségfejlesztési koncepciója a 2014-2020-as európai uniós költségvetési ciklusra 310-320 milliárd forint támogatást igényel, ha ez program megvalósul, a vendégéjszakák száma 700 ezerrel, a munkahelyek száma 10 ezerrel nőhet. Ezzel az üdülőrégió az országos átlag felett teljesítene, akár a GDP-t, akár a munkahelyek számát nézzük, hangzott el a Balaton tervezési zárókonferencián (korábbi cikkünkből kiderül, hogy jelenleg a térség az országos átlag alatt van gazdasági teljesítményét tekintve).
Bóka István, a Balaton Fejlesztési Tanács elnöke szerint a jövőben nemcsak a turizmusra kell koncentrálni, hanem egyéb gazdasági ágakra is, például a magas hozzáadott értéket tartalmazó ipar, és humánszolgáltatások erősítésére.
Manninger Jenő országgyűlési képviselő szerint az utóbbi időben sikerült egységes gondolkodást kialakítani az üdülőrégióban. "Ez egy egységes élettér, egységesen kell kezelni a fejlesztéseket és a marketing feladatokat".
A most kidolgozott stratégia a régió kitörési pontjaiként határozta meg az egészségipart, a sportturizmust, és a helyi termékek előállítását, feldolgozását, fejlesztését. A tervek között szerepelnek gyógyászati-, sport-, és élményközpontok, a Fonyód-Badacsony komp megépítése, és egy balatoni közlekedési szövetség felállítása.
A kerékpárturizmus fejlesztésére 7,1 milliárd forintos terv készült, az üdülőrégió kistérségei kapcsolódnának a tó körüli bringakörhöz, amelyet meg kívánnak újítani. Mindez önmagában 350-400 ezerrel emelné a régió vendégéjszakáinak a számát, legalábbis a tervek szerint.
A konferencián elhangzottak szerint bővítik az idős embereknek szánt szolgáltatásokat is.
Fontosnak tartják a régió szereplői a Balaton-marketing megvalósítását, amelyben a Balaton egységes arculatú kertvárosi agglomerációként, az ország legélhetőbb régiójaként szerepel, saját termék-védjegyet is létrehozva.