Siófok  15.5  •  21.4 kn       

Keszthely  15.9  •  16 kn       

Balatonfüred  15.2  •  21.2 kn       

Balatonboglár  15.5  •  19.3 kn       

Orfű  16  •  11 kn       

Velencei-tó  16.8  •  20 kn       

Tiszafüred  14.3  •  16.8 kn       

Mályi-tó  13.5  •  14.9 kn       

2024. március 28., csütörtök

Helyzetjelentés a Nagyhajós OB-ról

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

A Nagyhajós bajnokság második fordulójában sok minden összeesküdött a vitorlázók, a résztvevők és a rendezők ellen. Veszélyben van több osztály bajnoksága, és nem csak az időjárás miatt.

Helyzetjelentés a Nagyhajós OB-ról

A csütörtökön kezdődött négynapos magyar bajnokság második fordulójára négy hajóosztály érkezett, hogy megküzdjenek a bajnoki címekért és helyezésekért. A 70-es Cirkálók, 30-as Cirkálók, Európa 30-asok és Folkeboatok az érvényes bajnoksághoz szükséges elegendő létszámban beneveztek a versenyre. Ennek ellenére lehetséges, hogy némelyiküknél még akkor sem lesz érvényes a bajnopkság, ha sikerül legalább a minimálisan szükséges négy futamot megrendezni.

A legnagyobb akadályt eddig az időjárás állította a résztvevők elé. Ugyan a kánikula véget ért, és az idő folyamatosan változik, ám ez a Füredről kivitorlázóknak, a bajnoksági pályákra még nem hozott a versenyzésre jól használható szelet. Így csütörtökön egyetlen futam sem volt, és pénteken is csak a C-pályán sikerült a Hetvenes Cirkálóknak egyetlen, gyengeszeles versenyt rendezni.

Szombattól csatlakoztak a hétvégi ranglistaversenyre érkező Bavaria 32, Dragon, X-35, Nautic és 22-es Cirkáló osztályok egységei.

A versenykiírás szerint a D-pályán versenyeztek volna az X35-ösök, a Nautic 370-esekkel és a 33-asokkal egy területen. Az utóbbi két osztály nem jött el a versenyre, az X35-ösök pedig csak négyen vannak. Így őket a Hetvenes Cirkálók mellé a C-pályára vezényelte a rendezőség, a D-pálya versenyrendezői pedig csatlakoztak a másik három pálya személyzetéhez, hogy minél rugalmasabban tudjanak futamokat rendezni. Erre szükség is lesz, hiszen a hétvégén legalább nég-négy futamot kell vitorlázni a hajóosztályok 2015. évi magyar bajnikságainak érvényességéhez.

Jelenleg azonban úgy fest, hogy a 30-as Cirkálóknál még az sem lesz elég, ha az időjárás megkegyelmez. Ők hatan neveztek be, ami esetükben az érvényes magyar bajnokság megvalósításának minimális alapfeltétele. Ám közülük egy csapat csak szívességből vállalta, hogy csütörtökön és pénteken a Trinidaddal versenyez, mert ők elsősorban a hétvégi ranglistaversenyre készültek az újraéledő 22-es Cirkáló osztályban. Így ma már az általuk vitorlázott 30-as Cirkáló üresen maradt. Ha pedig nem lesz legalább egy olyan futam, amelyen hat hajó rajtolna, akkor a többiek versenye sem lesz magyar bajnokság.

Ugyanez a veszély fennáll a 70-es Cirkálók esetében is, akiknél az első, és legalább megvalósult futamon csak öten vitorláztak, a benevezett Bankkonzult nem volt ott a vízen.

Természetesen mindkét osztályban van még esély az érvényes bajnokságra, ha legalább egy futamon meglesznek hatan.

Szombat reggel minden pályára kivitorláztak a hajók. Gyenge keleti szél fújt...
Letöltés:
  C pálya 1 futam.pdf

3 futam a flottabajnokságon Fűzfőn Előző

3 futam a flottabajnokságon Fűzfőn

50-es flottabajnokság 4 futam után Következő

50-es flottabajnokság 4 futam után