• Kövess minket!

Nemzetközi

Kitűnő Magyar eredmény a 29er VB - n: 8. a Jeney - De Yonghe páros

Kitűnő Magyar eredmény a 29er VB - n: 8. a Jeney - De Yonghe páros

Kitűnő Magyar eredmény a 29er VB - n: 8. a Jeney - De Yonghe páros

Nehéz zárónap végén örülhetett a legjobb magyar egység, öt helyet javítva a 8. helyen végeztek Gdyniában.

„Örülünk” – mondta egyöntetűen Jeney Máté, De Jonghe Arthur és edzőjük Goszleth Marcell a Gdyniában rendezett 29er világbajnokság könnyűnek egyáltalán nem nevezhető zárónapja után. Az SVE fiataljai 175 hajó közül a 8. helyen végeztek a vébén, tehát bőven van is miért örülni. Akkor is, ha Jeney Máté szerint az előttük végzettek közül „két hajó verhető” volt. „Tavaly ősszel a vébére is és az Eb-re is az első hatba kerülést tűztük ki, aztán a felkészülést befolyásolta néhány előre nem látható körülmény, így a mostani helyezés tökéletesen megfelel a várakozásainknak és a terveinknek – értékelt az edző.

A magyar kettős a selejtezőkben nagyon jól „olvasta” az amúgy egyáltalán nem egyszerű szelet, futamot is nyerve a 4. helyen kerültek a döntőbe a kilenc kvalifikációs menet végén. „Nagyon trükkös volt a szél végig, az egész versenyen, nem csak a gyengébb, hanem az erősebb szeles futamokban is” – mondta De Jonghe Arthur. Nem volt tehát egyszerű, az edző is alátámasztja ezt a tapasztalatot, „még az aranycsoport első felében is volt, aki nagyon el tudott tévedni”. „A döntő második felére Mátéék is mintha elfáradtak volna egy kicsit.” Goszleth Marcell szerint valószínűleg ezzel magyarázhatóak az utolsó futamokban elkövetett kisebb-nagyobb rajt- és széltaktikai hibák. Ebben a mezőnyben „egy szélforduló, vagy hullám elrontása már nagyon megbosszulja magát”.

A döntő első napja hosszas várakozás, több próbálkozás, partra menés után végül érvényes futam nélkül zárult. A második napon ezért a ránézésre és erőre stabil, de a versenyzők beszámolója szerint nagyokat lengő szélben négy futamot rendezett David Campbell-James főrendező. Az utolsó napon pedig szintén lehetett volna négy, de eleve gyenge (4-6 csomós) szélben indult a nap és a 15 órai limitidőig nem is erősödött 7,8 csomó fölé. Több visszalőtt, majd fekete rajtos, majd halasztott rajt is „terhelte” a rendezőség és a mezőny életét, így egyértelművé vált, hogy háromnál több nem lesz az utolsó napon. Az A pályán végül az aranycsoport három, abronz pedig – miután egy perccel kicsúsztak a limitidőből – két futamot teljesített.

Jeneyék 13., 23. és 9. helyeket mentek, az első kettő nagy mentések eredménye, egyszer nem jó oldalt választottak, másodszor pedig kevéssel a rajt előtt megfütyülték őket, ami ebben a gyenge szélben hatalmas hátrányt eredményezett. Ezekkel a helyezésekkel a szombat esti 13. helyről öt helyet javítva a 8. pozícióba léptek előre.

A többi magyar egység ezúttal a B pályán futamozott, ahol mindkét csoportnak – mind az ezüstnek, mind az emeraldnak – 4-4 futamot tudtak rendezni. Közülük a Lászlófy-Nyári egység végzett e legelőrébb: a szombati 14., 44., 32 és ugyancsak 14. helyeikkel a csoport 23. helyén zárták a vébét. Szabó Roni Oszkár és Petrányi Botond a csoport 30. pozíciójában zártak (szombaton: 23., 10., 19., 44.). Az emerald csoportban hajtó Fodor Ákos és Seres Dániel a saját mezőnyükben a 8. helyen zártak, szombaton pedig 9., 6. 17. és 27. helyeket „gyártottak”.

A világbajnokságot a francia Aristide Girou-Noah Chauven fiú páros nyerte, amely az 5. helyen kezdte a döntőt és a pénteki nap után állt az élre, őket a selejtezők után első helyen áll amerikai Stephan Baker-Ripley Shelley fiú  kettőst és a selejtezőket a második helyen záró svéd Alice Moss-Carl Hösfeld vegyes  párost.

Eredmények:

https://events.pya.org.pl/events/volvo/2019/i/16?lang=en#results