Siófok  12.7  •  2.9 kn       

Keszthely  13.9  •  7 kn       

Balatonfüred  12.4  •  5.2 kn       

Balatonboglár  12.6  •  1.6 kn       

Orfű  13  •  4 kn       

Velencei-tó  12.6  •  7.9 kn       

Tiszafüred  14.4  •  4.8 kn       

Mályi-tó  11.8  •  7 kn       

2024. április 19., péntek

Mától MVSZ Nagyhajós Országos Bajnok I. - Generalcom Nagydíj

Ez a cikk több mint egy éve frissült legutóbb. Elképzelhető, hogy a benne szereplő információk mára elavultak, vagy az esetleg megadott hivatkozások már nem működnek, vagy már más tartalomra mutatnak mint a megjelenés időpontjában.

Mától MVSZ Nagyhajós Országos Bajnok I. - Generalcom Nagydíj

Mától MVSZ Nagyhajós Országos Bajnok I. - Generalcom Nagydíj

A mai napon 10 óra 30 perckor rajtolnak a résztvevők az nagyhajós bajnokság első fordulóján a GeneralCom Nagydíjon.

Az első fordulón, amely vasárnapig tart, két pályán krajc-hátszeles pályákon versenyeznek a hajók. A Tihanyhoz közelebb eső pályán a Scholtz 22-esek, 15-ös és 25-ös Jollék, míg az A-jelű, Csopak előtti pályákon a 11M OD, a  8M OD, az Elliott 770 és a J24 osztályok. Utóbbiak nem a bajnokságukat futják, csak ranglistaversenyt és csak a harmadik napon, szombaton csatlakoznak a többiekhez.

A verseny névadó támogatója a Fehér Szalaghoz hasonlóan a GeneralCom Mérnöki Kft., amely két évtizede meghatározó szereplője a hazai mobil távközlési kivitelezési piacnak. A budaörsi székhelyű cég partnerei között a magyar mobil szolgáltatók és a közismert nemzetközi mobiltelefon beszállítók is megtalálhatók. A GeneralCom Kft. néhány éve már a nemzetközi vizeken is aktív. 2012 óta Németországban is nyújtja távközlés-technikai és mérnöki szolgáltatásait, a közeljövőben pedig további külföldi expanzió várható.

A megfeszítő munkanapok után a leghatékonyabb rekreációt a testmozgás nyújtja, melynek pozitív mellékhatásai a szakmai teljesítményben is érezhetőek. Sportszerető és aktívan sportoló kollégákkal dolgozunk együtt nap mint nap, így érthető, hogy elkötelezettek vagyunk a magyar sportélet támogatása iránt. A víz az az éltető közeg, ahol az ember sportolás közben kellemesen ellazulhat. Nem mellékesen pedig mi magyarok világszinten is kiemelten sikeresek vagyunk a vizes sportokban. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a nemrég éppen Budapesten és a Balaton partján megrendezett FINA Világbajnokság. Támogatási programunkban pedig a vitorlázás évről-évre kiemeltebb szerepet kap, a Fehér Szalag mellett immár újabb jelentős eseményre lehetünk mi is büszkék” – mondta a Magyar Vitorlás Szövetséggel történő együttműködésről Cseh Sándor, a GeneralCom ügyvezetője.

A verseny honlapja a http://hunsail.hu/nagyhajos-bajnoksag-i címen található. Itt a verseny dokumentumai és legfontosabb információi mellett már olvasható a nevezési lista is, és itt jelennek majd meg leggyorsabban a hivatalos eredmények.

A bajnokság első fordulójára a J24-es ranglista mezőny nélkül a nemzeti bajnokságok versenyeire hat hajóosztályban összesen 62 hajó nevezett.
 

MEGÚJULT NAGYHAJÓS BAJNOKSÁGOK 2014 ÓTA

A nagyhajós életben az elmúlt évtizedekben nagyon sok kedvezőtlen tendencia alakult ki, így az elmúlt ciklusban a Magyar Vitorlás Szövetségnek alapvető változtatásokat kellett végrehajtani, hogy megállítsa a hanyatlást. Ez sikerült!

2016-ban megállt a versenyeken való részvétel csökkenése, feléledt a hajóosztályok aktivitása, megújult, friss értelmet kapott az osztálykapitányi tisztség és a Szövetségnek az osztályokkal való kommunikációja. Kellettek ehhez az MVSz általános, a nagyhajósokat is komolyan érintő változtatásai. De nem utolsó sorban köszönhető az előrelépés a versenyrendszer megújulásának.

Az elmúlt évtizedek alatt a nagyhajós versenyrendszer folyamatosan elavult, szakmailag ellentmondásossá vált, nem követte a gazdasági körülményeket és a versenyzői törekvéseket sem. Mindezek miatt az elmúlt években egyértelműen megfigyelhető volt az aktív hajóosztályok és általában a nagyhajós versenyeken – különösen a bajnokságokon – résztvevők létszámának csökkenése.

2014-re odáig jutott a helyzet, hogy a lehetséges 32 nagyhajós osztályból mindössze 20-nak lett eredményes bajnoksága. A Magyar Vitorlás Szövetségnek alapvető változtatásokat kellett végrehajtani, hogy megállítsa a hanyatlást. Ez sikerült!

A nagyhajós versenyek rendszere túl nagy költséggel működött, ami komoly terhet jelentett az MVSz költségvetésben. A versenyrendezési költségeken a színvonal megtartása mellett kellett csökkenteni.

Ezért a Magyar Vitorlás Szövetség 2014-től a hajóosztályok belső erejét aktivizálva újította meg a versenyrendszert. Megerősítette az osztályok és az osztálykapitányok szerepét, az új rendelkezéseken túl annak hatékonyságát évente több osztálykapitányi konzultációval megalapozva. Újjáalakította és átszervezte a nagyhajósok életét érintő bizottságokat.

A nagyhajós bajnokságok megrendezését az erre nyitott osztályok számára egységes feltételek bevezetése mellett visszahozta a Szövetség ernyője alá. A szövetségi IT-rendszer fejlesztésével párhuzamosan átalakította a nagyhajós ranglista és minősítő rendszereket, azok nyilvántartását és közzétételét. Emelte a szövetségi rendezésű versenyek gazdaságosságát, színvonalát és kommunikációját, amely javítja a nagyhajós versenyekre vonzható szponzorok elérésének lehetőségét is.

Különleges tortával köszöntötte a BAHART a 90 éves CSOBÁNC - ot Előző

Különleges tortával köszöntötte a BAHART a 90 éves CSOBÁNC - ot

A 22-es Binnejolle története Következő

A 22-es Binnejolle története