Siófok  11.6  •  6.1 kn       

Keszthely  9.9  •  7 kn       

Balatonfüred  11.3  •  6.1 kn       

Balatonboglár  11.6  •  6.9 kn       

Orfű  11  •  3 kn       

Velencei-tó  12.5  •  4.1 kn       

Tiszafüred  11.1  •  3.5 kn       

Mályi-tó  12.3  •  3.3 kn       

2024. április 27., szombat

Közösen fejlesztik a Vízi élmény - turizmust

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Közösen fejlesztik a Vízi élmény - turizmust

Közösen fejlesztik a Vízi élmény - turizmust

Stratégiai együttműködésre lépett a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSZ) és a Balatoni Elektromoshajózási nKft., így a jövőben közösen dolgoznak a balatoni vízi élmény-turizmus fellendítésén és a kikötői infrastruktúra fejlesztésén.

Az erről szóló  megállapodást ünnepélyes keretek között 2017. december 14-én csütörtökön írta alá Prof. Kollár Lajos, a szövetsége elnöke és dr. Viszkei András, a cég vezetője. A Balatonon és kisebb tavainkon a hajózás több mint 150 éves múltra tekint vissza, a tó - Budapest után - a leglátogatottabb turisztikai célpont. Jelenleg Magyarországon több, mint 8 ezer vitorlás kishajót tartanak számon, ezek jelentős része a Balatonon található. A tavon futó elektromos hajók száma jelenleg mintegy 600-ra tehető, amelyek között a legkisebb csónakoktól kezdve egészen a 40 lábas yachtokig mindenféle hajótípus megtalálható.

Prof. Kollár Lajos, az MVSZ elnöke a szerződés aláírását követően elmondta: a szövetség kiemelt stratégiai célja, hogy a vitorlázás népszerűsége nemcsak versenysportként, hanem turisztikai és szabadidős tevékenységként is jelentősen növekedjen az elkövetkező években. Ehhez megfelelő kikötői infrastruktúra szükséges, amely egyaránt képes a versenysport és a vízi élményturizmus igényeit magas szinten kiszolgálni. A Balatonon már elindult a turisztikai célokat támogató kikötő minősítési rendszer kialakítása és  inőségbiztosítása, amely ezt a célt szolgálja.

Dr. Viszkei András, Balatoni Elektromoshajózási nKft. ügyvezetője rámutatott: bár a világon a kedvtelési célú hajók háromnegyede motoros hajó, itthon a belvizeink egy részén, főleg a Balatonon nem lehet kedvtelési céllal belső égésű motoros hajót használni. Erre a vitorlások mellett az elektromos hajók jelenthetik a hajózni vágyóknak az alternatívát. A balatoni kikötői infrastruktúra fejlesztése és hálózatba kapcsolása során, ezért kiemelt figyelmet kell fordítani az elektromos hajók és azok használóinak vitorlásoktól eltérő igényeire (például a megfelelő áramvételi lehetőség) is. Az aláírók egyetértettek abban, hogy a balatoni kishajózás népszerűségének növekedése a turisztikai szezon meghosszabbításához és a vendégek számának növekedéséhez egyaránt jelentősen hozzájárul. A kishajós turizmus a többi idegenforgalmi szolgáltatással (szálláshelyek, vendéglátók, fesztiválok, egyéb attrakciók) karöltve olyan egyedülálló magyar turisztikai termékké válhat, amelyet széles tömegek vehetnek igénybe bel- és külföldön egyaránt.

Exkluzív előadás lesz - Kopár István a 2018-AS GOLDEN GLOBE-RÓL Előző

Exkluzív előadás lesz - Kopár István a 2018-AS GOLDEN GLOBE-RÓL

Új hajók jöttek - Szintet lép a Magyar vitorlázás Következő

Új hajók jöttek - Szintet lép a Magyar vitorlázás