Siófok  11.6  •  12.5 kn       

Keszthely  11.9  •  14 kn       

Balatonfüred  11.3  •  8.7 kn       

Balatonboglár  12  •  11.5 kn       

Orfű  12  •  11 kn       

Velencei-tó  14.3  •  13.5 kn       

Tiszafüred  13.1  •  7.6 kn       

Mályi-tó  12  •  10.1 kn       

2024. április 18., csütörtök

A tengeri műanyaghulladék felszámolását célzó innovatív kezdeményezés a Suzukitól

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A Suzuki kifejlesztette a világ első mikroműanyag-gyűjtő eszközét hajómotorokhoz

A tengeri műanyaghulladék felszámolását célzó innovatív kezdeményezés a Suzukitól

A Suzuki Motor Corporation kifejlesztette a világ első*, hajómotorokra szerelhető mikroműanyag-gyűjtő eszközét. A tengereket szennyező műanyaghulladék az utóbbi években jelentős környezetvédelmi problémává vált, mivel a nem megfelelően gyűjtött hulladék nagy része az óceánokba kerül. A természetes környezetben azután ez a szennyeződés mikroműanyagokká bomlik le, az ökológiai rendszerre gyakorolt hatása pedig egyre drámaibb mértékű. A Suzuki által fejlesztett új eszköz használatával pusztán a hajó üzemeltetésével is összegyűjthetők a vízfelszín közelében úszó mikroműanyagok. A tervek szerint 2021-től vezetik be az eszközt választható kiegészítőként, amely később már szériatartozék lesz. A Suzuki Motor Corporation már tíz éve törekszik arra, hogy megtisztítsa a vizeket, a mikroműanyag-gyűjtő eszköz pedig a Clean Ocean Project, a tengeri műanyaghulladék felszámolását célzó új Suzuki kezdeményezés első lépése.

Saját megoldása kidolgozásakor a vállalat szakemberei a külmotorok szerkezetét vették alapul, amely a motor hűtése érdekében több tonna tengervizet szivattyúz át a rendszeren, majd juttat vissza az óceánba. A cég olyan gyűjtőeszközt fejlesztett ki, amely a visszajuttatott víz felhasználásával a mikroműanyagokat is összegyűjti.

Az eszköz egyszerűen felszerelhető a visszavezető ágra, és nem befolyásolja a motor teljesítményét, mivel csak a motor hűtése után visszatérő vizet használja fel. A Japánban végzett kutatás szerint a szűrőben fennakadó anyagok között mikroműanyagok is voltak. A kutatást más országokban is folytatják, ezek eredményei alapján további fejlesztések is várhatók. A tervek szerint 2021-től opcionálisan választható kiegészítőként vezetik be az eszközt, a jövőben viszont szériatartozék lesz.

Nemzetközi önkéntesség és a műanyagfelhasználás csökkentése

A Suzuki Motor Corporation már tíz éve törekszik arra, hogy megtisztítsa a vizeket. 26 országból összesen több mint 8000 önkéntes vett már részt tengerek, folyók és tavak megtisztításában, melyeken hajómotorokat használnak. A kezdeményezés 2010-ben, Hamamatsuban indult és 2011-től kezdve, fokozatosan vált nemzetközi szintű programmá.

A Clean Ocean Project, a tengeri műanyaghulladék felszámolását célzó új kezdeményezés keretében a vállalat tovább folytatja kampányát, mindemellett a csomagoláshoz használt műanyagok mennyiségének csökkentésén is dolgozik. Ennek eredményeképp a Suzuki Marine üzletág 2020. júniusában gyártott némelyik termékének esetében már alternatív csomagolóanyagokat alkalmaz. Jelenleg a piaci visszajelzések kiértékelése zajlik.

2,3 tonnával kevesebb műanyag

2020. októberértől kezdődően a vállalat az eredeti Suzuki Marine-alkatrészek esetében folyamatosan papíralapúra cseréli a csomagolóanyagokat a korábbi műanyagról. Azzal, hogy az összes eredeti alkatrészt környezetbarát anyagok felhasználásával csomagolják, a Suzuki Marine üzletág évente körülbelül 2,3 tonnával kevesebb műanyagot fog felhasználni.

Céginformáció

A Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A cég partnereinek, beszállítóinak, valamint a 78 tagú országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően hozzávetőlegesen 10.000 munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá.

Az esztergomi gyár 1992 októberében kezdte meg a termelést. Itt készülnek – immár hibrid változatban is – a Vitara és az SX4 S-CROSS modellek. A vállalat olyan távoli országokba is szállít, mint Mexikó, Új-Zéland vagy Japán. A hazai és nemzetközi piacra készülő gépjárművek gyártásán kívül a társaság importált Suzuki gépkocsik, motorkerékpárok és hajómotorok értékesítésével is foglalkozik.

A Magyar Suzuki 2019-ben 185.002 esztergomi gyártású járművet értékesített 123 országban. A vállalat a 2018-as adatok alapján az ország 10. legnagyobb árbevételű cége.

A hajómotoros üzletág évről-évre kiemelkedő aktivitással van jelen a piacon és vezető szerepet tölt be a hazai hajózás motorizálásában, 2017 őszétől pedig Magyarországról irányítják az Észtországba, Lettországba, Litvánia, Fehéroroszországba, Csehországba, Szlovákiába, Romániába, Szerbiába, Bulgáriába, Montenegróba és Albániába irányuló üzleti és kereskedelmi tevékenységeket is.

A Magyar Suzuki Zrt. jelentős szerepet játszik a régió motorkerékpár-kereskedelmében is: az esztergomi központ Magyarországgal együtt összesen tizenhárom ország (Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Románia, Bosznia-Hercegovina, Koszovó és Montenegró, Azerbajdzsán, Lettország, Észtország, Albánia) piacát látja el.

Kezdetét vette a Laser Európa-bajnokság! Előző

Kezdetét vette a Laser Európa-bajnokság!

Laser Európa Bajnokság: vasárnap csupán egy futam volt! Következő

Laser Európa Bajnokság: vasárnap csupán egy futam volt!