Siófok  10  •  4.1 kn

Mályi-tó  11.2  •  0.8 kn

2024. április 26., péntek

FD VB első nap Nelson NZL

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Az előrejelzés 20 csomós átlagot ígért a rajt időpontjától, de ennek nyoma sem volt, amikor kivitorláztunk a pályára. Sőt a rajt előtt 20 perccel annyira leállt, hogy gyenge szeles génuára váltottunk (Martin Viktor
segítségével, aki motorossal kíséri a magyar csapatot Süli Andrisnak köszönhetően). 5 percesben már ismét 12 csomó fújt, mint amikor
kivitorláztunk a kikötőből, a rajtnál pedig még frissebb volt, akár 2-es ringlivel is lehetett volna menni. A rendes szél kb 5 perccel később jött meg, amikor mi már balcsapáson haladtunk a falból kifordulva és nagyon jó csíkokat kaptunk. Ahhoz képest, hogy 1-es ringliben mentünk gyenge szelessel, jó sebességet hoztunk ki a hajóból a 20 csomóban. Csúsztunk ki a mezőnynek, ezért a layline-ig akartunk húzni, de nem láttuk pontosan melyik a bója, mert több motoros is a környéken karázolt, így túlhúztuk kicsit, ráadásul még emelt is az áramlás, a bója meg csúszott. Ezzel buktunk 50-60 métert, így csak 6-nak vettük az első bóját. Hátszéllel kezdődik a 2 körös
pálya, nem tudjuk miért, de a néha 25 csomós szélben és a meredek rövid hullámokon ez lehet, hogy még veszélyesebb volt, mint raumolni. A hullámok még nem tudtak idomulni a szélerőhöz; a hirtelen erősödésben magasak és hegyesek voltak, de nem volt köztük elég hely, ezért sokszor belefúrt a
hajó orra. A halzolás elég rizikós volt ilyen körülmények között, de megoldottuk. A lee kaput már másodiknak vettük és addigra már átringliztünk 3-asba. Ehhez persze át kellett állítani a hajót (ez is lassabban megy edzés nélkül), de a többieknek is. Jó tempónk volt és megközelítettük a vezető ausztrálokat, de ezúttal sem sikerült eltalálni a Layline-t, mert kicsit lepörgött a kreuz végén, így plusz 2-t kellett fordulni. Az első raumban nem húzott senki spinyót, mi sem kockáztattunk edzés nélkül, pláne,
hogy folyamatosan közelítettünk a vezető hajóhoz. A halzolásnál már csak pár hajóhosszra voltak, ezért ők egyből felhúzták a golyót. Először úgy nézett ki, nem bírják és szépen föléjük csúsztunk, de aztán kicsit csökkent a szél így nekünk is fel kellett rántani, de ez már túl késő volt és pont besurrantak előttünk. Sajnos most nem volt több kör, de reméltük, hogy a 2. futamban majd az erős szelessel odacsapunk. Erre már nem került sor, mert a néha 28 csomós szélben a rendezőség a partra küldött. Persze csak az után,
hogy visszacseréltük a génuát, ami nem kis procedúra ilyen körülmények között. Kifelé még kicsit gyakoroltuk a félszelezést a 2 méteres hullámokon, mert úgy gondoltuk, később még visszahoznak, ha csillapodik a szél, de úgy látszik a rendezők is elfáradtak, mert egy óra múlva másnapra halasztottak. Ebben az is közre játszott, hogy csomó felszerelés nem bírtaa terhelést a mezőnyben: svertek, árbocok törtek, vitorlák szakadtak, csak 23 hajó futott be. Nem voltunk maradéktalanul elégedettek, de az ellenfeleink mögöttünk végeztek és az ausztrál nem jelent akkora veszélyt hosszú távon. A magyar csapat nagyon jól teljesített, 3 hajó az első 10-ben (Süliék 7, Zigiék 9), a doktorok pedig 16. helyen futottak be. Mi lett volna, ha időben megkapjuk a hajókat?

Gyorsjelentés Nelsonból: Ma egy futam volt 25+ csomós szélben. 41 hajóból 23-nak sikerült befutnia. Olcsiék 2., Süli Andrisék 7., Zigiék 9., Tenke Petiék 15. hely.
Holnap 3 futam. Elsőre nem rossz.

A verseny honlapja:

Fényképek: Csanda Zsófi

Kiszabadultak a magyar repülőhollandik a karanténból, szombaton kezdődik az új-zélandi VB Előző