Siófok  12.7  •  11.8 kn       

Keszthely  13.9  •  3 kn       

Balatonfüred  12.1  •  11.5 kn       

Balatonboglár  14.1  •  9.1 kn       

Orfű  14  •  6 kn       

Velencei-tó  12.7  •  9.9 kn       

Tiszafüred  13.8  •  6.9 kn       

Mályi-tó  9.5  •  7.1 kn       

2024. április 20., szombat

III. Kékszalag Modellvitorlás Regatta, Travel Channel Nagydíj

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

2017.07.06-án reggel kilencre terveztük a megérkezésünket Balatonfüredre. Meglehetősen pontosan érkeztünk, amin csodálkoztam is, mivel nem volt nagyobb forgalom a szokásosnál az utakon.

III. Kékszalag Modellvitorlás Regatta, Travel Channel Nagydíj

Azt gondoltam, a Kékszalag vitorláshajós verseny miatt nehezebb lesz eljutnunk a városba.

B. Füred azonban mindent felülírt. Az előző években használt parkoló teljesen megtelt, részben azért mertkb csak a fele működött a másik fele átépítás miatt használhatatlan volt, részben azért mert a kikötő előtti parkoló is feltúrt állapotban csak kevés autót tudott fogadni. A végén örülhettünk, hogy egyáltalán találtunk helyet egy nem éppen olcsó helyen. A fentiek miatt szó sem lehetett az előzőleg megbeszéltek szerint a sok cucc közös beszállításáról. Az összes holminkat kézben kellett bevinni jó messziről.

Edit akivel a MVSZ-részéről tartottuk a kapcsolatot, már várt minket és gyorsan intézkedett ügyünkben.

Az idén nem lehetett a szokásos helyen a Tagore sétány előtti partszakaszon megtartani a vesenyt, mivel a vizes VB. hosszútávúszó versenyének ez lesz a színhelye és ezért az egészet lezárták. Részünkre a kikötő területe lett kijelölve, ami ne is lett volna rossz, tekintve, hogy DK-i szél fújt, ha nem lett volna a víz tele hínárral. Amikor a kikötőbe beállt egy menetrend szerint közlekedő utasszállító katamarán, olyan áramlást idézett elő amivel a kis szélben hajóink egyáltalán nem voltak képesek lekűzdeni. Nos ezek voltak a negatívumok.

Hogy valami jót is mondjak, Edit és csapata az MVSZ által kirendelt rendező személyzet, valamint a Travel Channel jelenlévő kedves alkalmazottai, Feri színvonalas műsorvezetése, valamint a nagyszámú érdeklődő, és a színvonalas díjak, sokat javítottak a helyzeten. Olyan médiánk volt, amit el sem tudtunk képzelni. Ott volt a Digi Sport, a Travel Channel, az M4 kamerája, a levegőből drónok rögzítették az eseményeket, riportok készültek, és ezen a helyszínen sokkal nagyobb a forgalom, így többen álltak meg, hogy megnézzék, fotózzák a versenyt, és sokan érdeklődtek a résztvevőktől.

A hínárhelyzet mindenkit egyformán sújtott, így a végeredmény az erőviszonyoknak megfelelően alakult ki a nyolcadik futam végén.

Szerencsére a versenyzők, mint a verseny végén kiderült, úgy ítélték meg, hogy sportág népszerűsítése, amire más versenyszínhelyeken ilyen mértékben nem adódik lehetőség, megérte a bosszúságot amit nagy utasszállító hajók által feltépett és a pályára sodort hínár okozott.

Springer átvette a vezetést! Előző

Springer átvette a vezetést!

Modellvitorlázók hosszúhétvégéje a Pécsi-tavon Következő

Modellvitorlázók hosszúhétvégéje a Pécsi-tavon