Siófok  14.9  •  12.7 kn       

Keszthely  12.9  •  9 kn       

Balatonfüred  14.6  •  11.3 kn       

Balatonboglár  14.9  •  15.2 kn       

Orfű  13  •  10 kn       

Velencei-tó  14.9  •  11.5 kn       

Tiszafüred  13.8  •  8.6 kn       

Mályi-tó  13.8  •  7.2 kn       

2024. március 29., péntek

Nemzetközi vitorlásverseny Orfűn!

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Mielőtt még túl nagy pánik törne ki a cím hallatán, egy apró kiegészítésre azért szükség van.

Nemzetközi vitorlásverseny Orfűn!

A hétvégén rendezték a modellvitorlás Marblehead osztály Európa Kupa sorozatának aktuális fordulóját Orfűn a pécsi-tavi OVE Klubban.

Orfű első nemzetközi vitorlásversenyének előkészítéséhez közel őt évre volt szükség. A Pécsi Ércbányász Modellező Klub versenyzői az ezredforduló táján szivárogtak vissza a pécsi-tavi vitorlás klubba és azóta, Orfű vitorláséletének meghatározó szereplőivé váltak. Mára Orfű az ország egyik legnagyobb – ha nem a legnagyobb – modellvitorlás bázisává nőtte ki magát. Évente több mint tíz modellvitorlás versenyt rendeznek a Pécsi-tavon, melyhez az Orfűi Vitorlás Egyesület telepe professzionális hátteret biztosít.

Kupasorozatokon, tókerülő versenyeken és országos bajnokságokon át vezetett az út, az Európa Kupa rendezéséig, melyet a nemzetközi versenynaptárban augusztus 22-24. napjaira sikerült elhelyezni. A kontinensviadal egyben az „M” osztály országos bajnoksága és a tradicionális Pécsi-tó Kupa is volt.  A versenyprogram pénteki egyméteres felvezető versenyből és kétnapos Marblehead versenyből állt össze. Az egyméteres hajóosztály, néhány ígéretes hazai fejlesztésnek (Zefír, Tonicum, Tiem) köszönhetően ismét szárnyal. Májusban 24 hajó állt rajthoz Orfűn, most 26 versenyző, közülük 5 külföldi vett részt a felvezető F5-E regattán, pénteken. Nagy küzdelem volt az első versenynapon, ahol 7 futamot rendeztek, melyből 4-et ifj. Csóka László nyert és ezzel megszerezte az elsőséget. Forrai Csaba kölcsönhajóval, egyenletesen jó teljesítményt nyújtva lett a második a mindössze egy pont különbséggel a harmadik helyre szoruló Székely Antal előtt.

Szombaton előkerültek a legnagyobb modellvitorlások, a királykategória hajói, a Marblehead osztályú nagyágyúk. A külföldi versenyzők száma 5-ről 7-re nőtt, ami azért acélos teljesítménynek nem nevezhető, de mint tudjuk minden kezdet nehéz és ugyebár a mostani az első pécsi-tavi, nemzetközi rc regatta. A körülmények és a rendezés, a világ minden pontján megállná a helyét, két motorcsónak, kényelmes irányítóhely, pontos és jól hallható rajteljárások, hangár a hajószereléshez és tároláshoz, büfé a parton, gyors, pontos eredményszámítás és az eseményeket dokumentáló fotósok garantálták a verseny komfortját. A bíráskodásra sikerült megnyerni Székely Antalt, aki évek óta maga is versenyez rc hajókkal, így remek versenyt vezényelt a Felvidékről, Erdélyből és a Monarchia területéről érkező versenyzőkkel kiegészült mezőnynek. A külföldiek véleményét megismerve a bíráskodásról és a versenyvezetésről a legmagasabb elismeréssel nyilatkoztak.

A szombati versenynap hosszú halasztással indult, majd délután sikerült mindkét csoport számára 5 futamot megrendezni, ami a jelentős várakozás után akár csodának is tekinthető. Vasárnap élénk, stabil északi szélben további 6 futamot rendeztek, így 11 futam alapján alakult ki a végeredmény. Ifj. Csóka László nyert, tíz ponttal megelőzve az osztrák Gerald Oberreitert és a bronzérmes Forrai Csabát. Csóka győzelmével bebiztosította első helyét az Európa Kupa sorozatban is.

Eredmények
Képek 0. nap
Képek 1-2. nap

10-ből 10 futam az MVM Asso99, Melges24 és 8mOD OB-n Előző

10-ből 10 futam az MVM Asso99, Melges24 és 8mOD OB-n

Lendületes kezdés Következő

Lendületes kezdés