Siófok  14.9  •  12.7 kn       

Keszthely  12.9  •  9 kn       

Balatonfüred  14.6  •  11.3 kn       

Balatonboglár  14.9  •  15.2 kn       

Orfű  13  •  10 kn       

Velencei-tó  14.9  •  11.5 kn       

Tiszafüred  13.8  •  8.6 kn       

Mályi-tó  13.8  •  7.2 kn       

2024. március 29., péntek

Nemzetközi Osztrák Bajnokság – Repülő Hollandi, Neusiedel am See

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Az Osztrákok Leszorultak a dobogóról

Nemzetközi Osztrák Bajnokság – Repülő Hollandi, Neusiedel am See

Szomszédaink idén nagyon korán tartották a fő versenyüket, de legalább nem
kellett messzire utaznunk. A szokásosnál nagyobb mezőny jött össze közel 30
hajóval, de sajnos a legjobb ausztriai egység hiányzott. Viszont voltak jó
németek és csehek, valamint a Holland Antillák színeiben versenyző
hollandok és két olasz egység magyar legénységgel.

Az első napon 8-15 csomós ÉNY-i szélben próbáltunk elrajtolni, de a
rendezőknek nehéz dolga akadt a lengésekkel, halasztás után sokadikra
vágtunk neki. A megszokottól eltérően hosszabb nyugatias erősödések
jellemezték az első szakaszt, ami nekünk nem tett jót, mert teljesen jobbra
nyitottunk. Azért valamennyire visszatornáztuk magunkat, de távolságban
nagyon lemaradtunk az élmezőnytől. Hátszélben is inkább csak lemaradtunk,
így a kaput 10 körül vettük. Mivel a balcsapás volt a pozitív, mi csak
húztuk, amíg radikálisan le nem pörgött. Ezzel az egyszerű taktikával
feljöttünk 7-nek, majd az utolsó métereken még elcsíptük Süliéket és egy
cseh hajót, aki nagyon eltaktikázta a bójavételt, ami egyben a befutó is
volt, mert érthetetlen módon rövidítettek. Az első 4-et már úgysem tudtuk
volna befogni, mert legalább 200 méterre voltak, de mögöttünk nagyon sűrű
volt a mezőny, ezért annyira nem bántuk a korai befutót. Mukiék másodikak
lettek és 4 magyar volt a hatban.

A második futamra csökkent a szél, de még lehetett trapézolni. Magabiztosan
vezettünk, de a második körben, nem álltunk fel a mezőny elé, mert annyira
felpörgött a jobbcsapás, hogy arra vártunk, majd csak vissza esik. Ehelyett
tovább forgott jobbra és onnan is frissült. A kreuz végére már csak 4-5.
helyre értünk oda, de ekkor meglepő módon lelőtték a futamot, pedig csak 50
fokot fordult a szél!

A következő próbálkozások sorra elhaltak, mert mire módosították a pályát,
a szél visszafordult. De végül sikerült nekiindulni. A mi rajtunk nem volt
túl nyerő, mert leginkább avval foglalkoztunk, hogy ne törjenek össze, így
kicsit késve indítottunk. Szerencsére találtunk egy rést, amiben tudtuk
húzni a pozitívot, de csak 5 körül vettük a bóját. A hátszélben eléggé
leállt a szél, de találtunk jó csíkokat, amivel már versenyben voltunk az
első helyért. Aztán egy nagy lavórban ragadtunk és visszacsúsztunk kb.
hatodiknak. A cirkáló szakaszban folyamatosan jöttünk fel, de ismét
rövidítettek és harmadik helyen zártunk. A fiatal német egység meglepetésre
második futamát nyerte. Mi harmadik helyen vártuk a folytatást.

Vasárnapra nem sok szelet jósoltak és délelőttre ez be is jött. Egy lelőtt
futam után azonban elkezdett keletről frissülni és végül trapézolva tudtunk
rajtolni. Elég féloldalas volt a pálya, szinte egy takkon lehetett a bójára
menni. Legalsó hajóként egyből kifordulva végig vezettük a mezőnyt és simán
nyertünk.

A második futamban szinte ugyanez ismétlődött, de kicsit többet kellett
dolgoznunk az első helyért. Zigiék még meg is előztek, de végül
visszakaptuk a vezetést és meg is tartottuk a végéig. A hatban megint 4
magyar végzett.

Maradt még szél egy harmadik futamra is, ahol ismét Zigi és Balázs volt
szorosan előttünk, de a rövid terelő szakaszon megtakartuk őket és előttük
kezdtük húzni a spinyót. Hátulról azonban a frissülő széllel két hajó
elkezdett lúvolni minket és egy időre jócskán elhagytuk az optimális
irányt. Mire vissza tudtunk halzolni a tengely felé, már jó néhányan
lehagytak. A további szakaszokon kapaszkodtunk előre, de Jániékat már nem
tudtuk befogni. Összetettben átvettük a vezetést kevéssel Zigiék előtt, de
sajnos ők itt befejezték a versenyt másnapi munkaügyi elfoglaltság miatt.

Hétfőre nagyon jó kis szél alakult, 18-20 csomós lökések is voltak
délkeleti irányból. Ebben már Süli Andrisék is megtáltosodtak, sokszor
voltak előttünk, de hátszélben általában gyorsabbak voltunk. Mindhárom
futamot hoztuk és több mint 30 pont előnnyel nyertük a versenyt. Mukiék
nagyon jó átlagot futottak, pedig az utolsó napon megrogyott a száling
veretük, így nem mertek állítani. Néha rosszabbul rajtoltak, de akár 10
hajót is fel jöttek egy kör alatt és végül megszerezték az ezüstérmet. A
harmadik helyezett az a német csapat lett, akik 2 futamot is nyertek. Az
első osztrák hajó – igaz pontegyenlőséggel – negyedikként végzett. A
Süli-Papp kettős a hétfői hajrának köszönhetően 5. lett, Ziegler-Czeizel 3
dnc-vel is 9, DJ-ék viszont az utolsó napi borulással csak 16-ak lettek.

Eredmények:

https://dgmtw3im3szoe.cloudfront.net/articles/content/ysyGjtv5xoMv2UP3/nemzetkozi-osztrak-bajnoksag-7m27eb.pdf

7. nap, 6. videó, 5. versenynap! Előző

7. nap, 6. videó, 5. versenynap!

Felkerült a MET Kupa Nagyhajós pályaverseny kiírása Következő

Felkerült a MET Kupa Nagyhajós pályaverseny kiírása