Siófok  18.9  •  16.9 kn       

Keszthely  16.9  •  8 kn       

Balatonfüred  18.5  •  9.6 kn       

Balatonboglár  18.9  •  15.4 kn       

Orfű  17  •  15 kn       

Velencei-tó  20.7  •  13.5 kn       

Tiszafüred  18.8  •  3.8 kn       

Mályi-tó  21.8  •  5.7 kn       

2024. május 01., szerda

Magyar siker a Gardán

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Repülő Hollandi Olasz Bajnokság, Campione

Magyar siker a Gardán

7 nemzet 34 hajója vett részt a Garda tavon megrendezett nyílt Olasz
Bajnokságon. Változatos körülmények között 7 futamot tudtak rendezni 3 nap
alatt, ahol a magyarok kiemelkedően teljesítettek.

Az első napon, pénteken a délre tervezett rajt olaszosan csúszott egy fél
órát, ami pont elég volt ahhoz, hogy a második futam már nem tudott végig
menni. Már az első futamra is gyengült az északi, de még friss,
trapézos szélben
lehetett végig vitorlázni. A Vespasiani testvérek végig vezetve nyertek,
sarkukban a két magyar hajóval.

Másnapra hidegfront érkezett, ami erősen megnyomta a reggeli északi szelet.
Az első kör végére már 30 csomó fölé emelkedett, sőt a kreuz bójánál 39-et
mértek, ami elég rendesen elintézte a mezőnyt. Három árboc eltörött és a
fél csapat borult. HUN 70 nyert, HUN 13 a hatodik helyet szerezte meg. A
következő futamig várni kellett, mert a szél tovább erősödött és a hajók is
ápolásra szorultak. Sajnos túl sokáig várt a rendezőség, így a rajtnál alig
fújt 10-12 csomó, ami folyamatosan gyengült. Egy rövidített és egy teljes
pályát sikerült kisajtolni, ahol a Majthényi-Domokos páros duplázott,
Süliék két 5. hellyel gazdagodtak.

A harmadik napon is reggel kilenckor volt rajt, de már sokkal gyengébb
északiban, úgyhogy a mezőny nagy része gyenge szeles vitorlákat húzott.
Végig nagy csata zajlott az élen az ITA 4-es és a vezető magyar páros
között, de az olaszok nem találtak fogást a sparis versenyzőkön, sőt a
befutónál szembesültek vele, hogy korai rajtosok voltak. Így a másik magyar
kettős is előrébb került és mivel az ITA 10 is UFD-t kapott, elérhető
közelségbe került a dobogó. A következő futamon sem volt erősebb szél
átlagban, de a kreuz végén már néha 12 csomó fölé frissült. HUN 70 nagy
fölénnyel nyert a rivális olaszok előtt, majd a másik magyar egység
következett. Az utolsó futamra tovább gyengült a szél, amiben az olasz 4-es
és 10-es a víz felé nyitott, elengedve a többi ellenfelet. A szikla
logikusabb volt, mert a víz felé nagyon negatívan lehetett húzni. A
döghullámos, leálló szélben fontos volt a hajóvezetés és a folyamatos
állítás. A 94-es olasz is a bal oldalt választotta és a két magyar hajó
közé ékelődve végig tartotta a helyét, ami összetettben a dobogó 3. fokát
jelentette számukra, megelőzve a favorit Vespasiani testvéreket. Süli
András és Papp Dávid kiegyensúlyozott versenyzéssel nyerte meg az ezüstöt,
a Majthényi Domokos páros pedig egy 2. helyet ejtve begyűjtötte az olasz
bajnoki címet és egyben az Európa kupa futam győzelmet.

Eredmények:

https://dgmtw3im3szoe.cloudfront.net/articles/content/e3OM4vOwjyHny17Z/magyar-siker-a-gardan-DfRJWD.pdf

Maxi 72 és Swan 45 VB Előző

Maxi 72 és Swan 45 VB

Magyar győzelem a Centomiglián Következő

Magyar győzelem a Centomiglián