Siófok  14.4  •  11.4 kn       

Keszthely  12.9  •  11 kn       

Balatonfüred  14.1  •  7 kn       

Balatonboglár  14.1  •  12.1 kn       

Orfű  13  •  6 kn       

Velencei-tó  16.7  •  8.3 kn       

Tiszafüred  18  •  6.3 kn       

Mályi-tó  21.8  •  5.9 kn       

2024. május 04., szombat

Sleepwalker project – 1. rész

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Egy új vitorlás születésének bemutatása, az első lépésektől a Kékszalagon való rajthoz állásig. Nyomon követhetjük a Nautc 370 Run típusú vitorlás építésének állomásait, a hajó első tulajdonosának beszámolóiból.

Sleepwalker project – 1. rész

Terveim szerint mostantól folyamatosan beszámolok az új hajóm fejlesztéséről, mert meggyőződésem, hogy sokakat érdekelhet egy új verseny-túrahajó megalkotásának menete. Tapasztalataimat megosztom vitorlázó társaimmal a következő hónapokban rendszeresen.
Miután tavaly ősszel eladtam a ’Sarah With Love’ névre keresztelt Leguan 33-as hajómat elhatároztam, hogy a következő szezont a Melges 24-es ’bevitorlázásával’ és csapatépítéssel fogom tölteni. Ezt csak a szerencsés véletlenek egybeesése változtatta meg némiképpen, miszerint a Nautic Boat Kft elkezdte legújabb hajótípusának a Nautic 370 Run vitorlásnak a fejlesztését. Tekintettel Soponyai Gézához fűződő korrekt üzleti kapcsolatomra, mely a kölcsönös bizalmon alapul, hagytam magam rábeszélni a számomra talán túl korán adódó lehetőségre és részt veszek a prototípus megépítésében.

A hajó adatai:
1) Hossz: 37 láb
2) Súly: 4000 kg
3) Anyaga: Karbon-Epoxi, vákuuminjektálással
4) Alap vitorlázat: 89 m2 szél felé, 196 m2 bő szélben
5) Tervező: Andrej Justin

Nem vitathatóan a Balatonon Sopi szervezi a legsikeresebb magyar gyártású egységes vitorlás flottát a Nautic osztályt, amely közel 50 egységből áll. Szinte minden Nautc hajóval aktívan versenyeznek. Megérett az idő egy új hajótípus bevezetésére, a legmodernebb technológia megválasztásával és a jó nevű tervező közreműködésével készültek el a „Mi hajónk”, vagyis a Nautic 370 Run számítógépes tervei. A vitorlás egyidejűleg lesz túrázásra alkalmas és kitűnő menettulajdonságokkal rendelkező versenyhajó, amelyből tervek szerint későbbiekben OD osztály is alakulhat.
A fejlesztés jelenlegi stádiumában faanyagból elkészültek az ősminták darabjai, melyeket a Pauger üzemben készítettek a legprofibb CNC marógéppel, ahol az RC 44-esek gyártása is folyik.

Marógéppel készül az ősminta
Folyik az ősminta elemeinek összeállítása
A precízen összerakott ősminta felületkezelése
A precízen összerakott ősminta felületkezelése

Az ősmintát kiegyenlítés és festés után elválasztó réteggel készítik elő a GFK sablon műgyanta rétegeinek felhordására. Az alsó héj egyedi kialakítása miatt a sablont két részből kell összerakni, ezeket a későbbi gyártás során is az Epoxi gyanta megkötése után két félben távolítják el a hajótestről.
Az alsó héj másik felének elkészítése után következik a második nagy feladat, a fedélzet ősmintájának megépítése és az újabb sablonok elkészítése. Ezeket a műveleteket is be fogom mutatni, csak tartanánk már ott…!
Nagyon sok munka van még hátra, hiszen az elejénél vagyunk csak a projektnek, de ennek ellenére szeretnénk titkos vágyunkat megvalósítani, hogy a Kékszalagon rajthoz állhassunk a Nautic 370 Run fedélzetén.

Temesfői Zénó

Elindult az Ölbői Modellező Egyesület weboldala Előző

Elindult az Ölbői Modellező Egyesület weboldala

A várva várt lista Következő

A várva várt lista