Siófok  15.5  •  2.6 kn       

Keszthely  14.9  •  10 kn       

Balatonfüred  15.2  •  1.7 kn       

Balatonboglár  15.5  •  4.2 kn       

Orfű  17  •  4 kn       

Velencei-tó  14.7  •  6.7 kn       

Tiszafüred  15.6  •  3.6 kn       

Mályi-tó  14  •  3.9 kn       

2024. április 26., péntek

Asso99: Vonzó célpont a versenyezni vagyóknak

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Asso99: Vonzó célpont a versenyezni vagyóknak

Asso99: Vonzó célpont a versenyezni vagyóknak

Jó évet zárt a nagyhajós közösség, több versenyen rekordot döntött az induló és befutó hajók száma. A Magyar Vitorlás Szövetség annak érdekében, hogy szorosabbá tegye a hajóosztályokkal kialakított kapcsolatot és aktívabbá váljon a párbeszéd, most kíváncsi volt arra, hogyan látták a hajósok a szezont. Megkértük valamennyi nagyhajós osztály kapitányát, képviselőjét, mondják el, hogyan látták a versenyeket, milyen célokkal vágnak neki a következő időszaknak. Örömteli, hogy nagyon sok osztály élt a lehetőséggel. Sorozatunkban ismertetjük az osztályok, osztálykapitányok válaszait. Több hajóosztály után most az Asso 99 osztálykapitánya, Vadnai Tamás összegzi a szezont.

A nagyhajós osztályok beszámolóit ismertető sorozatban szereplő cikkek annyiban rendhagyóak, hogy az osztályok, osztálykapitányok észrevételeinél indokolt esetben megjelentetjük a Magyar Vitorlás Szövetség álláspontját is és várható intézkedéseit, amelyek a nagyhajósok, versenyzők és túravitorlázók érdekeit szolgálják. A cikkek az osztálykapitányoktól kapott szövegek szerkesztett változatai, tartalmi szempontból lényegében azonosak az eredeti szöveggel. Érkeztek olyan beszámolók, amelyekben akadnak pontatlanságok, esetleges tárgyi tévedések, ezek a félreértések elkerülése érdekében nem szerepelnek a publikált cikkekben. A tavalyi MVSz-es versenyeken összesen 1539 hajó indult, ez 13 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A szóban forgó versenyeken 6787 vitorlázó vett részt, ami 16 százalékkal, 927 fővel haladja meg a 2017-es szintet.

Az osztály idén is igen aktív volt, a meghirdetett versenyekre eljöttek a hajók. A legrangosabb versenyük idén az Asso Európa Kupa volt, amin 15 egység indult - 12 magyar és 3 német. "Sajnos az olasz csapatok nem jöttek el, pedig kölcsön hajót is felajánlottunk nekik" - mondta Vadnai Tamás. "A versenyt a BYC rendezte, mindent kiválóan megszerveztek és lebonyolítottak." A magyar bajnokságnak a Kereked Vitorlás Klub adott otthont, az osztálykapitány szerint ők is komolyan odatették magukat. A bajnokságon a részvétel nem volt akkora, mint várták, pedig a szeptember elejei időpontot direkt úgy választották, hogy semmilyen nagyobb versennyel ne ütközzön. Sajnos egyik kiemelt versenyen sem volt jó szelük, 6 - 6 futammal zárták őket.

Az osztályon belül igen kedveltek az ODT versenyek is, de Vadnai sajnálja, hogy az augusztusi Füred Kupára már rendszeresen elfogy a lendület és nem jön össze kellő létszámú mezőny. Az Assosok versenyprogramjában általában két szövetségi verseny szerepel:a Kékszalag és a Félszigetkerülő. Mindkettő közkedvelt az osztály tagjai körében, általában szoros és izgalmas versengést biztosít. Az Asso flotta még a Kékszalagon is eléggé egyben van, előfordul, hogy a mezőny jelentős része 1 órán belül befut. A rendezés mindig magas színvonalú, a média közvetítések, kommentátorok is érdekesek. Az osztálykapitány már évek óta él egy javaslattal él: mivel a mezőny egyre nagyobb, a rajteljáráson sokat javítana a szekciókra bontott rajtvonal. Minden hajóosztálynak legyen saját szekciója, ahol csak ők meg a vele hasonlók rajtolhatnak.

A Magyar Vitorlás Szövetség véleménye:

A Kékszalag rajtvonala így is szekcionál a skiff, libera és katamarán típusú hajók elkülönítve rajtolnak. Ha osztályonként, vagy osztálycsoportonként kerülne a rajtvonal szekcionálásra, az az osztályon belüli versenyt minden bizonnyal erősítené, de hátrányos megkülönböztetés érné az osztályokat az egymás ellen folytatott taktikázásban. Mivel a Kékszalag alapvetően a lehető legyorsabb teljesítésről és a minél jobb abszolút eredmény eléréséről szól, így a Szövetség nem kívánja a javasolt fejlesztést bevezetni az egyeztetések után.

A nyugati medence minden évben felvetődik bajnoksági helyszínként, Vadnai kedvence a Szigligeti-öböl lenne, de sajnos nem kap kellő támogatottságot az ötlet. A 2019-es OB helyszíne Tihany lesz a THE szervezésében.

Az osztály jövője szempontjából igen fontos a fiatalítás, ezért szeretnének új csapatokat bevonni, amelyek a kevésbé aktív hajókkal versenyezhetnének. Erre az osztály anyagi támogatást is biztosítana, illetve segít a szervezésben, a hajótulajdonosokkal való kommunikációban. Szerencsére az Asso továbbra is vonzó célpont a versenyezni vágyóknak, mivel nagy élményt ad az összes csapattagnak, de nagy felkészülést is igényel a rangos mezőny miatt.

Kitüntetésben részesült a Raffica Sailing Team kormányosa a Magyar Kultúra Napja alkalmából Előző

Kitüntetésben részesült a Raffica Sailing Team kormányosa a Magyar Kultúra Napja alkalmából

Budapest Boat Show – az aktív hétvége Következő

Budapest Boat Show – az aktív hétvége