Siófok  12.2  •  4.7 kn       

Keszthely  13.9  •  9 kn       

Balatonfüred  11.9  •  9.6 kn       

Balatonboglár  12.2  •  2.5 kn       

Orfű  13  •  5 kn       

Velencei-tó  12.3  •  9 kn       

Tiszafüred  15.6  •  5.2 kn       

Mályi-tó  11.2  •  8 kn       

2024. április 19., péntek

A Mapfre nyerte a Volvo Ocean Race 3. szakaszát

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A Mapfre nyerte a Volvo Ocean Race 3. szakaszát

A Mapfre nyerte a Volvo Ocean Race 3. szakaszát

A harmadik szakaszon Fokváros és Melbourne között vitorláztak a csapatok. A táv 6500 tengeri mérföld, amit a csapatok nagyjából két hét alatt le is vitorláztak . A rajt után, miután a csapatok elhagyták a Jóreménység majd az Agulhas fokot a mezőny nagyjából két részre szakadt. A vezető Dongfeng a Mapfre, a Brunel és az AkzoNobel délre, míg a Scallywag a Vestas és a Turn The Tide on Plastic északabbra vitorlázott. A déli csapatot a versenyrendezőség által folyamatosan módosított jéghatár nem engedte délebbre, így „kénytelenek” voltak a 45 déli szélesség körül vitorlázni. Az élen csodás páros verseny alakult ki a Dongfeng és a Mapfre között, ami nagyjából végig a jéghatár mentén zajlott. Még a Kergulen szigetek előtt az AkzoNobelnek akadtak technikai problémái, méghozzá egy tackváltást követően a nagyvitorla sínjük szenvedett kisseb károsodást, ami után jó pár napig csak orrvitorlákkal haladtak. A első szerviz kísérlet nem járt sikerrel így újra javítani kellett a sínt. Ezek a javítások pont elegek voltak arra, hogy a versenybe már komolyabban ne tudjanak beleszólni. A mezőnyben eközben szépen kialakultak a Párok, az élen a Dongfeng és a Mapfre továbbra is páros versenyt vívott, de a Vestas és a Brunel is megtalálták egymást és hasonló játékot nyomtak, mint az élen állók. A szakasz fordulópontja ismét egy remek tacktikai húzáshoz köthető, igaz fizikálisan is mentálisan is ott kellett lenni. A jéghatár a 115 keleti hosszúságig még kicsivel a 45 déli szélesség alatt volt meghúzva majd innen majdnem az 50 ik dél szélességig engedték a mezőnyt. A fordulópont az utolsó éjszaka volt, amikor is a jéghatár mentén a Mapfre 12 óra alatt 16 - szor váltott tackot így ők érték el előbb a jéghatár azon szakaszát ahonnan már lehetett délre menni. Ezzel együtt az előttük lévő frontba is nekik sikerült először megindulni. Innen már nem igazán lehetett megfogni a spanyol csapatot. A Dongfeng próbálkozott még ugyan, hogy 24 órára kikapcsolta a követhetőségét, de így sem tudtak újat húzni és a 30 tmf – es hátrányukból közel 100 tmf lett. A harmadik helyért is nagy csata volt, ugyanis amikor a Brunel már igencsak közel került a Vestas – hoz a Vestas hasonlóan a rejtőzködő módot választotta. Hogy a végén sem maradjunk izgalmak nélkül közel egy nappal a befutó előtt a Dongfeng tőkesúly mozgató rendszere adta meg magát de ennek ellenére valószínű meg tudják tartani a második helyüket. A Mapfre már befutott, a jelenlegi állás szerint a további sorrend , Dongfeng, Vestas, Brunel, Scallywag, TTOP és Akzonobel lesz.

A verseny honlapja:

www.volvooceanrace.com

Nagy Bendegúz 7. Lett a Máltai  Euromed versenyen Előző

Nagy Bendegúz 7. Lett a Máltai Euromed versenyen

Hajnalban elrajtolt a 73. Rolex Sydney Hobart mezőnye Következő

Hajnalban elrajtolt a 73. Rolex Sydney Hobart mezőnye