Siófok  12.2  •  4.7 kn

Mályi-tó  11.2  •  8 kn

2024. április 19., péntek

Gyapjasék megkezdték a Palma de Mallorcai felkészülést

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Március 3-án utaztunk ki az első Pálmai edzőtáborunkba, ahol egy 6 napos
edzést és a Trofeo Princessa Sofia elő versenyét csináltuk végig. A Portugálokkal együtt szervezett edzést az olasz Riccardo De Felice irányította. Az első napokon szerencsére erős déli szél volt, ami azt jelenti ezen a helyen, hogy nagyon nagy hullámok alakulnak ki. A néhol 3 méteres hullámokban való vitorlázás mindig nehéz, főleg úgy hogy idén még túlnyomó részben lapos vízen dolgoztunk. Igazából örültünk ezeknek a napoknak, mert most végre lehetőség nyílt arra, hogy kipróbáljuk az új svertünket, ami direkt a hozzánk hasonló testi adottságokkal rendelkező versenyzőknek lett kifejlesztve. A hátralévő napokban azon dolgoztunk, hogy ezt a változást a hajóban az állítással és a hajó vezetési stílussal is lekövessük így kihozva belőle a maximumot.

A verseny első napján sajnos nem volt futamunk a szél hiánya miatt, de
ahogy általában lenni szokott, amint lelőtték a napot megjött a szél és
egészen 16-17 csomóra fel is erősödött. Így ki tudtunk menni edzeni, aminek a színvonalát az is emelte, hogy a Spanyol olimpikon és a Svéd
Európa-bajnok csatlakozott hozzánk. A második nap már több szerencsénk volt a széllel, az első futamot végig pumpálós, körülbelül 12-15 csomós szélben csináltuk végig ahol negyedikek lettünk. A következő futamot az első krajc bója után folyamatosan vezető pozícióban vitorláztuk a lassan csökkenő szélben, amit sajnálatos módon az utolsó félszél bója előtt érvénytelenítettek. A harmadik nap visszajött az erős déli szél a nagy hullámokkal így csak a 470-est és a lasereseket tudta kivinni a rendezőség. Az egy megrendezett futamon 5. helyen futottunk be ezzel megszerezve összetettben a 3. helyet. A futamunk után a rendezőség úgy döntött, hogy beviszi a mezőnyt a túl nagy hullámok miatt, de mi még kint maradtunk 1,5 órát edzeni. Szerencsére minden probléma nélkül kijutottunk a vízről, így ez a nap is sikeresen zárult, mint az egész utazás. Most egy nyolc napos pihenő vár ránk Magyarországon, ahol a tanulás és a fizikai edzések lesznek az előtérben, utána repülünk vissza Pálmára az első nagy európai megmérettetés.

Gyapiék

Jimmy Spithill visszatér a Luna Rossa – hoz Előző

Jimmy Spithill visszatér a Luna Rossa – hoz

Alingi győzelemmel zárult az Extreme Sailing Series első állomása Ománban Következő