• Kövess minket!

Hazai

XIV. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság - Czapék újabb két futamgyőzelme

XIV. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság - Czapék újabb két futamgyőzelme

XIV. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság - Czapék újabb két futamgyőzelme

A negyedik futamra a Murter-sziget és a szárazföld közötti zárt tengerrészen került sor. A rajt utáni rövid kreuzban egyértelműek azok jártak jól, akik kezdetben a pálya bal oldalát választották. Az első pályajelhez Sopiék értek fel elsőnek, mögöttük Czap Zoliék majd Schatz Árpiék következtek. Ezután egy viszonylag hosszú hátszeles szakasz követezett, ahol az élen haladók elsősorban egymásra figyeltek és a szigetek mentén haladtak lefelé. Ez lehetőséget adott Szilváéknak, hogy a part menti kicsit frissebb szelet kihasználva fokozatosan leküzdjék az első szakaszon összeszedett hátrányukat, s fokozatosan az élre kerüljenek. Vezető poziciójuk azonban csak másodpercekig tartott: egy halzolás során kinyílt a gennakerük lee szárának seklije, s mire kezelték a helyzetet, máris a harmadik helyen találták magukat. Később náluk is rosszabbul jártak Sopiék, akik az Arta Mala szigetnél a sebességnyerés érdekében élesebben vezették hajójukat, de így a sziget takarásába kerülve nagyon lelassultak, s a korábbi vezető pozicióból majdnem az utolsó helyre csúsztak vissza. A mezőny az Arta Veli-sziget alatt szabadult meg a hátszeles vitorlákról, innen egy hosszabb kreuz következett a Visovac-szigetig. A kezdeti délkeleti szél időközben délire fordult, s egyenletesen fújt az egész pályán. Így a hátszeles szakasz végére kialakult sorrend a kreuz során már nem változott, sőt az egyes hajók közötti távolságok inkább csak nőttek. A futamot végül a futamot hiba nélkül levitorlázó Czap Zoltán vezette Eibinger csapat nyerte a Schatz Sailing Team és a Plusmarket előtt. 

Az ötödik futam első rajtját tömeges korai rajt miatt vissza kellett lőni. A megismételt rajnál Jakab Laciék ismét gyorsabbak voltak a kelleténél, s mivel a körülöttük lévő hajók miatt csak késve tudtak visszafordulni, sorsuk erre a futamra meg is pecsételődött. A rövid kreuz nem igazán szórta szét a többieket, a hajók közvetlenül egymás mögött vették a kreuz bóját. A gennakerek felhúzásánál három hajó is technikai hibát vétett, de mivel viszonylag hamar úrrá lettek a felmerült problémákon a mezőny továbbra is szoros maradt. A viszonylag éles menetben gennakarrel rohanó hajók minimális sebességkülönbséggel haladtak, sokáig teljesen nyílt volt a verseny. Czapék vezették a mezőnyt, mögöttük Sopiék Szilváékat megelőzve lassan feljöttek a második helyre. Utóbbi csapat később még egy hibát vétett, melynek következtében még egy helyet visszaestek.. A Gnalic-sziget kerülése után egy hosszabb kreuz következett, ahol a fokozatósan gyengülő szélben még komoly esély volt az addig kialakult sorrend átrendeződésére. Schatzék felmentek egészen a Kotula-szigetekig, Szivássíék lee taktikát választotak, míg Czapék és Sopiék a pálya közepén haladtak a cél felé. Kezdetben Szilváék taktikája tűnt a legjobbnak, percekig jobb sebességgel haladtak a többieknél. A szél azonban egyre csökkent, s hamarosan szinte teljesen leállt. Czapék ekkora már 150-200 méterrel vezették a mezőnyt, így nem volt kérdés, hogy ezt a futamot is csak ők nyerhetik. Sopiék és Szilváék egymás mellett álltak, de előbbi csapat poziciója volt kedvezőbb. Schatzék lényegesebón magasabban várták a szelet, s nem is hiába: egy gyenge fuvallat 1-1,5 csomóra gyorsította őket, így végül második helyen tudtak becsúszni a célba. Őket Sopiék követték, s még Szilváéknak is jutott annyi szél, hogy még be tudtak futni. Nem volt ilyen szerencsés az utolsó két hajó, ők a limitidőn belül már nem értek el a célig.