Siófok  6.6  •  5.7 kn       

Keszthely  6.9  •  3 kn       

Balatonfüred  6.3  •  2.6 kn       

Balatonboglár  6.4  •  5 kn       

Orfű  •  5 kn       

Velencei-tó  6.3  •  8.3 kn       

Tiszafüred  •  9.6 kn       

Mályi-tó  6.8  •  6.6 kn       

2024. április 24., szerda

Szoros csatában a Jampec és Gömbös Lóránd lett a Dragon osztály bajnoka

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Izgalmas bajnokságot vívtak a Dragonok az elmúlt héten a Tihany előtti vízterületen. A két német, egy osztrák és tizenöt magyar egységből álló mezőny nyolc rendkívül szoros eredményt hozó futamban mérte össze tudását az Erste Private Banking Dragon OB-n.

Szoros csatában a Jampec és Gömbös Lóránd lett a Dragon osztály bajnoka

A bajnoki címet és a nemzetközi versenyt végül a Jampec nevű hajó nyerte, Gömbös Lóránd kormányzásával, Horgos Tamás, dr. Futó István legénységgel.

„Gömbi” ezzel 2010 után második magyar bajnoki címét szerezte a hajóosztályban. A második helyen az Albert Sturm kormányozta osztrák hajó végzett, mindössze egy pont hátránnyal. A csapat tagjai Fináczy György és Philipp Weiser voltak. A bronzérem a Dr. Tenke Péter kormányozta 7Arts nevű hajónak jutott, a legénység Varga István és Dr. Polgár Csaba. A magyar bajnokság bronzérmét Andorka Rudolf nyerte, aki két fiával indult a versenyen, a legjobb klasszikus hajó aTóth Zsolt vezette Nemecsek lett.

Előzetesen sok parti halasztásra és szélcsendre lehetett számítani, de szélisten végül kegyes volt a résztvevőkhöz. Csütörtökön hét-nyolc csomós délnyugati szélben három futamot lehetett lebonyolítani. Az izgalmak már ekkor kezdődtek: a három legnagyobb esélyest, és a futam dobogósait korai rajt miatt azonnal kizárták. Köztük volt a tavalyi magyar bajnok Kis-Szölgyémi Ferenc Hanni nevű hajója is, aki ráadásul azzal tetézte a bajt, hogy a második futamban is túl korán érkezett a vonalra. Rajta ekkor már csak az segíthetett, ha kilenc futamot tartanak, mert ekkor két kiesővel lehetett számolni.

Ennek megfelelően a pénteki három futamban Fecóék nagyon szépen vitorláztak, két futamot is nyertek. De az ellenfelek is komolyak voltak: az osztrák Albert Sturm Fináczy Györgyöt vitte magával taktikusnak, s két nap után már ők is két futamgyőzelmet könyvelhettek el. De nagyon közel ott volt hozzájuk a 2010. évi magyar bajnok Gömbös Lóránd vezette Jampec nevű hajó is.

Szombaton már 10-12 csomós volt a szél, amelyben két hivatalos futamot tartottak, a harmadikban a szponzor Erste Private Banking vendégeit vitték el a hajók egy „VIP-futamra”. A hivatalos két futamot két óvás követte, amelyből az egyik Kis-Szölgyémiék bajnoki reményeinek végét jelentette: a Hannit kizárták, így összeszedték harmadik „kiesőjüket” is.

A mindent eldöntő utolsó, kilencedik vasárnapi futam előtt így Gömbiék és az osztrák hajó egy pont különbséggel állnak az élen. Utánuk a magyar bajnoki érmekért még zajlott a harc: Tenke Péterék ezüstje biztosnak látszott, de a bronzra Hónig Péter és Andorka Rudolf is esélyes lehetett volna. 

Vasárnap azonban sajnos nem sikerült megtartani a kilencedik futamot, így a szombati álláshoz képest nem változott a végeredmény. A mezőny 11 óra tájban kifutott, és a gyenge észak-északnyugati szélben egy rajtra is sor került, de mire a hajók felértek a cirkálóbójához, a szél teljesen leáll, így a futamot törölni kellett. A rendezők 12.45-ig vártak a kedvezőbb időjárásra, mivel azonban a kiírás szerint 13.00 óra után már nem lehetett futamot indítani, ezen a ponton véget vetettek a versenynek.

A krónika teljessége kedvéért: a Tóth László emlékfutamot a 7Arts, az utolsó futam győztesének járó Zenthe Ferenc emlékdíjat a Náray Vilmos vezette Freyja vehette át. 

A díjkiosztón minden csapatnak jutott legalább egy emlékdíj, és mind a tizennyolc résztvevő kapott néhány üveg Bujdosó bort. A Mistusbishi és a Subaru díját, egy egyhetes illetve egy hétvégi tesztvezetést a magyar bajnok illetve a legjobb klasszikus hajó nyerte. A SailingBooks.hu különdíját pedig a legrégebben épült magyar Dragon, a Triton kapta, amely az ötödik futamban a bajnokság legnagyobb meglepetését okozva másfél körön át vezetni tudott a teljes mezőny előtt.

Felkerültek Szepesi Gusztáv képei a Kormorán Kupáról Előző

Felkerültek Szepesi Gusztáv képei a Kormorán Kupáról

Felkerült a Magyar Nagyhajós Jolle Országos Bajnokság kiírása Következő

Felkerült a Magyar Nagyhajós Jolle Országos Bajnokság kiírása