• Kövess minket!

Nemzetközi

Jules Verne Trophy – A Spindrift 2 új rekordja a Jóreménység fokáig

Jules Verne Trophy – A Spindrift 2 új rekordja a Jóreménység fokáig

Jules Verne Trophy – A Spindrift 2 új rekordja a Jóreménység fokáig

A rajt után a Spindrift 2 – nek egy röpke tizenegy órára volt mindössze szüksége hogy átvitorlázzon a Vizcaya – i öblön. Itt az útvonalban nem volt sok gondolkodás nyíl egyenesen haladtak Spanyolország legnyugatabbi pontja felé. Ezután Dél felé haladva Lisszabon magasságában igazítottak egyet a part felé, majd Gibraltár magasságában vissza vízre. Madeira és a Kanári szigetek között is tovább haulzolgattak és kicsit több mint két nap alatt La Palma és La Gomera között átvitorlázva már el is hagyták a Kanári szigeteket. Ekkor az előnyük 114 tmf volt Fracois Joyon – ék IDEC Sport – hoz képest. Három nap és néhány óra után már a Zöldfoki szigeteket is elérte a Spindrift 2, ahol már 213 tmf előnyük volt az előző rekordhoz képest. Ezután kicsit gyengült a szél, de még így is új rekorddal 4 nap 19 óra és 57 perc alatt sikerült elérni az egyenlítőt Ushant – ból. Kerek öt nap után kicsit fogyott is az előnyből Francois Joyon – ék hoz képest, de még így is 200 tmf felett jártak előttük. Az ötödik napon kicsit nagyobb sebességre kapcsolt a Spindrift és a nap végére 483 tmf – re sikerült növelni az előnyüket az IDEC Sport rekordjához képest. Ha csak a pozíciókat nézzük, akkor már egy nap előnye volt a Spndriftnek, mert az Idec Sport hetedik napjához képest már egy szélességi körrel délebbre vitorláztak. Ha viszont a menetteljesítmény alapján nézzük és egy átlagos 26 kts – es sebességet veszünk alapul, akkor azért még nem vezetnek egy teljes nappal. A Spindriftnek eddig szerencséje volt az időjárással, mert a Doldrums – ban nem nagyon álldogáltak. A Déli Óceánon valószínű hasonlóan nem fognak így az igazán nagy kérdés az lesz, hogy amikor újra az Északi féltekére hajóznak majd, hogy sikerül újra áthaladni a Doldrums – on. Az ötödik nap végén Yann Guichard – ék már elhagyták a tízedik dél szélességet, a hatodik nap végére pedig a huszadikat is. Az időjárás kicsit szolidabb arcát mutatta így az előnyből apad valamennyi. Az Idec Sport útvonalához képest kicsit nyugatabbra haladtak, és mivel a szél ismét gyengült a hetedik nap végére még nem érték el a harmincadik déli szélességet. Ezután a nyolcadik nap kicsit gyorsabbra sikerült, ami azt jelenti, hogy nap végén már a 35. déli szélességnél voltak. A kilencedik napon már elhagyták a negyvenedik déli szélességet és innen már nem csak dél, hanem kelet felé vitorláztak. Kerek tíz nap után 300 tmf előnyük volt Joyon – ékkal szemben. A tizenegyedik napon tovább haladtak kelet felé illetve pár fokot még délre és nap végére már 393 tmf előnyük volt, igaz ehhez kellett az is, hogy 26,4 kts – es átlagot vitorlázzanak. A tizenkettedik napon a csapat már áthaladt a 0. hosszúsági körön, de a napi teljesítményük „csak” 755,1 tmf volt, ami kicsit lassabb 22,9 kts – es átlagot jelent. Ezen a napon az előny egy 43 tmf – el fogyott így már csak 350 tmf volt. 12 nap 13 óra és 08 perc után sikerült elérni a Jóreménység fokot, ami ismét egy újabb rekord, hiszen 6 óra és 43 percel javították meg Fracis Joyon – ék rekordját. 

 

A Spindrift nyomonkövetése:

https://www.spindrift-racing.com/jules-verne/en/live