• Kövess minket!

Versenyek

Kicsi a bors, de! Flaar 18-asok az Ügyvéd Kupán

Kicsi a bors, de! Flaar 18-asok az Ügyvéd Kupán

Senki nem vitatja, hogy a vitorlázást igazán csak kishajóban lehet megtanulni. Akkor válunk igazi hajóssá, amikor a szelet, a hullámokat a változásokat nem a műszereken, a széljelzőn, hanem az egész testünkkel érezzük.

Az így megszerzett rutin pedig könnyűszerrel alkalmazható nagyhajókon, még az éjszaka sötétjében is. Legnépszerűbb kishajó talán az 1937 óta létező Kalóz, melynek felszereltségében még ma is mindent megtaláltunk, amit a nagyobb hajókon is használnak, de ezidő alatt olyan sokat fejlődött a technika, hogy elérkezett az idő korszerűbb kishajók megalkotására.

Belépő szint igényeseknek
A Flaar 18 kifejlesztése azt a célt szolgálta, hogy egy sportos, ugyanakkor kevés gyakorlattal rendelkező vitorlázók számára is biztonságos hajóosztály jöjjön létre, amely elérhető áron kerül forgalomba. A Flaar 18-at tehát kifejezetten ambiciózus kezdők részére fejlesztették ki, kettős céllal.
Egyrészről tökéletes első lépés azok számára, akik versenyzői tapasztalatot szeretnének gyűjteni, hiszen a hajó, fejlesztéseinek köszönhetően, lehetőséget teremt arra, hogy egyre gyarapodó versenyzői tudással egyre többet hozzunk ki belőle, így tökéletes társ lehet viszonylag hosszú ideig.
Másfelől, a versenyre termett teljesítőképességén túl, kiválóan alkalmas daysailingre is, hisz mérete és tulajdonságai lehetővé teszik, hogy akár egész nap vitorlázzunk vele 2-3 emberrel, miközben élvezhetjük a Flaar teljesítményorientált tervezésének köszönhető könnyed siklást.
Szintén a hajó rátermettségét bizonyítja, hogy Déry Attila a Flaar 18 megálmodója az idei Keszthely-Kenese Szólón a huszonpárfős mezőny közepén, 14. helyen végzett maga mögött hagyva több 8-10 méteres hajót is.

A célt jól eltalálták, a hajót remekül megépítették, a modell egyre népszerűbb és egyre nagyobb az érdeklődés a tapasztaltabb hajósok részéről is, akik másodikként egy kicsi, sportos, könnyen szállítható, könnyen mozgatható hajót keresnek. A népszerűséget mi sem bizonyítja jobban, minthogy a gyártás 2012-es megkezdése óta eltelt alig több mint 1,5 év alatt, már 8 hajó hagyta el a Flaar műhelyet.

Ennek egyenes következménye a kezdeményezés, hogy a FLAAR 18 hajó egységességét, a versenyzők esélyeinek egyenlőségét hosszú időre biztosítsák egy egységes, One Design hajóosztály létrehozásával, mellyel egy új, sportos versenyterep nyílhat meg a kishajós vitorlázás szerelmeseinek. Az osztályalapítási törekvések javában zajlanak, a gyártó rengeteget tesz azért, hogy népszerűsítse ezt a sportos kishajó típust és egyre több versenyen is találkozhatunk a flotta tagjaival.

Most hétvégén is indul Flaar 18-as a IX. OTP Private Banking Ügyvéd Kupa és VOLVO Nagydíj versenyen, emellett lehetőség lesz a hajók tesztelésére is, péntektől vasárnapig, minden délután kipróbálhatóak a Flaar 18-asok.

A kiváló teljesítmény mellett egy dolgot még meg kell említenünk, melyre büszkék lehetünk, hisz ez is egy hazai sikertörténet: magyar srácok fejéből kipattanva magyar műhelyben készült, ugyanakkor nemzetközi piacon is versenyképes kis gépekről van szó, hisz pár darab a flottából már Németországban szeli a vizeket.

Érdemes lesz hát kipróbálni, keressétek a Flaart hétvégén Aligán!
------------------------------------------------------------------------------------------------
És hogy mit gondol róla egy tapasztalt versenyző, aki ma már leginkább a vitorlázó és versenytudás átadására koncentrál? A Flaar 18 flotta legutóbbi, tagja a Füred Yacht Charternél „kötött ki”. Talán nem véletlenül:

"Mi a Füredyachtnál fontos értéknek tartjuk, hogy vitorlásiskolánk tanulóit vitorlázni tanítjuk és nem csupán hajóvezetőket képzünk. Régóta keresünk olyan vitorlás hajót, ami a kezdőtől a haladó vagy akár versenyző szintig képes nevelni, oktatni tanulóinkat. A Flaar 18, egy könnyen felszerelhető, 2 perc alatt vízre tehető hajó, melyben lehetővé válik a biztonságos, élménnyel teli "családi, kezdő vitorlázás" vagy akár egy sportosabb rohanás is úgy, hogy ezek a lehetőségek a felhasználó habitusától függően, kint a vízen, menet közben is könnyedén kiválaszthatók. Feltekerhető orrvitorla, stabil, nagyon jól irányítható menettulajdonságok, széles, kimondottan nagy cockpit, reffelhető grósz... ezek egy kezdő tanuló számára is könnyen kezelhetővé teszik a hajót, míg a bliszterrel, vagy a trapézra kiállva könnyen siklásba hozható test, már a sportosabb vitorlázásra vágyókat is kielégíti. Mindez páratlanul szép és egyedi formavilág mellett." – Sarang Lajos, ügyvezető