Siófok  9.4  •  3.8 kn       

Keszthely  7.9  •  2 kn       

Balatonfüred  9.1  •  3.3 kn       

Balatonboglár  9.6  •  5.1 kn       

Orfű  •  4 kn       

Velencei-tó  9.8  •  3.7 kn       

Tiszafüred  8.3  •  2.9 kn       

Mályi-tó  10.1  •  1.5 kn       

2024. április 27., szombat

Elindult, megy, működik!

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Mit lehet kezdeni egy szombati munkanappal? A Balaton parton szinte bármit, de szezonnyitó vitorlásverseny szervezésére kifejezetten alkalmas. A Siófoki Szezonnyitó egy új kezdeményezés, amit már nagyon vártak a vitorlázók.

Elindult, megy, működik!

Munkanap ide vagy oda, a Siófoki Szezonnyitó olyan horderejű és korszakalkotó kezdeményezés, hogy erre szinte mindenki kíváncsi volt. A szezonnyitó verseny indította útjára az újkori yardstick bajnokságot, melynek első állomása a Bahart Regatta siófoki futama volt.

Méltó ünnep nyitotta a déli part vitorlás szezonját, majd a 86 hajós mezőny elrajtolt a regattán, hogy teljesítse a Siófok, Alsóörs és Csopak között kitűzött pályát. A versenyzők mellett a szél is jött ünnepelni, amitől igazán pazar ünneppé vált a Siófoki Szezonnyitó. Élénk, olykor erős szélben kellett teljesíteni a hozzávetőlegesen 18 tengeri mérföldes versenytávot. A rajt kellőképpen kaotikusra sikeredett, még mindig sokan nem tudják, hogy szabálytalan a rajtoló hajót ráejteni az alatta lévő hajóra a gyorsítás hevében. Akinek sikerült tisztán elrajtolnia és rövid időn belül balcsapáson vitorláznia, azok előnyre tettek szert. Egyértelműen a keleti oldalon krajcolók értek előbb az alsóörsi bójához. A Csopakra vezető félszeles szakaszon a part alatti hektikus befújások okoztak izgalmakat. Akinek Csopakon sikerült halzolnia és bőszeles vitorlát húzni, azoknak már csak arra kellet ügyelniük, hogy a rendszeresen érkező szélnyomásokban, a hullámok tetején, egyensúlyban tartsák a száguldó hajót.

A versenyen domináltak a Nautic 370-esek, szinte az egész flotta eljött Siófokra és a yardstick I-et be is húzták maguknak. A SleepWalker nyert megelőzve az Evolutiont és a bronzérmes Revolutiont. A yardstick II-ben nyert a Kerecsen II nevű Bavaria, a Dolce Vita (FPC) lett a második és az Éva nevű H-Boat került a harmadik helyre. A yardstick III-ban Süvölvény, Ez is Samu, Hablaty sorrend alakult ki a yardstick bajnokság nyitányán.

Az eredményhirdetés és a díjátadó Siófok nagyszínpadán volt a Yardstick Trophy Nagyhajós Kupasorozat 2013. éves díjainak átadásával együtt. A díjakat dr. Balázs Árpád Siófok polgármestere, Dr. Kollár Lajos az MVSZ elnöke és dr. Halmos Gábor a Bahart vezérigazgatója adták át.

Vasárnap pályaversenyen vitorláztak a résztvevők. A rendkívül jól sikerült szombat esti parti és az MVSZ Vitorlás Estélye kissé csökkentette a rajtolók számát, ami így is azért 50 fölött maradt.

A Bahart versenysorozatának kifejezetten jót tett az önállóvá válás, nagyon sok korábbi szerencsétlen balfogástól szabadították meg a regattát, melynek egyértelmű üzenete a tömegsport jellegű vitorlásversenyzés ösztönzése. Siófok város kitett magáért, éreztette a közönséggel, hogy fontos számára a déli parti évadnyitás, a vitorlázás, a vitorlássport. Lehetséges, hogy a siófoki vitorlázás egy új korszaka köszönt be, talán egy hasonlóan sikeres időszak, mint amilyen a 80-as évek voltak.

Eredmények

Képek

A Black Jack volt a leggyorsabb a Tolnay Kálmán László Emlékversenyen Előző

A Black Jack volt a leggyorsabb a Tolnay Kálmán László Emlékversenyen

Az Erste Private Banking támogatja a Dragon osztály legnagyobb versenyeit Következő

Az Erste Private Banking támogatja a Dragon osztály legnagyobb versenyeit