Siófok  16  •  17.4 kn       

Keszthely  15.9  •  12 kn       

Balatonfüred  15.7  •  17.4 kn       

Balatonboglár  16.1  •  19.1 kn       

Orfű  15  •  10 kn       

Velencei-tó  15.8  •  10.1 kn       

Tiszafüred  15.5  •  10.5 kn       

Mályi-tó  16  •  9 kn       

2024. március 29., péntek

Az idén szeretne dobogóra állni az Európa Bajnokságon

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Az idén szeretne dobogóra állni az Európa Bajnokságon

Az idén szeretne dobogóra állni az Európa Bajnokságon

A Laser 4.7 2019-es Európa-kupa sorozatának magyar sikereiről már beszámoltunk a hét elején, megszólalt Vida Róza, aki U16-ban nyert a lányoknál. Ezúttal a fiúknál győztes Nagy Bendegúz nyilatkozik.

Csak emlékeztetőül: a Balatonfüredi Yacht Club fiatal versenyzője nyert a hyeres-i és a szlovéniai állomáson, az utolsó helyszínen, a horvátországi Hvarban 6. lett. Edzője, Csomai József nagyon elégedett a fejlődésével. Közismert, hogy Bendegúz a Vadnai fivérek unokatestvére és a tokiói olimpiai indulásért egymás ellen küzdő Benjámin és Jonatán sokat segít neki, igazából miattuk kezdett vitorlázni, ők inspirálták.

„A hyeres-i Európa-kupa sikerült a legjobban 2019-ben, az egy nagyon jó verseny volt az egyéni teljesítményem szempontjából. Nagyon kiegyensúlyozottan tudtam jól menni, minden összejött, ez tetszett a legjobban. Minden versenyen arra törekszünk, hogy meglegyen a jó átlag – kezdte a visszaemlékezést Nagy Bendegúz, aki a legnagyobb csalódásáról is őszintén beszélt. – A magyar bajnokságon esélyesként indultam, meg is nyertem két futamot, de csak ötödik lettem. Az volt a legnagyobb csalódás.

A másik oldalon az mindenképp motiváló, sokat segít, hogy vannak riválisaim, akik egyben a csapattársaim. A BYC-ben mi nagyon erős csapatot alkotunk. Ez nagyon jó hatással van a versengésre. Hetedik éve vitorlázom versenyszerűen. Akik most a riválisaim, velük az Optimist óta együtt versenyzünk. Ismerem az erősségüket és a gyengeségeiket.    

A legnagyobb példaképeim az unokatestvéreim, mindig próbálom az ő útjukat követni, ami nem egyszerű. Szeretnék olyan sikereket elérni, amiket már ők elértek, de ez nagyon nehéz feladat. Rengeteget segítenek nekem mindenben. Szakmailag sok tanácsot kapok tőlük és a legjobb tudásuk szerint segítenek. Edzőtáboroztunk már együtt Splitben, nekik is nagy részük van ebben a sikerben.

Az idén szeretnék felállni a dobogóra az Európa-bajnokságon, az a fő célom és a magyar bajnoki cím a másik, az U18-ban. Most még U16 vagyok, de a főversenyeken már U18-ban indulok. Portugáliába azért megyünk most januárban, hogy megismerjük a helyet, az áramlást, a szélviszonyokat, az időjárást, a körülményeket, ott lesz az Európa-bajnokság.

A 15-20 csomó közötti szelet szeretem, egyre jobban érzem magam a nagy szelekben. Ha az a kérdés, mi az erősségem, akkor azt mondhatom, hogy leginkább a mentalitásom. Mindig arra törekszem, hogy ne adjam fel. Mindig a vésőkig küzdök, akkor is, ha kilátástalan a helyzet. Szerintem taktikailag is jó szinten vagyok már. Nem nevezném magam kockáztatós típusnak, általában inkább a biztos, a logikus megoldást keresem, de ez nem mindig jön be. A Balatonon, a Velencei tavon nagyon forgolódós szelek szoktak fújni, változatos. Nem feltétlenül az ésszerűségből jön a legjobb taktika.

Szerencsére az iskola, ahova együtt járunk a csapattársaimmal, a Lóczy Lajos Gimnázium, maximálisan támogat minket, a tanulásunkat. Az eredményeim azt mutatják, hogy megfér egymás mellett a vitorlázás és a tanulás.

Nagyon szeretnék kijutni egy olimpiára, az talán a hosszútávú célom, de annak nagyon komoly anyagi vonzatai vannak, amit nehéz biztosítani. Nem csak rajtam múlik, sikerül-e megteremteni azt a hátteret, ami ehhez kell. Nem hiszem, hogy a párizsi olimpiai indulásért már versenyben lehetek az unokatestvéreimmel, a Laser az egyik legnehezebb olimpiai hajóosztály. Izomzatilag alakulok, amúgy nehezebben hízó típus vagyok, de Los Angeles már reális lehet, 2028-ban”- mondta Nagy Bendegúz, akit a vitorlázás mellett a labdarúgás és az F-1 érdekel, ebben nagyon otthon van. Úgy gondolja, hogy 2020 lesz az utolsó éve a 4.7-ben aztán jöhet a Radial egy-két évig. 

Sea Eagle II. – Egy új 81 méteres superyacht a Royal Huisman – tól Előző

Sea Eagle II. – Egy új 81 méteres superyacht a Royal Huisman – tól

Az IDEC Sport megkezdte Asian Tour – jának utolsó rekordját Következő

Az IDEC Sport megkezdte Asian Tour – jának utolsó rekordját