Siófok  8.3  •  6.8 kn       

Keszthely  4.9  •  4 kn       

Balatonfüred  •  4.4 kn       

Balatonboglár  8.1  •  7.1 kn       

Orfű  •  2 kn       

Velencei-tó  6.3  •  5.6 kn       

Tiszafüred  3.4  •  5.4 kn       

Mályi-tó  6.4  •  3.5 kn       

2024. április 20., szombat

NaDinnye beszámoló az ODT 2012/2-ről

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Amikor megvettem a HUN 209 rajtszámú - ma már 18 éves

NaDinnye beszámoló az ODT 2012/2-ről

Ilyen, amikor az ember kishitű és hülyeségeket beszél…

Siófokon a III. Osjecko Pivo LVE OD Kupán először győztünk, ráadásul egy új csapattal! Szombat reggel nekem úgy tűnt értelmetlen kifutni a kikötőből, mert nem lesz szél. Erdélyi Béci ismét ráérzett, nemsokára kialakult egy stabil 4-6 csomós ÉK szél, amelyben 3 futamot teljesített az 55 fős mezőny 7 csoportban. A Melges 24 osztály együtt rajtolt a kisebb létszámban megjelent 8mOD hajókkal, ami szerintem nem okozott problémát senkinek. A gyenge szélre tekintettel nem voltam túl optimista, nem ez az erősségünk illetve feltételeztem, hogy versenytársaink Pomuczék, Kaiserék és Bujákyék nagyon gyorsak lesznek és csak nehezen tudjuk  őket tartani. Igen gyenge rajtokat sikerült produkálnom az első 2 futamban (aztán a 3. futam rajtja egy kicsit kárpótolt), különösen az első visszalőtt Asso rajt után "aludtunk" el és utolsónak sikerült áthaladni a rajtvonalon. Szokás szerint a krajc szakaszokban hamar feltornáztuk magunkat az élbolyba, meglepő módon a sebességünk is megfelelő volt. Továbbra is a hátszelek hozzák az izgalmat, erős szélben azért, mert siklatni kell a hajót, gyenge szélben pedig a legnagyobb ésszerű "térnyerésre" játszunk. Ebben azért vannak nálunk ügyesebbek, ezért a cél a pozíciónk tartása a "down" szakaszban, hogy azután az "up" szakaszban ismét előnyt tudjunk kivitorlázni a többiekkel szemben.

1. futam: 3 helyen értünk célba, Kaiserék nyertek Pomuczék előtt. Nem gondoltam feltétlenül, hogy a végén ez lesz a kieső futamunk.

2. futam: Megvillantak Bujákyék és simán győztek. A 2. helyünk a nap végi óvás után felértékelődött, mert a riválisoknak már lett kiejtőjük, így vasárnap nem hibázhattak.

3. futam: Kaiserékkal "Match race"-eltünk végig és a mezőny első 4 helyezettje teljesen együtt érkezett a befutóhoz

Vasárnap reggel ismét úgy nézett ki, hogy nem nagyon lesz szél, dél körülire ígért az előrejelzés egy déli irányú élénkülést…

De aztán ismét ÉK felöl frissült, amiben Béci megkezdte a rajteljárást és minden csoportot sikerült rajtoltatnia.

Nekünk közepesen sikerült a rajt, kicsit beragadtunk és nem tudtuk igazán megindítani a Melges 24-t. A rajtnál eldöntöttem, hogy a pálya tengelyében vagy attól kicsit balra fogunk vitorlázni, ezért egy-két fordulóval tiszta szelet találva jobb csapáson húztunk egy hosszabb takkot. A mezőny nagy része bal csapáson haladt és látszott, hogy folyamatosan lassulnak. A baloldalon relatív jó volt a sebességünk és kizárólag annak megtartására törekedtem, az élesség nem volt igazán szempont. Ekkor már egy kisebb szélfordulóra reagálva balcsapáson haladtunk a krajcbója felé, folyamatosan igazítva egyet-egyet. A bójához elsőként értünk fel nagy és "megnyugtató" előnnyel Kaiserék és Pomuczék előtt. Jött a hátszél, ahol az előny tartásán kívül semmi egyéb "dolgunk" nem volt, nagyjából változatlan távolságban az ellenfelektől vettük a kaput. A második krajcban emberfogás volt a taktika, amit fegyelmezetten végre is hajtottunk. A befutó előtt hátszélben izgalmat a le-leálló szél jelentett, ezért csökkentek is a távolságok a hajók között. Végül a befutó előtt 100-200 méterrel már azon izgultam, elérjük-e egyáltalán a célt és nem lesz-e érvénytelenítve a futam. Szerencsénkre kitartott még egy kicsit, mielőtt először teljesen leállt, így a később rajtolt hajóosztályok némelyike már nem tudott érvényes futamot teljesíteni.

 

4. futam: Győztünk, Kaiserék és az hátszélben ismét megvillanó Bujákyék előtt.

 

Ezután halasztás, majd később szél hiányában az 5. futam elmaradt.

Így, köszönhetően a egyenletes teljesítményünknek, megnyertük az első OD Trophy versenyünket. Érdekes, hogy az első négy helyezett egyaránt nyert egy-egy futamot. Köszönjük Erdélyi Bécinek a kifogástalan verseny rendezést és riválisainknak a fair küzdelmet!

 

Talán még el sem hiszem, hogy nyertünk…ezért egyelőre fogadalmamat sem áll módomban beváltani. (elnézést!)

 

Jó Szelet!

 

Temesfői Zénó

HUN 209 – NaDinnye! (Melges 24)

 

Fritz-Segel Tour Siófokon Előző

Fritz-Segel Tour Siófokon

Keszthely-Kenese Szóló 2012 Következő

Keszthely-Kenese Szóló 2012