Siófok  12.7  •  5.2 kn       

Keszthely  11.9  •  4 kn       

Balatonfüred  12.4  •  8.7 kn       

Balatonboglár  12.9  •  4.5 kn       

Orfű  10  •  4 kn       

Velencei-tó  12.8  •  7.4 kn       

Tiszafüred  9.6  •  1.4 kn       

Mályi-tó  10.7  •  6.3 kn       

2024. április 19., péntek

Paul and Shark Trophy: A Dragon – ok megint San Remo - ban

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Paul and Shark Trophy: A Dragon – ok megint San Remo - ban

Paul and Shark Trophy: A Dragon – ok megint San Remo - ban

A legjobb Dragon vitorlázók látogattak el ismét március 14 és 17 között az olasz Riviéra – ra. Negyven hajó nevezett a Paul and Shark Trophy – ra ami az Olasz Dragon Bajnokság második köre is egyben. A versenyt a Paul & Shark sponzorálta, a Yacht Club Sanremo és a Nemzetközi Dragon osztályszövetség együtt rendezte a tizenharmadik alkalommal.

A versenyre 13 ország harminchárom egysége nevezett végül. A futamok csütörtökön kezdődtek. Az időjárás első nap nem volt túl kegyes a mezőnyhöz, délelőtt gyenge forgolódó keleti szél fújt, de a rendezőség a vízen halasztott. Az első futam végig engedte a rendezőség, amit az épp olasz színekben versenyző Bunker Prince nyert Yevgeni Braslavets kormányzásával, aki nem mellesleg Atlantában 470 – esben nyert aranyérmet. Ezután a második futamot lelőtték, mert a szél ereje nem érte el tartósan a hat kts – t. Másodiknak futott be a német Khaleesi Nicola Friesen kormányzásával és Vincent Hoest és Frithjof Kleen segítségével, akit inkább a Star osztályból ismerünk. Harmadik lett a finn Paloma Sami Salomaa kormányzásával.

Pénteken újra szélcsenddel indult a nap, majd két óra halasztás után kellemes 12 kts – es szélben lehetett indulni a vízre, ahol két futamot vitorlázott a mezőny. A verseny második futamát kis meglepetésre az észt Port Artur nyerte Mihkel Kosk kormányzásával, második lett a Monaco - i Jeanie, és harmadik az Anapurna Anatoly Loginov kormányzásával. A napi második futamot a brit Blue Haze nyerte, de összetettben így is csak a második helyen álltak három futam után. Összetettben továbbra is vezetett a Bunker Prince, aki ezen a napon egy negyedik és egy hatodik helyet gyűjtött be. Harmadik volt a nap végén pontazonossággal az Anapurna.

A szombati napon, mint ha lemásolták volna a pénteki időjárást, csak most kicsit erősebb 13 – 15 kts – es szélben vitorláztak a csapatok. Ez a nap a Bunker Prince – é volt, aki mind a két futamot megnyerte és ezzel már nem csak két pont előnnyel vezetett öt futam után. A második helyért nagy csata volt a Blue Haze és az Anapurna között, de mivel mind a ketten begyűjtöttek egy – egy korai rajtot és emellett mind a ketten egy – egy második helyet is vitorláztak a két futam alatt, így a sorrend nem változott öt futam után sem.

A vasárnapi napon is két futamot vitorlázott a mezőny, de erre a napra is maradt izgalom. A Bunker Prince – nek nem ez volt a legjobb napja, de egy 12. és egy 5. hellyel végül pontazonossággal ugyan, de meg tudta nyerni az idei Paul & Shark Trophy – t. Második lett a Blue Haze, aki egy futamgyőzelemmel és egy második hellyel zárta a versenyt. Harmadik lett az Anapurna, aki egy második és egy hetedik helyet vitorlázott.

A Paul and Shark Trophy az első verseny volt idén San Remo – ban a Dragon osztálynak. A Dragon idén ünnepli 90. születésnapját, amit októberben a Liguriai Riviérán koronáznak majd meg egy versennyel, amit a San Remo Yacht Club rendez majd, és amire már most több mint 100 hajó jelezte a részvételét.

Eredmények:

https://dgmtw3im3szoe.cloudfront.net/articles/content/K69kjDOj3W4R9Kmq/paul-and-shark-trophy-a-dragon-4PX1lb.pdf

A Club honlapja:

https://www.yachtclubsanremo.it

Valencia – ban elkezdődtek a hajótesztek a 2024 – es olimpiára Előző

Valencia – ban elkezdődtek a hajótesztek a 2024 – es olimpiára

Tartják helyüket a Magyar élversenyzők a világ legszűkebb elitjében Következő

Tartják helyüket a Magyar élversenyzők a világ legszűkebb elitjében