• Kövess minket!

Nemzetközi

FD VB Medemblik - első nap két futam után

FD VB Medemblik - első nap két futam után

FD VB Medemblik - első nap két futam után

Holland nyár I.

Idén sokan távol maradtak a Világbajnokságtól mondván, hogy itt mindig erős
a szél és rossz az idő. Ebből világosan érthető, hogy miért van 30 fok és
1-2-es szél.

Az első napra szinte semmi szelet nem ígértek az előzetes előrejelzések, de
a helyiek nem zárták ki egy kis lokál termik kialakulását. Ez be is jött és
egy rövid halasztás után, dél körül vízre szállt a 73 hajó. Óriási
rajtvonalat raktak ki, ezért jól kellett dönteni, hol rajtolunk. Mi a lee
oldalt választottuk és ellenfeleink nagy része is erre tendált. P lobogóra
nem sikerült, de utána a fekete meghozta az eredményt és nekieredtünk a 2,5
körnek. Legalsó hajó voltunk és szépen szúrtuk fel a mezőnyt, mindenki
fordulgatott ki mögülünk, aztán rövidesen mi is áttettük, hogy menjünk a
mezőnnyel. Jól nézett ki, de nagyon csíkos volt és nehéz volt kalkulálni.
Egyszer elsőnek tűntünk, majd 10-nek. Amikor összeért a 2 oldal, kicsit a
jobb fizetett a frissebb szél miatt. A dánok középen még átértek, de mi már
a dzsumbujba érkeztünk. Néhány jó igazítással 4. helyen vettük a bóját, de
az előttünk haladó olaszok nagyon feltartottak. Domi súlycsökkenése
meglátszik a bőszeles sebességünkön, mindig nyertünk pár hajóhosszt.
Szerencsére az olaszok túl lazán halzoltak és föléjük tudtuk tenni, így
tudtuk a saját tempónkat vitorlázni és kicsit megléptünk. Még a
gyengeszeles menő, nagyon könnyű GER 199-re is közelítettünk valamennyit. A
2. kreuzban nem fogtak rendesen a németek és a szélfordulókat jobban
kihasználva második helyen kezdtük az utolsó kört. Sajnos a dánok nem
hibáztak, végig kontrol alatt tartottak, de mi is figyeltük a mezőnyt.
Mögöttünk a hollandok nagyon messziről jöttek fel a 4. helyre és mázlijukra
a németeket kizárták előlük BFD-vel (jó hogy annyit küzdöttünk velük).

A második futamra nem kellett sokat várni, alig értek le az utolsók.
„U”-val kezdtek, hogy ne fogyjon az idő és ez egyből el is ment.
Luv-középen rajtoltunk, akárcsak az ellenfelek és jó sebességgel kicsúszva
kiforgattuk a fölöttünk lévő Borowski testvéreket. Alattunk nem sokkal a
hollandok mentek jó tempót, de elkezdett elforogni jobbra a szél és
elemelkedtünk tőlük. Már kicsúsztunk a dánoknak is avval együtt, hogy
feléjük pörgött, de amikor megfordultunk nem hagyták magukat lekeresztezni,
hanem befordultak alánk. Jó sebességük volt és elég volt egy kis luk a
szélben, hogy ne tudjunk átszaladni felettük. Innen aztán olyan pozícióba
tornászták magukat, hogy el kellett kezdenünk préselni, ha nem akartunk
beesni mögéjük. Ez persze lassulással járt, de nem akartunk plusz 2
fordulót és át kellett érni a jobb oldaliak elé. Bojsiék egy híján átértek,
mi pedig megint a darálóba kerültünk, de felhúzás után tartottuk a
magasságot és a szembe jövő kreuzoló hajók fölé mentünk, ami bejött.
Felkúsztunk a 3. helyre, de a falka a nyakunkban lihegett. Behátszelesedett
a raum vége, még halzolni is kellett, de tartottuk a pozíciót. A dánok a
következő kreuzban megették az előttük lévő NED 5-öt, de mi már pont nem
tudtunk eléjük kerülni, mert a hátszélben jól tartották magukat, majd az
utolsó szakaszon a mögöttünk lévőkkel is foglalkozni kellett. A balra
koppintó olaszok nagyon veszélyesnek tűntek, sőt majdnem elénk is bejöttek.
Szerencsére egy két visszapörgés megmentett minket, így 5 ponttal várjuk a
holnapi futamokat.