Siófok  10  •  1.3 kn       

Keszthely  7.9  •  3 kn       

Balatonfüred  9.6  •  1.7 kn       

Balatonboglár  9.6  •  0.8 kn       

Orfű  •  3 kn       

Velencei-tó  6.1  •  3.1 kn       

Tiszafüred  6.3  •  0.9 kn       

Mályi-tó  7.9  •  1.4 kn       

2024. április 25., csütörtök

Teszteltünk egy 69F foilert a Garda tavon

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Teszteltünk egy 69F foilert a Garda tavon

Teszteltünk egy 69F foilert a Garda tavon

Egy újévi fogadalommá formálódott szilveszter hajnali beszélgetés és email váltás következményeként indultunk útnak a garda tó partjára. Zökkenőmentesen kiértünk és másnap, a megbeszéltek szerint, 10 - re átmentünk Malcesine kikötőjébe. Már távolról kiszúrtuk a kis fekete szépséget, amint épp ledaruzták. Minden készen állt, úgyhogy elmentünk kávézni, mert nem volt szél, de legalább ez idő alatt is folyt az eszmecsere köztünk. Nem sokkal később megjött az Ora, így 11 - kor el tudtuk rúgni a partot. Az volt a felállás, hogy egyikünk marad a kísérőmotorosban Giorgioval amíg a másik kettő Umbertoval vitorlázik, majd csere. 6 - 12 csomós szélben tudtuk kipróbálni ezt a 69F névre hallgató kis szépséget... nem kérdés, hogy ez volt az idei évünk legemlékezetesebb vitorlázása. Pár perc után már sikerült felvenni a ritmust és megtapasztaltuk milyen az, amikor egy hajó felesleges erők és feszülés nélkül, stabilan és könnyedén repül a szélrózsa minden irányába bármiféle probléma vagy kompromisszum nélkül. Amíg lent volt mind a két foil, addig rendkívül stabil volt a hajó és 6 - 7 csomós sebességnél kezdett kiemelkedni a vízből. Később egy foilon is tudtunk menni, így a maximum sebesség, amit ki tudtunk hozni belőle nem kevesebb, mint 27 csomó raumban, ami az időjárási körülmények tükrében ragyogó szám. Néhány óra múlva alábbhagyott a szél ezért a partra kényszerültünk. Addigra kialakult a kölcsönös szimpátia az olaszok és köztünk illetve egyfajta imádat a hajó iránt. Aztán a kikötőben megjelent Daniele is, majd elkezdtünk értekezni a továbbiakról némi étel, ital mellett. Ekkor tudtuk meg, hogy szinte csak olimpiai bajnokok és legendák vitorláztak előttünk ezzel a prototipussal (mint például Santiago Lange, Francesco Bruni, Giles Scott, Ruggero Tita és a következő America's Cup fejlesztés kicsinyített verziójának, az American Magic - nak a trimmere, Maciel Cicchetti).

Amit a majd tömeggyártott hajók tudni fognak, az valamivel több lesz mint amit ez a prototipus képes nyújtani, jobb árbócuk és vitorlájuk lesz és csak 350 kg össztömeggel fog rendelkezni a hajó, így néhány csomóval biztosan gyorsabb lesz. A test 6,8 méter hosszú, a legénység mindössze 3 fő. Vitorlázata: gross, fokk, amikből van erős és gyengeszeles is, ezen felül gennakker. A test oldalát fólia borítja, ami megóvja azt a karcoktól és egyedi megjelenést kölcsönöz mindegyik hajó számára. Mindent Olaszországban egy helyen gyártanak és olyan beszállítók állnak a 69F mögött mint a Harken, a Ropeye és a 1Sails. Amire tervezés során odafigyeltek, hogy könnyedén lehessen szét- és összeszerelni, minél több legyen az élvezet és minél kevesebb a szerelés. Ez a letisztultság a hajó minden vonásán észrevehető.

További információkért keressetek minket emailen vagy valamelyik közösségi oldalon. (Litkey Balmaz: lbalmaz@gmail.com, Munka Márton: munkamarci@gmail.com, Schömer Ágoston: 97agoston@gmail.com)
Végezetül az alábbi képekkel szeretnénk megköszönni Giorgio Benussi - nak, Umberto De Luca - nak és Daniele De Luca - nak az élményt és vendéglátásukat.
 

Szerző: Schömer Ágoston

Fertői vitorlázó sikerek a Garda tavon! Előző

Fertői vitorlázó sikerek a Garda tavon!

Új kormányosok a Gitana trimaránon Következő

Új kormányosok a Gitana trimaránon