Siófok  9.4  •  4.2 kn       

Keszthely  6.9  •  4 kn       

Balatonfüred  9.1  •  1.7 kn       

Balatonboglár  9.5  •  5.3 kn       

Orfű  •  6 kn       

Velencei-tó  9.5  •  3 kn       

Tiszafüred  8.3  •  3.7 kn       

Mályi-tó  10.7  •  1.8 kn       

2024. április 27., szombat

FD VB Medemblik - harmadik nap

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Harmadik nap – 3 futam

FD VB Medemblik - harmadik nap

A mai első futam 5-7 csomós É-i szélben zajlott, viszonylag nagy hullámokkal. A rajtvonal elég korrekt volt, de nagyon hosszú. A szél 10 fokokat forgott, de nem volt benne ritmus, nehéz volt eltalálni, hol érdemes indulni.

Kevés kockázatot vállalva középen rajtoltunk és kerestük a pozitív sávokat. Jól kontroláltuk a környezetünket és jókat húztunk, de a szakasz második felében nagyon elfordult a szél jobbra és így csak 10 körül vettük a bóját. Nehéz volt előrébb kapaszkodni a gyenge szélben, de lassan jöttünk föl. A dánok nagyon elkavartak rajt után és kb 25. helyen voltak.

A raum bójánál az előttünk lévő olaszok külső ívre szorultak és úgy nézett ki be tudjuk tenni föléjük. Az előttük lévők viszont hirtelen megindultak egy hullámon helyet kínálva nekik ezzel a fellúvoláshoz, így az utolsó pillanatban vissza kellett mögéjük ejteni. Ezzel teret nyitottunk a mögöttünk lévő hajónak, aki élt is ezzel és beszúrta fölénk és letakart. Így viszont elkezdhettünk kicsit mélységre tendálni, ami a végén bejött és 3 hajót kívülről megkerültünk a lee bójánál.

Mindent megpróbáltunk a második kreuzban, a pörgéseket kihasználva dolgoztuk magunkat közelebb az élmezőnyhöz, de aki csak kihúzott az egyik szélre az jobban járt, így alig jutottunk előrébb. A hátszélben a nagy hullámok csak billegtették a hajót, ezért jobb volt élesebben kitekert génuával vitorlázni és néha beleejteni egy-egy nagyobb hullámba. Ezzel újabb hajókat előztünk meg és már az 5. helyen kezdtük a befutó szakaszt.

Nehéz volt kontrolálni a mögöttünk lévőket, mert teljesen szétszóródtak. Volt, akit már leírtunk, de a semmiből visszaért, amíg mi a pálya közepén pozícióharcot vívtunk 3 másik egységgel. A célban a negyediket is utolértük, de nem tudtuk ki dobta be előbb a hajó orrát, viszont később megtudtuk, hogy korai rajtosok voltak, így mindegy is volt. A hollandok nyerték a futamot, amivel közelebb férkőztek hozzánk és dánok is feljöttek a 10. helyre, de így is ezt ejtik majd.

A következő, 5. futamra befrissült a szél, de továbbra is forgott. Nagyon nehéz volt olyanok között rajtolni, akiknek nincsen veszteni valója. Bármikor kiviszik a mezőnyt fekete zászlónál, ezért csak óvatosan lehetett indítani. A konzervatív helyezkedésünk nem volt eredményes, a szélekről megvertek és a masszában értünk föl a bójához.

Az új és frissebb, kb. 12 csomós szél balról jött meg, így az első raum kicsit élesebb lett, ezért magasan maradtunk a spinyó húzásnál, amivel le is nyomtunk pár hajót, de az élmezőny így is inkább távolodott. A második raumban nem tudtunk helyezést javítani, de közeledtünk az előttünk lévőkhöz. Végig lépkedtünk előre, a következő leebóját egyszerre vettük a 6. és 7. hajóval, de nekünk kellett először kifordulni.

A futam ismét nem érte el a 60 perces tervezett hosszt, ami nem kedvez a felzárkózásnak. Már versenyben voltunk a 6. helyért, amikor a leeline-on az olaszok az arcunkba álltak, így plusz 2 fordulóval buktunk 2 hajót és 8-nak futottunk be. A dánokra persze senki nem figyelt, és a hátszélben egyszerűen kikerültek 3 hajót és megnyerték a futamot.

A 6. futamon már 15 csomó körül fújt az északi, először kellett felvennem neoprént. Tisztán rajtoltunk ismét középen és jól jöttünk ki a falból, de a dánok még jobban. Középen húztunk hosszabbakat és ismét a két szélre koppantók jártak jól. Bojsenék 3. körül. mi 7-8-nak ejtettünk le. Előtte még majdnem ketté szeltük a legjobb hollandokat, akik nem adták meg a jobbcsapást, de ki tudtuk őket kerülni. A 720-at megcsinálták.

Megint a felzárkózás és megint rövid pálya, ahol nem jönnek ki annyira a különbségek. A befutóra már a 3. helyért csatáztunk és a layline-on sebességet kellett volna produkálnunk, de az előttünk lévő csehek csak préseltek a befutó fölé, hiába kiabáltunk nekik, hogy indítsák meg a hajót. Ezzel több métert buktunk el, mint amivel megvertük volna az olaszokat.

Most így 4 pont a hátrányunk, de két kiesővel még több lesz, és a mögöttünk lévő két hajónak is van esélye elcsípni minket. Már csak 3 futam a végéig, nem hibázhatunk.

Eredmények:

https://dgmtw3im3szoe.cloudfront.net/articles/content/WaOLRRYbwItxSqpy/fd-vb-medemblik---harmadik-nap-JS7rqM.pdf

FD VB Medemblik - második nap Előző

FD VB Medemblik - második nap

Világbajnoki ezüstérmes a Majthényi Szabolcs - Domokos András páros Következő

Világbajnoki ezüstérmes a Majthényi Szabolcs - Domokos András páros