Siófok  2.2  •  5.3 kn       

Keszthely  3.9  •  5 kn       

Balatonfüred  1.9  •  3.8 kn       

Balatonboglár  2.5  •  6.4 kn       

Orfű   •  3 kn       

Velencei-tó  0.4  •  3.4 kn       

Tiszafüred  1.1  •  3.3 kn       

Mályi-tó  1.3  •  2.5 kn       

2024. november 25., hétfő

A kikötő a miénk!

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Bújtatott privatizáció történt a füredi vitorláskikötő ügyében, az önkormányzat döntésével anyagi kár érte a várost, ezért a Jobbik hűtlen kezelés miatt feljelentést tesz az ügyben

A kikötő a miénk!


 
Szilágyi György és Kepli Lajos országgyűlési képviselők közölték: az állam tavaly ősszel adta át ingyenesen a füredi önkormányzatnak a kikötőt, azzal a feltétellel, hogy azt 15 évig nem idegenítheti el. Ezzel szemben az önkormányzat évi 15 millió forintért bérbe adta a kikötőt egy konzorciumnak. Hangsúlyozták: az önkormányzat ezzel a döntéssel, ha jogilag nem is, de lényegében egy földhasználati szerződéssel elidegenítette az ingatlant. A több mint egymilliárd értékű ingatlanokkal rendelkező és éves szinten több mint 100 millió forint nyereséget termelő kikötőt évi 15 millió forintért átjátszották magánszemélyek kezébe - hangzott el a Jobbik sajtótájékoztatóján.

Az alábbiakban dr. Bóka István polgármester a vádakkal kapcsolatos reagálása olvasható.

- A nyilatkozat számtalan tévedést tartalmaz. A tárgyban aláírt szerződés még nincs, a feltételek pontosítása folyamatban van. Sem a kikötőt, sem pedig az ingatlant nem idegenítettük el, még bújtatott formában sem, hiszen a kikötőt és a területet használatba kívánjuk adni, azzal, hogy a Magyar Vitorlás Szövetséggel korábban kidolgozott koncepció szerint a hasznosító köteles fejlesztéseket megvalósítani, mintegy 3 milliárd forint értékben. Ez jelenti a kikötő megújítását, egy 80 szobás, 4 csillagos szálloda megépítését, alatta mélygarázzsal, és a vitorlás sport érdekét szolgáló épületek megépítését.
A hasznosítót több kötelezettség terheli, a ráépítés ellenértékén túl köteles megvalósítani a vitorlás sport érdekében azokat az építményeket, amelyekből semmifajta üzleti haszna nem származik, az évente fizetendő használati díj mellett pedig nonporfit tevékenység révén további 20 millió forintot meghaladó kötelezettséget vállal a vitorlás szövetség, annak versenyei és a nyári táborok számára.
Durva tévedés a bevételt a nyereséggel összekeverni, az ingatlanok várható nyeresége nagyjából megegyezik a használati díjjal.
Rendkívül fontos a telep városépítészeti szempontból történő megújítása, mert jelenleg ez a rész nem méltó a városhoz. A fejlesztés eredményeként adókból és ezzel kapcsolatos bevételekből a városnak mintegy 40 millió forintja származik évente, nem beszélve a munkahelyteremtésről, éves állásokról, amelyeket egy turizmusból élő városban tömegesen csak a kereskedelmi szállásférőhely létesítés tud megteremteni.
A Magyar Vitorlás Szövetséggel egyeztetett fejlesztési célt csak az tudja garantálni, hogy a terület és a kikötő örök időkre önkormányzati tulajdonban marad, a minőségi változást hozó fejlesztéshez azonban az önkormányzat nem tud megfelelő forrást biztosítani, ezért szükséges a magánbefektetés. Mivel egy meglehetősen lelakott ingatlanról van szó, rövidtávon szükséges a kikötőhelyi díjak csökkentése és a szolgáltatás színvonalának  növelése, ez pedig költségnövekedéssel jár - nyilatkozta Bóka István.

Milliárdos felújítás a balatoni vitorlásközpontban Előző

Milliárdos felújítás a balatoni vitorlásközpontban

Elhunyt Timár Péter Következő

Elhunyt Timár Péter