Siófok  •  11.5 kn       

Keszthely  3.9  •  4 kn       

Balatonfüred  4.6  •  9.6 kn       

Balatonboglár  4.6  •  12 kn       

Orfű  •  9 kn       

Velencei-tó  3.3  •  11.3 kn       

Tiszafüred  6.1  •  5.7 kn       

Mályi-tó  5.1  •  2.8 kn       

2024. április 19., péntek

Mindenkit érint: Versenyrendelkezések

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Mindenkit érint: Versenyrendelkezések

Mindenkit érint: Versenyrendelkezések

A Magyar Vitorlás Szövetség (MVSz) versenyrendszerét szabályozó fő dokumentum a Versenyrendelkezések, mely minden szezonban a tapasztalatok, új nemzetközi trendek és igények alapján frissítésre kerül. Az idei évre is elkészítették a szakbizottságok az új szabályozást. Íme a legfontosabb tudnivalók.

Új osztály - a Cruiser Class - egy szezonon keresztül, mint nyilvántartott osztály kiemelkedő aktivitást mutatott, így az aktivitási pályázatával a 2019-es szezonra elnyerte az aktív osztály státuszt. Ennek értelmében 2019-ben ranglistasorozatot, illetve bajnokságot rendezhet.

Az idei évtől a ”Hajóosztályok alapítása és aktivitása az MVSz versenyrendszerében” című külön szabályzat rendelkezik az osztályok nyilvántartásáról, a versenyrendszerbe való bekerülés módjáról, illetve az aktivitási pályázatról.

A korábbiakkal ellentétben a támogatott ifjúság osztályoknak rendezett ranglistaversenyeken már az RS Feva osztály versenyzői is részt vehetnek, így támogatja az MVSz az osztályt. Az RS Feva nem tartozik a támogatott ifjúsági osztályok közé, akik védelmében korábban nem indulhattak volna azonos ranglistaversenyeken. Figyelembe véve, hogy egyetlen osztály számára rendezett verseny költségei igen magasak, az MVSz elnöksége az osztály ilyen módon való támogatása mellett döntött.

2019-től olyan esetekben is kérhető átlagpont egy ranglistaverseny kihagyására, amikor egy olyan kiemelt nemzetközi versenyen vett részt a sportoló, melyen való szereplés kvalifikációhoz volt kötött.

A munkacsoport 2019-től megszüntette a  "Mocó" versenyzői kört. A korábban használt szabályozások mára már nem szolgálták az eredeti célt, így a Magyar Vitorlás Szövetség a továbbiakban nem kívánja általános érvényűen korlátozni a fiatalkorúak részvételét a nagyhajós versenyeken. A rendező szervek természetesen saját versenyük kiírásában meghatározhatnak korlátozásokat az ifjúsági sportolók számának nevezhetőségével kapcsolatban egy adott versenyre.

Már 2018-ban megszületett az az elnökségi határozat, amely szerint a minimális biztosítási fedezeti összeg 5 millió forintról 50 millió forintra emelkedik, ez a szabályozás 2019-ben a Versenyrendelkezésekbe is átvezetésre került. A módosítást több összetevő alapozta meg,például a hajók átlagos értékének emelkedése vagy a versenyeken nővekvő résztvevők száma. Emellett a nemzetközi elvárások is indokoltá tették az emelést, de a  legfontosabb indíték az esetleges személyi sérülések esetén fellépő kezelési és kártérítés költségek biztosítása volt. (A hajóbiztosításokra vonatkozó szabályok változásairól itt olvashat részletesen.)

A versenyrendelkezések és a hajóosztályokkal kapcsolatos dokumentumok:

https://dgmtw3im3szoe.cloudfront.net/articles/content/DE1Nx6jqkRIhQ4TL/mindenkit-erint-versenyrendelkezesek-8dMCBJ.pdf

https://dgmtw3im3szoe.cloudfront.net/articles/content/DE1Nx6jqkRIhQ4TL/mindenkit-erint-versenyrendelkezesek-l01e1I.pdf

Jubileumi versennyel ünnepel a 90 éves Dragon osztály Előző

Jubileumi versennyel ünnepel a 90 éves Dragon osztály

Kopár István, a kiszámíthatatlanság hőse Következő

Kopár István, a kiszámíthatatlanság hőse