• Kövess minket!

Hazai

Versenybírói Workshopot tartott az MVSZ

Versenybírói Workshopot tartott az MVSZ

Versenybírói Workshopot tartott az MVSZ

A támogatott ifjúsági osztályok versenyeire a szövetség jelöli ki a bírókat, az ő felkészülésüket segíti az MVSZ.

A februári Hírek a Hídról - ban már beszámoltunk róla, hogy a támogatott ifjúsági osztályok versenyein az MVSZ az általa nyújtott támogatást célzottan az óvási bizottságok, versenybírók delegálására fordítja, ezzel szeretne hozzájárulni az ifjúsági ranglistaversenyek még magasabb színvonalú megrendezéséhez. Így 2018-ban a támogatott ifjúsági osztályok, az Optimist, a Laser 4.7, a Laser Radial, a 420 és a 29er osztályok ranglista versenyein és Országos Bajnokságain a szövetség jelöli ki a versenybírókat.

A 13 érintett versenyre a Versenybíró Bizottság összesen 60 bíró kijelöléséről dönt idén. A kijelölési program egyik fő eleme az érintett szakemberek felkészülését segítő ingyenes workshop, amelyet 2018. április 7-én tartottak.

Holczhauser András, az MVSZ főtitkára szerint “a cél az, hogy magasabb szintre emeljük a hazai versenyeken a versenybírói szolgáltatás színvonalát, garantálva ez által a nemzetközi színvonalú minőséget. Ehhez szükséges a hazai szakemberek folyamatos képzése, workshopok szervezése, lehetőségeink szerint próbálunk minél nagyobb szerepet felvállalni.”

A képzésen 17 versenybíró vett részt – ők biztosan jelen lesznek egyik-másik fő verseny óvási bizottságában. A workshopot a Versenybíró Bizottság három szakemberrel állította össze: Böröcz Bence, Bodnár Judit és Gerencsér Gergő vezette az előadásokat és gyakorlatokat. Olyan interaktív oktatást tartottak, ahol szimulálták egy érintett verseny lefolyását, a versenybírók pedig közben életszerű tapasztalatokat szerezhettek.

Az előadások tartalmai

A versenyekre való felkészülés: a bevezető érintette a sikeres csapatmunkához szükséges szerepek bemutatását, majd a résztvevők csapatokba rendeződve gyűjtötték össze az óvási bizottságokban jelentkező feladatok felosztását, az első óvási bizottsági értekezlet napirendjének elemeit, valamint az első csapatvezetői értekezlet témáit.

Ezt követően a versenyek indulóinak számító fiatalokkal és támogató személyeikkel kapcsolatos kommunikáció és az eseményeken elvárt versenybírói attitűd bemutatása volt a téma. A szakemberek feladata, hogy megteremtsék azt a támogatói légkört, amely lehetővé teszi, hogy más szereplőkkel partnerségben, a fiatalokat oktatva-nevelve valósíthassák meg a nyújtott szolgáltatást.

 

A követekező témakör a 42. szabály vízi bíráskodása volt. A rövid elméleti összefoglaló után a versenybírók csoportokba rendeződve készítettek összefoglalót azt érintett osztályok jellemzőiről, gyakori szabálysértéseiről, amit egymásnak mutattak be.

Végül a versenynapok legvégén esedékes tárgyalásokat is szimulálták. Az esetről-esetre formálódó óvási bizottságok feladata a tárgyalás levezetése, a döntéshozatal és annak dokumentációja volt. A további szereplők (felek, tanúk, megfigyelők) is a megjelent versenybírók közül kerültek ki. Az előre elkészített óvási űrlapok mellé ők a kívánt szerepüket bemutató kártyákat kaptak, amely segítette őket az előkészületekben. Az esetek tartalmazták a való életben is leggyakrabban előforduló buktatókat, így például volt határidőn túl beadott óvás, rossz helyhez kötött eset bemutatása, összeférhetetlenségre hivatkozás és multimédiás bizonyíték bemutatása. Az óvási bizottságok éles tesztben birkóztak meg a kihívásokkal, vezették a tárgyalási ellenőrzőlistát, a döntés kihirdetését követően pedig közösen beszéltük meg a tapasztalatokat, tanulságokat, és eljárási tippeket osztottunk meg egymással.

 

Böröcz Bence, a versenybíró bizottság vezetője a workshop végén elmondta: „A megjelent szakemberek egyetértettek abban, hogy a workshop nagy segítséget jelent számukra abban, hogy az éles szituációkat is magabiztosabban kezeljék. Bízunk abban, hogy a résztvevőkön keresztül a teljes versenybírói közösség is hozzájut az elhangzott ismeretanyaghoz, és a képzés eredményeként a versenyzők szempontjából is emelkedik az eseményeken a szolgáltatás színvonala.”