Siófok  3.9  •  8.1 kn       

Keszthely  1.9  •  3 kn       

Balatonfüred  3.5  •  8.7 kn       

Balatonboglár  3.6  •  7.2 kn       

Orfű  •  10 kn       

Velencei-tó  2.9  •  8.1 kn       

Tiszafüred  •  2.7 kn       

Mályi-tó  •  3.5 kn       

2024. április 19., péntek

Imperia Winter Regatta

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Majtényi Szabolcs beszámolója

Imperia Winter Regatta

December 3-án indultunk Imperiába a Gyapjas testvérekkel egy 8 napos
túrára, ahol 4 napot edzettünk, mielőtt elkezdődött a szokásos Imperia
Winter Regatta.

Az edzés napokon nagy szerencsénk volt az időjárással, végig 14-18 csomós
szélben, 16-18 fokban, nagyrészt napos időben tudtunk vitorlázni. Főleg a
német csapattal gyakoroltunk együtt, de gyakran kiegészült a társaság
néhány spanyollal és ukránnal. A tavalyi junior menők, mint Winkel és
Diesch kiöregedtek, így ők felkerültek a top csapatba, de néha ők is
csatlakoztak, és egyszer-egyszer beállt a riói résztvevő spanyol és ukrán
kettős is. Kellett néhány óra, hogy a fiúk felvegyék a ritmust, mert az
utóbbi két hónapban inkább kisebb szelekben vitorláztak, míg a németek 2
hetet edzettek a Gardán. A beállításokon is sokat finomítottunk és
kipróbáltunk egy új fockot, ami kifejezetten hullámos vízre készült. A 3-4.
napra már sikerült összerakni a sebességet, de a fiúk súlyhátrányát nehéz
kompenzálni.

A verseny első napjára nem érkezett szél, így péntekre marad a nyitó futam,
ahol 28 egység áll majd rajthoz a fiúk mezőnyében több olimpikonnal
megtűzdelve.

A második napon sem volt túl biztató a helyzet szél szempontjából, de azért
fújt egy 4-5 csomós ÉK-i.

A rendezők a termiket várták kicsit későbbre, ezért nem mozdultak rá,
pedig egy futam belefért volna. Aztán fél kettő körül kirendelték a mezőnyt
a semmibe és fel-alá furikáztak szelet keresve, ami csak 3 körül
stabilizálódott, de nagyon gyenge volt. Az áramlás viszont pont széllel
szembe folyt (kb. 12 m/perc), ami megnehezítette a rajtolást. A visszalőtt
„U” lobogó után jött a fekete, de azt is visszalőtték és kb. 8 hajót
kiszórtak. A fiúk maradtak és egy biztonsági rajttal a mezőny közepében
keresték a csíkokat. Sebességük nem volt rossz, de extra sem és 10-nek
húztak golyót a külső körre. Bőszélben már gyorsabbak voltak a
környezetüknél, de raumban nem volt esély előzni. A hátszelet viszont jól
csinálták és feljöttek a 7. helyre, egészen utolérve az olimpikon spanyol
hajót. A végeredmény is ez maradt, mert a kapunál befuttattak a leálló
szélben. Így is naplemente után szedték ki a hajót, úgyhogy nem bántuk a
rövidítést. Továbbra is kevés szelet jósolnak, ha így folytatódik, még
kieső sem lesz.

A verseny 3. napja megint szélcsenddel kezdődött, ezért csak 11 után
mentünk vízre.

Part felől fújó 5-6 csomós szellőben rajtoltak a fiúk. Az áramlás a
rajtvonal környékén 6-7 m/perc volt, de a kreuz felénél már nem volt
számottevő. Mivel a pályatengelyre merőlegesen, keletről folyt, balcsapáson
emelt, jobbon lefelé tolt. Nem is volt korai rajt… Gyapiék nem rajtoltak
kimagaslóan, mert a legjobb német az utolsó pillanatban még alájuk fordult
(nem túl szabályosan), így néhányat igazítaniuk kellett a tiszta szélért.
Az első szakaszban a jobb oldal volt nyerő, mert a szél nem nagyon forgott,
de az áramlás a balcsapáson haladókat emelte, a balra nyitókat lefelé
tolta, majd a kreuz második felében a balról érkezőket már nem emelte és a
jobboldaliakat pedig nem tolta le.

A fiúk leeben rajtoltak, mint a mezőny többsége, és balra húztak, úgyhogy
a hátsó harmad elején értek föl. A raumban megszorultak a lassabbak között
és csak a hátszélben tudtak kissé feljebb kapaszkodni. A külső körön már
nem az áramlás, hanem a szélcsíkok számítottak inkább, ami most a bal
oldalt hozta előnyösebb helyzetbe. Balázsék jobb középen jöttek, ahol
megcsíptek néhány hajót, de balról párat elbuktak. A nagy felzárkózás az
utolsó hátszélre maradt, ami meghosszabbodott a befutó szakasszal, mert a
kiírástól eltérően az is hátszelesre sikeredett. A helyzetet bonyolították
az éppen akkor odaérő 420-asok, és a fokozatosan leálló szél. A fiúk jól
hajráztak és 10. helyre jöttek fel. Az első helyen a riói résztvevő svédek
futottak be magabiztos előnnyel, de a tegnapi BFD kiejtéséhez még szükségük
lesz minimum 2 futamra, mert a nap további része csak meddő várakozással
telt. A női mezőny már olyan gyenge szélben futott be, hogy lehúzták a
spinnakereket, mert esélytelen volt kiállítani. Holnapra sem várható
jelentősebb változás, reméljük azért az eddigieknél több szél lesz!

Gyapiék nyolcadik helyen végeztek

Sajnos futam nem volt vasárnap sem, így 2 futamból kellett végeredményt
hirdetni, ami túl szofisztikált képet nem nyújt az erőviszonyokról, de az
látszik, hogy a fiatalok nagyon motiváltak és a régi motorosok babérjaira
törnek. A versenyt a tavalyi JR EB ezüstérmes Winkel-Cipra kettős nyerte
több olimpiai résztvevőt maga mögé utasítva.
Legrosszabbul a 420-as fiúk jártak, akik 0 futamot abszolváltak.

Eredmények:

https://d3utub6szlovr7.cloudfront.net/articles/content/Pi2kx1S10cNeEroI/imperia-winter-regatta-bBq1qY.jpg

Egyéni rekorddal az Indiai Óceánon Előző

Egyéni rekorddal az Indiai Óceánon

Kopár István újra a föld körül Következő

Kopár István újra a föld körül