• Kövess minket!

Hazai

XIV. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnoság - első nap

XIV. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnoság - első nap

Czap Zoltánék vezetnek az első nap után

A reggeli szélcsend után viszonylag korán megjött a misztrál, így 11 órakor közvetlenül a biogradi kishajó kikötő elöl indulhatott a Tengeri Bajnokság első futama. Rövid kreuz szakasz után Schatz Árpiék hajója vette elsőként az első pályajelet, utána Sopiék majd Czap Zoliiék következtek. A hátszeles szakaszban a mezőny nagy része a pálya bal oldalát választotta, míg Czapék fokozatosan jobb oldalra, a Pasman-sziget mellé húzódtak. Később a Jakab Laciék és Újvári Gáborék is átmentek a Pasman-szigethez, míg a másik három hajó továbbra is a part mentén haladt. Schatzék végig őrizve előnyüket a pálya tengelye felé orientálódtak, míg Szilvássyék a part menti frissebb szélben bízva egészen kihúzódtak a Pakostan előtti szigetekig. A különféle elképzelések közül a Pasman-sziget mentén haladóké bizonyult a legsikeresebbnek, a sziget alatt firss nyugati szélbe kerülve genakkerrel jó sebességgel vágtathattak a következő pályajel, a Kamicic-szigetecske felé.

Az új szél gyorsan leterjedt, így Schatzék is még  időben megkapták ahhoz, hogy a második pályajelet is elsőként vehessék a nyugatról érkező hajók előtt. A legreménytelenebb helyzetbe látszólag Szilvássyék kerültek, akiknek gennaker nélkül, élesen préselve kellett felkapaszkodniuk a Kamicic-szigethez. A sziget után azonban változott a helyzet. A mezőny első felében haladók kisebb szélforduló miatt fokozatosan vesztettek magasságukból, míg Szilvássyék jobb szélben, a magasságukat tartva szinte nyílegyenesen haladhattak a harmadik pályajel felé. Ezzel három hajót is sikerült megelőzniük, így a toivábbra is élen haladó Schatzék mögött másodikként értek fel a Gnalic-szigethez. Az utolsó két mérföldes szakaszon a gennakerezéshez viszonylag éles szélben nagy küzdelem alakult ki a helyezésekért, de mivel minden csapat kiválóan megoldotta feladatát,a Gnalicnál kialakult sorrend már nem változott.

A második futamot az egyre frissebb, bár továbbra is nyugatias misztrálban délután 2-kor rajtoltatta el a rendezőség. Rögtön a rajt után kettészakadt a mezőny, három hajó a szél északiasodásában bízva a Gangaro-sziget keleti oldalán haladt, míg a másik három a nyíltabb vízterület zavartalan szelét választotta. Előbbiek jártak jobban, de amikor a hajók újra találkoztak,, a különbség nem volt jelentős. A Zizanj-szigetnél Czapék vezettek Szilvássyék előtt, de utóbbiak fokozatosan visszaestek a harmadik, majd a negyedik helyre. Sopiék jó sebességgel és helyenként nagyon élesen haladva feljöttek a második helyre, sőt a Srednji-csatorna közepén már Czaékat is utolérték. Ezt követően egészen a célig páros verseny alakult ki a két élen haladó hajó között,  küzelmükbe a többi hajónek esélye sem volt beleszólni. Hol Czapék, hol Sopiék vezettek, de a célba érve az előbbi csapat örülhetett jobban. Mögöttük Szilvássyék érkeztek be a célba, akik Jakabék egyik hibáját kihasználva időközben visszavették a harmadik helyet. Utóbbi csapat a végére kissé szétesett, így őket az utolsó métereken még a korábban egy felesleges gennakerhúzásnak köszönhetően látszólag reménytelenül lemaradó Schatzék is megelőzték.